Gå til innhold

Hva skulle du ønske at du visste om før IVF?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, men å høre på fakta som sier at det er under 30 % sjanse for vellykket graviditet, det er greit å ta til seg uten å bli fornærmet. 

Anonymkode: 3dc39...8ba

Har ikke blitt fornærmet for det heller jeg, men hvis du leser lengre oppe så skrev Neutral90 at spiren hadde 75%

Anonymkode: e1406...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke blitt fornærmet for det heller jeg, men hvis du leser lengre oppe så skrev Neutral90 at spiren hadde 75%

Haha, nei, det er ikke det hun skriver. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Haha, nei, det er ikke det hun skriver. 

Ok og du er bare her tydeligvis for å slenge dritt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk til alle som har delt ❤️ Men husk å vær snille mot hverandre, ikke kommenter nedlatende når folk deler sine erfaringer, tanker og følelser.
Ts

Anonymkode: 7ae65...9ce

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Neutral90 skrev (På 26.4.2022 den 16.15):

At det er ca 30% av de som gjør ivf som ikke får biologiske barn. 

Dette sa gynekologen til oss også, da vi var der i desember. Tror han var forpliktet til å opplyse om det, slik at man er forberedt. Ganske skremmende, men vi må bare prøve🙄 Står fortsatt i kø😢

Anonymkode: f6cb0...273

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tips nr. 1: Unngå forum med mulighet for gjemme seg bak anonym bruker når en er skjør og sårbar. 

Jeg blir oppriktig lei meg når jeg ser hvor nedlatende og vonde kommentarer folk gir andre i sårbare situasjoner. 

Anonymkode: a147e...fd0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

At det kan gå veldig greit og ukomplisert også! Hørte masse om hvor belastende mange synes det var, med bivirkninger og stress, og gruet meg til det. Så var vi plutselig i gang, det gikk nå greit, medisinene var ikke noe problem, ingen bivirkninger, uttaket og innsett var nesten ikke vondt, og gravid ble jeg! Nå er jo det en solskinnshistorie, men det trenger altså ikke bli tungt og vanskelig heller :)

for meg var det veldig deilig og nyttig å leve helt som normalt i ivf-tiden. 

Anonymkode: a77b0...2ba

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle ønske jeg visste at det ville ende med barn. Men det er jo så klart ikke mulig. For meg var det det tøffeste. Vissheten om at det kanskje ikke gikk, og følelsen av at sjansene sank for hvert mislykkede forsøk. Jeg hadde ikke noen plagsomme fysiske bivirkninger og gikk ikke opp i vekt. 

For meg var det fint og gikk greit å være sånn passe åpen. Jeg snakket mye med mannen. Og en del kolleger visste om det, da arbeidstidene gjorde at jeg måtte ta hormonsprøyter og progesteron på jobb og det ikke gikk å snike seg unna for det uten å gi beskjed. 

Legen vi gikk til sa "kos deg med et glass vin i kveld hvis du liker det, for alt vi vet kan det være bra for blodgjennomstrømingen i livmor!" etter første uttak. For meg var det også et veldig fint råd. Ikke for at jeg er så glad i vin, og jeg tror ikke jeg tok noe glass heller. Men det var noe med å prøve å slappe av og tenke at jeg fikk ikke gjort så mye fra eller til. 

Anonymkode: fd676...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...