Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gravid i uke 37 og begynt å tenke på fødsel. Merket dere at fødsel nærmet seg? Hvordan i så fall? Og begynte riene i det små før det tok seg opp eller var det plutselig fullt kjør?

Anonymkode: 7986d...82a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har to igangsatte fødsler der jeg hadde null tegn på forhånd.

Siste fødsel kom i gang av seg selv en uke før termin. De siste to dagene før fødsel var det akkurat som kroppen tømte seg. Måtte mye på do og hadde løs avføring. Kastet opp litt. Fikk begynnende rier seint på kvelden, som fortsatte gjennom natta, og jeg kjente på meg at jeg skulle føde. Fødte neste dag.

Anonymkode: 20b2b...ff4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fødte dagen før termin. Vi hadde akkurat lagt oss for å sove, og så kom det et rart knepp fra magen før fostervannet fosset ut som på film. Kneppet var såpass høyt at mannen hørte det og trodde det var en gren som knakk i treet utenfor soveromsvinduet. Derifra gikk det rett på med tette og regelmessige rier. Før dette merket jeg absolutt ingenting.

Anonymkode: 06c6a...dbc

AnonymBruker
Skrevet

Sterkere kynnere, nattsvette, økt bekkenløsning.

Så gikk litt av vannet, et døgn etter det startet mensmurringer så riene litt forsiktig i et døgn før babyen kom dagen etter det igjen. 

Anonymkode: 8e68e...a91

Skrevet

Merket det ved at jeg gikk på overtid, og datoen for eventuell igangsetting nærmet seg 😂 

Sånn bortsett fra det hadde jeg få tegn før dagen fødslene skjedde. Med første gikk vannet før termin, med andremann på overtid startet rolige  rier på natta.

AnonymBruker
Skrevet

Kjente ingenting før riene startet ved et pang. Dette skjedde med begge barna. Første fødsel tok 4 timer og andre fødsel tok 3 timer. 

Anonymkode: 5b70c...034

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gravid i uke 37 og begynt å tenke på fødsel. Merket dere at fødsel nærmet seg? Hvordan i så fall? Og begynte riene i det små før det tok seg opp eller var det plutselig fullt kjør?

Anonymkode: 7986d...82a

Det er egentlig ikke noe å lure på. Når fødselen er i gang så skjønner du det og det er ingen tvil lenger. 

Ja riene starter som regel forsiktig for så å ta seg opp, de blir lengre og kommer med kortere mellomrom. Og det gjør vondt. Veldig vondt.

Eller så kan det starte med vannavgang.

Slimproppen kan også gå noen timer før og noen blir veldig løs i magen.

Anonymkode: 3e3c9...b66

AnonymBruker
Skrevet

Sto opp 40+2 for å tisse, men kom bare tre steg mot soveromsdøra før vannet splosjet ned på gulvet. Fødte 40+3. 

Anonymkode: 8b504...633

AnonymBruker
Skrevet

Litt spesielt bare, men jeg hadde et behov for å pynte meg dagen før. Fødedagen var jeg veldig energisk og glad, det var også kommet en liten rosa blødning på morgenen og litt menssmerter. Fødte samme kveld 😊

Anonymkode: 4ff01...75e

Skrevet

Jeg var fryktelig sulten uken før fødsel. Hadde også veldig hyppige kynnere, og mer bekkenløsning et par uker før. I løpet av uken før kom det litt slimpropp enkelte dager.

AnonymBruker
Skrevet

Første ble igangsatt 12 dager på overtid. Hadde da null tegn til at fødsel nærmet seg🙄🙈

Med nr 2 merket jeg ikke noe konkret i dagene før fødsel, men 8 dager før termin skulle jeg kjøre eldste i barnehagen på morgenen. Da jeg satt meg bak rattet så skvatt jeg til for alt press mot magen som jeg hadde opplevd i flere måneder når jeg satt meg inn i bilen var helt borte. Sannsynligvis fordi baby hadde sunket såpass ned i bekkenet at presset mot ribbeina slapp. 1 time etterpå gikk vannet og lillesøster ble født senere samme dag. 

Anonymkode: 68b86...29d

Skrevet

Jeg våknet klokken 4 på natten av at jeg hadde begynnende rier. Det var vondt og jeg visste med en gang at det startet. 2 uker før termin. Merket ingenting før dette.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vondt i magen og løs mage kvelden før første gang. Neste formiddag fikk jeg først litt blod på papiret ved dobesøk, og så rier. Det var ikke noen tvil for min del om at det var rier og fødsel da. Fram til riene var jeg sikker på at jeg kom til å måtte settes i gang på maks overtid. 

Andre gang startet det med at vannet gikk. Jeg hadde ikke noen tegn på forhånd, i hvert fall ingen nye. Jeg hadde noe som lignet på riene fra første fødsel innimellom fra uke 30, men babyen ble født 40+4. 

Anonymkode: 6a7b8...44d

Skrevet

Kvalm ,uvel og kastet opp 

AnonymBruker
Skrevet

Med nr. 1 var det ingen forvarsel eller noen tegn til at det noe skulle skje før vannet plutselig gikk da jeg nettopp hadde lagt meg på sofaen dagen før termin. Riene tok seg opp ganske fort etter vannavgang og baby var ute 6 1/2 time etterpå.

Nå er jeg gravid med nr. 2 og er 39+2 i dag og har i dag hatt litt økt utflod med litt rosa blod igjennom dagen + litt vondere kynnere, så lurer på om noe kanskje er på gang nå😅

Anonymkode: 98d3f...08a

AnonymBruker
Skrevet

Slimproppen gikk,løsere i magen. 

Anonymkode: 8e68e...a91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...