AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #1 Skrevet 26. april 2022 Jeg er en sånn type mamma som ikke er god på å arrangere og ordne, og føler meg helt bortkommen i det å skulle stelle i stand konfirmasjon. Har heller ikke vært i noen konfirmasjoner på mange, mange år, så jeg vet liksom ikke helt hva gjester forventer. Pappaen er involvert, men vi er skilt og han har ikke så mye initativ. Lokale er leid, gjester er invitert, vi blir ca 20 og det er nær familie. Konfirmanten selv har ikke så mye meninger om hva han vil ha. Vi bestiller mat, får hjelp til å bake kaker, holder det? Kan noen gi meg råd om hva jeg må tenke på? Anonymkode: 63b4a...97a
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #2 Skrevet 26. april 2022 Mange har en skjerm/lerret der det ruller og går bilder av konfirmanten. Hvis dere ikke er så pratsomme, så hjelper det til med å få i gang samtaler 🙂. Kan være lurt å ha en notisbok på gavebordet hvor dere skriver inn gaver/pengebeløp. Viktig at det er full orden på det. Anonymkode: e3585...557
MarianneE Skrevet 26. april 2022 #3 Skrevet 26. april 2022 Vi har konfirmasjon nå på lørdag og jeg har vel stått for 90% av planlegging. De "store" tingene er lokalet, gjesteliste og invitasjoner, bestille mat. Er det duker og dekketøy i lokalet? Skal noen ta seg av kjøkkenet? Ønsker dere noe spesiell fargetema? Servietter og bordkort (noe vi droppet). Kommer det mindre barn som kunne hatt noe og leke med? 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #4 Skrevet 26. april 2022 Dette går bra Vi skal ha konfirmasjon for vår første til helgen, og det jeg kommer på sånn i farten som du kan tenke på er: Bordkort/Bordplassering (hos oss er flere parter skilt, så måtte tenke litt strategisk) Pynt/blomster på bordene (vi har gått for små buketter i små glassvaser fremfor oppsatser) Gavebok til å skrive inn gavene så en har oversikt over gaver ifbm takkekort (Jeg har spurt niesen min om hun vil hjelpe å skrive) Nok brus/kaffe Servietter til middag og kaffe, vi har valgt to forskjellige typer, sånn at alle får ny serviett til kakene Spør noen venner om hjelp til å servere/være på kjøkkenet, sånn at dere slipper å styre med å bære ting inn og ut (Jeg har tre veninner som jeg har spurt, så hjelper jeg de når de har konfirmasjon) Anonymkode: e5c00...787 1
MarianneE Skrevet 26. april 2022 #5 Skrevet 26. april 2022 Vi har og kjøpt en gjestebok som vi ønsker at gjestene skriver en liten hilsen i.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #6 Skrevet 26. april 2022 Og ja duker og dekketøy! Vi valgte papirduk av litt tykt materiale fremfor å leie duker pr stk der vi skal ha festen. Anonymkode: e5c00...787 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå