Gå til innhold

Andre her som kun orker 1 avtale pr.dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Poster denne her i Barne- og familieforumet da jeg ønsker svar fra andre foreldre. Jeg har vært sånn så lenge jeg kan huske, at jeg kun vil ha en avtale per dag om jeg skal noe. F.eks.i dag har jeg vært hos tannlegen og utsatte derfor en kaffedate med en venninne til en annen formiddag. Ville bare hjem med babyen og slappe av alene frem til det er husarbeid, middagslaging og at eldstemann kommer hjem fra barnehagen. Min mann er motsatt. Han kan fint ha 2-3 avtaler på samme dag i helgene. Jeg blir veldig sliten av dette, særlig nå etter at vi fikk barn. Noen andre som har det sånn at de helst vil ha kun en avtale pr dag? 

Anonymkode: 13826...44f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Blir bare stress å prøve å gjøre mer. Har 1 baby og 1 5-åring.

Anonymkode: 33336...20d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Vil helst ikke ha 1 avtale hver dag en gang. Prøver å fordele det med noen dager helt uten avtaler jeg.  

Anonymkode: 8c12c...bb5

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

Jeg kunne ha flere avtaler per dag før jeg fikk kreft og senskader, nå kan jeg ikke det lenger. 

Når man har små barn er det nok også veldig vanlig å ikke orke mye på en dag, det er jo veldig krevende å ta seg av et annet menneske 24 timer i døgnet i tillegg til alt annet man må gjøre! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også 🙋🏼‍♀️. Det hender jeg orker flere avtaler på en dag, men det er mer sjeldent. Nå sliter jeg med kronisk sykdom da. 

Anonymkode: 0e97e...133

AnonymBruker
Skrevet

Her er jeg vant til å sjonglere flere avtaler pr dag. Her blir det å følge henne til det ene før hun skal rekke det andre etterpå.

Dette livet blir en vane. Få sosiale avtaler her da. Det går i fysioterapi osv.

Anonymkode: da488...abc

Skrevet

nei. Jeg orker ikke flere avtaler hver dag. Jeg orker heller ikke avtaler hver dag. Jeg lader batteriene best hjemme uten for mye på planen. 

Skrevet

Hvis jeg kan unngå avtaler helt er det det beste, men «samler» heller flere ting på en dag enn å spre det utover. Så kan jeg bruke 1 dag på å bli ferdig og ha fri de andre dagene!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg i full jobb, og har større barn. Men jeg kan ha mange ting jeg skal gjøre Ila dagen. 
Da barna var små hadde jeg masse avtaler etter jobb. Følge opp fritidsaktiviteter, venne besøk med barna osv. 

nå i dag er jeg 20 år eldre enn da de var små, nå er det nok med jobb og småting hjemme, og rundt ungdommen. 
Har mye prosjekter med hus og oppussing. Venninner prioriterer jeg, men jeg orker ikke være den som alltid skal dra igang. 
mJeg kan faktisk spise kveldsmat med venninne på skype.. da slipper vi å møtes fysisk hver gang. Snakker mye i tlf med venner.

Anonymkode: 6a11f...e4e

Skrevet

Spørs hva man legger i "avtaler"... Jeg kan fint spise lunsj med en venninne for så å treffe en annen der vi har alle barna med på noe og så får vi besøk igjen på kvelden, det går greit, men vil ikke ha det slik hver dag, men en gang i blant kan jeg fint være med på oversosialisering. 😄 Men sånn ellers så prøver jeg å holde meg til en "vennedate" om dagen, litt fordi vi som regel er sammen en del timer når vi først treffes og da blir jeg på en måte "ferdig" med å gnåle, da blir det litt styr og treffe venninne 2 og gnåle videre. Tannlege, legetimer og sånn gjør meg ingenting, da må jeg jo ikke "prestere så jeg kan fint gå til tannlegen og legen samme dag for så å gå å drikke kaffe med en venninne. 

Vi er jo alle forskjellig, har en venninne som nærmest ikke orker å treffe folk for det er jobben hennes, sosialisering hele tiden så hun har nesten ikke venner igjen for hun orker ikke. Hun går på jobb, trener og så treffer hun en venninne og to en gang i måneden. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg har venninder som er slik og var det også før de fikk barn. De verst kunne til og med kun gjøre noe annen hver dag. Må være utrolig slitsomt å være så lite effektiv tenker jeg da. Full forståelse for at det er slik med småbarn eller grunnet fatigue/sykdom, men det er mange uten noe av dette som bare er skrudd sammen på den måten. 

Anonymkode: a69ca...b12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Orker bare jobb jeg og jeg har ikke barn engang 😆

Anonymkode: 5a016...35c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Orker bare jobb jeg og jeg har ikke barn engang 😆

Anonymkode: 5a016...35c

Jeg også 😂

Anonymkode: 006a4...de7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakker vi om avtaler etter jobb eller i helger.? Jeg jobber fullt fra 08-16. Barna har akt 3x pr uke(1 akt hver), begynner 1630-1800. Hjem å lage middag,  sjekke lekser, gjøre husarbeid og øott rydding. Jeg har 1 akt i uka på 1 time, mannen jobbe fullt ved siden av å drive gården.  Tannlege eller legetime må tas fra avspasering banken, eller perm uten lønn, cafebesøk er ytterst sjelden, venninnetreff er kanskje 1x pr 3.mnd , helgene går med til hus og hjem, treffe familien (besteforeldre og tabtw/onkler), vennebesøk for barna skjer oftest i helgene,  eller seminar/cup/tur med aktiviteter.. er heldig pm jeg får inn en avtale med noe annet , da må det bestemmes veldig tidlig. Vet ikke hva der andre jobber med som har anledning til cafebesøk eller venninnetreff jevnlig....her går drt unna

Anonymkode: 3a75e...3a5

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende ytringer og siteringer av slettede innlegg.
- Rhodiola, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri tid til noe annet enn jobb og barn i ukedagene, med unntak av at vi bytter på å få til en treningsøkt/tur et par ganger i uka hver. Av og til inviterer mannen en kompis hjem for å se kamp på kvelden hvis det går noe viktig på en ukedag. 

Jeg har aldri overskudd til sosiale ting i uka. I helgene kan jeg fint ha et par avtaler om dagen, som å både dra på besøk og at jeg har en frisørtime eller trening samme dag. 

Anonymkode: d74c2...146

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hjemme i mammaperm, er kronisk syk og orker max 1 avtale hver andre/ tredje dag. 

Før jeg ble syk syntes jeg det var nok med 1 avtale per dag. Så du er ikke alene.

Anonymkode: 7df0e...63d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...