Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en samler, og kunne gjerne ha spart på alle klærne fra barna. Jeg vet at jeg sikkert bare burde ha spart på noe, og det minstemann kan arve. Har blant annet fine, blomstrete Wheat-dresser, og lillebror kommer nok ikke til å gå med de. Likevel så vanskelig å kvitte seg med. Sparer dere på mye?

Anonymkode: 99a85...521

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, sparer bare noen få spesielle plagg. Andre plagg blir gitt bort eller solgt fortløpende. Kan ikke ta vare på alt. 

Anonymkode: f6b37...f9e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke ta vare på alt. Vi hiver det som ikke er noe å gi videre, gir bort det vi ikke skal bruke senere til venner (evt selger klespakke på finn). Vi tar bare vare på noen plagg som betyr noe for oss (antrekk på første julaften, hentesett etc) og det som kan brukes av senere barn uavhengig av kjønn (så ingen kjoler osv). 

Anonymkode: 33fe2...0ed

• Liker 1
Gjest Orangutangen
Skrevet

Kun noen få plagg, f. eks de vi dro hjem fra sykehuset i :) de første klesplaggene var jo så små at de tar ikke mye oppbevaringsplass xD resten går til Fretex

Skrevet

Har tatt vare på favorittbodyen, og en pysj fra Newbie.. men kan hende jeg selger den, for hun var allerede for stor for 50 i de småklærne på sykehuset. Resten solgte jeg for en 500lapp på finn. 

AnonymBruker
Skrevet

Sparer kun på spesielle antrekk som er fine, som julekjolen, ett nyfødt antrekk osv. Det jeg tror barna syntes er stas å se på når de blir eldre. Yttertøy tar jeg ikke vare på, men noe hjemmestrikk tas vare på.

Anonymkode: 46b79...5eb

AnonymBruker
Skrevet

Kvittet oss med alt. Da vi fikk barn kom både min mor og svigermor med en haug gamle, krøllete klær som luktet loft samt leker fra da vi var babyer. Nei takk til det, gleder meg til å kjøpe masse helt nye greier når barnebarna kommer. ❤️😁

Anonymkode: a6540...ad5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kun det aller, aller fineste fra da de var bitte små. Og en del fine hjemmestrikkede plagg de har fått opp gjennom årene. Jeg aner egentlig ikke hvorfor jeg sparer, men tenker litt på eventuelle barnebarn.

Anonymkode: 27c0f...b09

AnonymBruker
Skrevet

Sparte på alt etter de to første. Etter sistemann har jeg tatt vare på noen ytterst få yndlingsplass. Har pakket ned resten for å gi videre til andre vi kjenner som venter barn. Vi satte stor pris på å arve.

Anonymkode: 5c1f4...8a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sparte på alt etter de to første. Etter sistemann har jeg tatt vare på noen ytterst få yndlingsplass. Har pakket ned resten for å gi videre til andre vi kjenner som venter barn. Vi satte stor pris på å arve.

Klær som ikke er pene, har hull, skjemmende flekker o.l. er levert til Fretex. Merket sekken slik at de ikke skulle blandes med klær som kam gjenbrukes.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er en samler, og kunne gjerne ha spart på alle klærne fra barna. Jeg vet at jeg sikkert bare burde ha spart på noe, og det minstemann kan arve. Har blant annet fine, blomstrete Wheat-dresser, og lillebror kommer nok ikke til å gå med de. Likevel så vanskelig å kvitte seg med. Sparer dere på mye?

Anonymkode: 99a85...521

Alt fra str 50 til 68 sparer jeg på, hjemmestrikk, ull og noen andre utvalgte klær.

Anonymkode: 5bd00...414

AnonymBruker
Skrevet

Vi ønsker et yngre søsken om et år eller to. Tar vare på pene kvalitetsplagg og ull. 

Anonymkode: df8e3...623

Skrevet

Har arva vidare det meste til søskenbarn, men har beholdt nokre plagg som eg eg var spesielt glad i. Rekner med å arve tilbake det som fortsatt er brukandes om det blir ein baby til. Berre bra om det kan brukast litt meir, då poden veks alt for fort! 

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg sparer det fineste sånn jeg kan gi til mine barn når dem får barn eller til andre i familien.

Anonymkode: 9fd3e...ff6

AnonymBruker
Skrevet

Sparte på alt fra eldste og er veldig fornøyd med det nå som vi fikk en gutt til. Han driver nå å vokser seg ut av str 68 så jeg har begynt å planlegge å kvitte ut fortløpende. Skal ta vare på hentesettene deres og litt smått som bestemødre og oldemødre har strikka til hver av dem, men alle kjedeklær blir solgt eller gitt bort. Et vennepar fikk en gutt for to uker siden så første mål er å sjekke om de bare vil overta alt etterhvert som vår vokser ut av det 🙊

Anonymkode: 64428...4d6

Skrevet

Har gitt bort det meste, synes det har vært hyggelig at klær blir brukt, og ikke lagret i åresvis. Har holdt igjen et par kjoler som er like fine, mest minner for min egen del 😂  Angrer på at jeg ikke tok vare på strikketøy og første bodyen… 
Tenker det er mest gøy å kjøpe noe nytt til evt barnebarn 😊

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Spart på nesten alt. Har silt ut tøy med flekker og hull. Så slipper jeg å kjøpe alt nytt nå som jeg får en til gutt. 

AnonymBruker
Skrevet

hvis man skal få flere barn med noen få års mellomrom, så kan man vel spare på en del klær.

men hvis man skal spare på rubbel og bit i for eksempel tjue eller tretti år (frem til ungene får barn selv) så blir det sannsynligvis litt i overkant.        

Anonymkode: 6e2f3...27e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er et hentesett? 

Anonymkode: 88591...81b

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er et hentesett? 

Anonymkode: 88591...81b

Klær barne har på seg på hje.reisen fra sykehus, ofte tradisjonellt strikket av et familiemedlem :) tante skal strikke til mi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...