Gå til innhold

Damer - hva tenker du om Tinder og andre datingapper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle som har vært på datingapper vet at damer flest har et ubegrenset utvalg av menn. Det eneste som kreves er at man er normalvektig og har et normalt utseende. 

På den andre siden av gjerdet så er situasjonen stikk motsatt. Menn flest har få eller ingen matcher, mens et lite utvalg har det omtrent som damene med å få utallige matcher. 

Reflekterer damer over denne voldsomme skeivfordelingen, og hva tenker dere i så fall det gjør med datingmarkedet?  

Anonymkode: a4a18...bd8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært på tinder, og kommer aldri til å være det. En app som objektifiserer meg som kvinne. Det gidder jeg ikke

Anonymkode: 4d05f...68b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært en liten stund på tinder og skrevet med en del menn. Noen er kjempeinteressante, skriver godt retorisk og har en interesse i å bli kjent og er spørrende mens de på samme tid forteller om seg selv. Det er som regel disse mennene som jeg ender på date med. Veldig mange menn skriver korte svar, gir ikke spørsmål tilbake, er selvsentrerte og er for opptatt med å skryte av seg selv. Disse luker jeg fort ut. Og så har du de mennene som er direkte og ærlige og sier hva de vil ha: ons eller forhold uten forpliktelser. Og da setter jeg veldig pris på ærligheten og kan høflig avvise dem. 

For meg er ikke bilder av nakne overkropper viktige (nesten alle menn skal vise seg i bar overkropp?!). Det som er avgjørende for meg er at bildene viser hvem mannen er. For eksempel er jeg glad i seiling, så hvis mannen opplagt driver med båt ut i fra bildene sine, så har jeg et godt utgangspunkt for å starte en samtale. Så de jeg matcher på er fordi jeg selektivt har trykket liker på dem. 

Men så utrolig mange har generelle bilder som ikke sier noe om hvem personen er, eller bare bilder av seg selv i treningsstudio eller profil ilder som bare viser ansikt, og ikke konteksten rundt. Da får jeg ikke vite noe om denne personen og orker ikke trykke like, selv om utseende kan være appellerende. 

På andre siden har jeg følelsen av at menn trykker like på alt og alle for å prøve å få match, men skjeldent starter en samtale og da blir det vel automatisk en stor skeivfordeling for kvinnen kan velge og vrake i alle matchene hun selektivt har matchet med. Men som du sier, så krever menn  bare at kvinnen har et normalt utseende og normalvektig. Og når kjønnene har forskjellige preferanser så blir det jo skeivt! (Kan komme selvfølgelig bare snakke ut i fra mine opplevelser og ikke generelt).  

Anonymkode: f69a0...858

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...