AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #1 Skrevet 26. april 2022 Jeg har flere ganger reagert på svigermor sine evner til å passe på barna. Mannen min mener jeg overdriver. Eksempelvis var vi på et loppemarked i helgen. Eldstemann trengte hjelp på do, og jeg spurte svigermor om hun kunne passe 1,5 åringen i mens vi gikk. Da vi kom tilbake var ungen vekk og svigermor Vaset sakte rundt i folkemengden. Jeg får helt panikk, det var utrolig tettpakket med mennesker der og jeg var redd for at hun kunne bli trampet ned. Jeg løp rundt og ropte ut, «har noen sett en liten jente i gul kjole!?» vi fant henne til slutt på kjøkkenet. Hun hadde grått, men noen hadde tatt seg av henne. Jeg reagerte både på at svigermor mistet henne, OG at da hun oppdaget at hun var borte, så satt hun ikke akkurat himmel og jord i bevegelse for å finne henne kjapt. Dette er ett eksempel, av flere lignende ting jeg har reagert på. Min mann mener jeg overdriver, men jeg har ikke lyst til at hun skal være anene med barna lenger. Anonymkode: a4411...cc0 8 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 26. april 2022 Du overdriver ikke. Stol på magefølelsen din. Anonymkode: 79252...c9f 59 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #3 Skrevet 26. april 2022 Det der er IKKE overdrivelse. Hva i alle dager 😳 Anonymkode: c8176...f03 39 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #4 Skrevet 26. april 2022 Alle kan jo være uheldige å miste ett barn av syne. Men de fleste ville da fått panikk,som deg, og begynt aktivt å lete! En så liten klarer ikke å passe på seg selv. Det høres jo litt rart ut, var hun ikke med og leita heller? Anonymkode: e1434...572 24 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #5 Skrevet 26. april 2022 Jeg forstår deg. Men noe jeg syns er merkelig hvordan har hun klart å ta vare på sine egne barn om hun er slik du beskriver? Anonymkode: b16bf...0fd 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. april 2022 #6 Skrevet 26. april 2022 Nei, du overdriver ikke, mannen din sier nok bare det for å prøve å beskytte sin mor.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #7 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle kan jo være uheldige å miste ett barn av syne. Men de fleste ville da fått panikk,som deg, og begynt aktivt å lete! En så liten klarer ikke å passe på seg selv. Det høres jo litt rart ut, var hun ikke med og leita heller? Anonymkode: e1434...572 Jo hun gikk rolig rundt og tittet litt her og litt der. Så under et bord, så gikk sakte bort til en dør og kikket bak. Altså, hvorfor fikk ikke hun panikk over å ha mistet noen andres barn som hun skulle ha ansvaret for? Hele henne bare signaliserte «jaja, vi får lete da, vi finner henne når vi finner henne.» ts Anonymkode: a4411...cc0 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #8 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg forstår deg. Men noe jeg syns er merkelig hvordan har hun klart å ta vare på sine egne barn om hun er slik du beskriver? Anonymkode: b16bf...0fd Det er mange besteforeldre der ute som ikke har vært egnede foreldre Anonymkode: c8176...f03 37
Drizzt Skrevet 26. april 2022 #9 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har flere ganger reagert på svigermor sine evner til å passe på barna. Mannen min mener jeg overdriver. Eksempelvis var vi på et loppemarked i helgen. Eldstemann trengte hjelp på do, og jeg spurte svigermor om hun kunne passe 1,5 åringen i mens vi gikk. Da vi kom tilbake var ungen vekk og svigermor Vaset sakte rundt i folkemengden. Jeg får helt panikk, det var utrolig tettpakket med mennesker der og jeg var redd for at hun kunne bli trampet ned. Jeg løp rundt og ropte ut, «har noen sett en liten jente i gul kjole!?» vi fant henne til slutt på kjøkkenet. Hun hadde grått, men noen hadde tatt seg av henne. Jeg reagerte både på at svigermor mistet henne, OG at da hun oppdaget at hun var borte, så satt hun ikke akkurat himmel og jord i bevegelse for å finne henne kjapt. Dette er ett eksempel, av flere lignende ting jeg har reagert på. Min mann mener jeg overdriver, men jeg har ikke lyst til at hun skal være anene med barna lenger. Anonymkode: a4411...cc0 Hadde jeg opplevd dette, ville jeg nektet blankt å la mine barn alene med bestemor igjen. Du overdriver ikke. Har hun begynnende demens kanskje? Har hun alltid vært sånn? Det er bra at noen hadde tatt seg av henne og at det gikk bra til slutt, men makan ... Jeg ville aldri tatt risikoen igjen. Jeg klikket helt på min egen mann da han snudde ryggen til eldste i en folkemengde fordi ''jeg skulle bare...'' et eller annet som tok 2 sekunder. Det tar ikke mer enn det for å få et barn bortført. Etter denne episoden slipper han aldri hånda til barnet i en folkemengde eller bærer 1 på skuldrene sine og 1 på armen hvis han har to barn med seg. 13
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #10 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er mange besteforeldre der ute som ikke har vært egnede foreldre Anonymkode: c8176...f03 Tror ikke hun var slik da hun var yngre. Hun er 71 nå, og ikke så kjapp på foten. ts Anonymkode: a4411...cc0 2
Drizzt Skrevet 26. april 2022 #11 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg forstår deg. Men noe jeg syns er merkelig hvordan har hun klart å ta vare på sine egne barn om hun er slik du beskriver? Anonymkode: b16bf...0fd Har hun vært slik hele tiden så er det ikke annet enn ren flaks at barna har klart seg. Men det er en del besteforeldre som blir slik TS beskriver når de rammes av demens. 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #12 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg forstår deg. Men noe jeg syns er merkelig hvordan har hun klart å ta vare på sine egne barn om hun er slik du beskriver? Anonymkode: b16bf...0fd Kanskje hun ikke var på vei til å bli dement når hun selv var forelder. Anonymkode: fc698...fed 16
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #13 Skrevet 26. april 2022 Drizzt skrev (1 minutt siden): Hadde jeg opplevd dette, ville jeg nektet blankt å la mine barn alene med bestemor igjen. Du overdriver ikke. Har hun begynnende demens kanskje? Har hun alltid vært sånn? Det er bra at noen hadde tatt seg av henne og at det gikk bra til slutt, men makan ... Jeg ville aldri tatt risikoen igjen. Jeg klikket helt på min egen mann da han snudde ryggen til eldste i en folkemengde fordi ''jeg skulle bare...'' et eller annet som tok 2 sekunder. Det tar ikke mer enn det for å få et barn bortført. Etter denne episoden slipper han aldri hånda til barnet i en folkemengde eller bærer 1 på skuldrene sine og 1 på armen hvis han har to barn med seg. Nei, ikke demens, men hun er liksom så utrolig laid back. Hun var oppriktig ikke bekymret, «hun dukker jo opp» er liksom holdningen. Jeg var ikke redd for kidnapping, men at hun skulle bli trampet ned og eller bli veldig redd. ts Anonymkode: a4411...cc0 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #14 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror ikke hun var slik da hun var yngre. Hun er 71 nå, og ikke så kjapp på foten. ts Anonymkode: a4411...cc0 Ikke så kjapp i huet eller med tanke på reaksjonen? Anonymkode: c8176...f03 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #15 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke så kjapp i huet eller med tanke på reaksjonen? Anonymkode: c8176...f03 Nei, sånn tror jeg hun alltid har vært. Hun har alltid hatt en «det går vel bra til slutt-holdning.» Jeg tenkte mer på at hun er litt fysisk redusert, og ikke så kjapp til å trå til og holde ungen igjen hvis hun stikker av. ts Anonymkode: a4411...cc0 2
Drizzt Skrevet 26. april 2022 #16 Skrevet 26. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, ikke demens, men hun er liksom så utrolig laid back. Hun var oppriktig ikke bekymret, «hun dukker jo opp» er liksom holdningen. Jeg var ikke redd for kidnapping, men at hun skulle bli trampet ned og eller bli veldig redd. ts Anonymkode: a4411...cc0 Det kommer aldri noe godt ut av å la et lite barn alene i en folkemengde - trampet ned, bortført, mm. Demens kan snike seg inn på mange måter. Hos en god del av de eldre begynner det med endret personlighet. Du skriver at hun ikke var slik da hun var yngre, så det kan være et tegn på begynnende demens. Jeg sier ikke at hun 100% har det, men jeg ville fulgt godt med de neste par årene for å se om det blir verre, om det dukker opp flere bekymringer. Når demens utvikles sakte i starten er det vanskelig å merke endringene før det har gått noe tid. Jeg mistet en bestemor til demens og det første som skjedde var at hun endret personlighet og ble nettopp mye mer laid back enn før. Hennes vurderingsevne ble vesentlig dårligere og hun tok utrolig større risiko på mange områder enn den forsiktige typen hun var før. 4 år senere fikk hun diagnosen, men da hadde hun endret seg betraktelig på flere områder. Da vi så tilbake til hvordan det hadde startet, så var den første endringen nettopp dette - hun tok alt med knusende ro og hadde ikke noe hastverk i situasjoner hvor man måtte handle raskt. Det var ulikt henne. Jeg ville uansett ikke gitt henne ansvaret for mine barn alene. Demens eller ei. Endret 26. april 2022 av Drizzt 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #17 Skrevet 26. april 2022 Nei, du overdriver ikke! Herregud, en 1,5-åring. Hadde selv fått totalt panikk. Anonymkode: eef99...c98 10 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #18 Skrevet 26. april 2022 Drizzt skrev (Akkurat nå): Det kommer aldri noe godt ut av å la et lite barn alene i en folkemengde - trampet ned, bortført, mm. Demens kan snike seg inn på mange måter. Hos en god del av de eldre begynner det med endret personlighet. Du skriver at hun ikke var slik da hun var yngre, så det kan være et tegn på begynnende demens. Jeg sier ikke at hun 100% har det, men jeg ville fulgt godt med de neste par årene for å se om det blir verre, om det dukker opp flere bekymringer. Når demens utvikles sakte i starten er det vanskelig å merke endringene før det har gått noe tid. Jeg mistet en bestemor til demens og det første som skjedde var at hun endret personlighet og ble nettopp mye mer laid back enn før. Hennes vurderingsevne ble vesentlig dårligere og hun tok utrolig større risiko på mange områder enn den forsiktige typen hun var før. 4 år senere fikk hun diagnosen, men da hadde hun endret seg betraktelig på flere områder. Da vi så tilbake til hvordan det hadde startet, så var den første endringen nettopp dette - hun tok alt med knusende ro og hadde ikke noe hastverk i situasjoner hvor man måtte handle raskt. Det var ulikt henne. Jeg ville uansett ikke gitt henne ansvaret for mine barn alene. Demens eller ei. Hun har ikke endret personlighet, hun har alltid hatt denne holdningen. Jeg tror ikke det er demens. Samboeren min har ganske mange «artige» historier med henne fra barndommen også. Hun er noe fysisk tregere enn hva hun var (det var det jeg mente med at hun ikke alltid har vært slik) men mentalt tror jeg at hun alltid har hatt denne holdningen, men at det kanskje ikke har blitt bedre med årene. ts Anonymkode: a4411...cc0 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #19 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har flere ganger reagert på svigermor sine evner til å passe på barna. Mannen min mener jeg overdriver. Eksempelvis var vi på et loppemarked i helgen. Eldstemann trengte hjelp på do, og jeg spurte svigermor om hun kunne passe 1,5 åringen i mens vi gikk. Da vi kom tilbake var ungen vekk og svigermor Vaset sakte rundt i folkemengden. Jeg får helt panikk, det var utrolig tettpakket med mennesker der og jeg var redd for at hun kunne bli trampet ned. Jeg løp rundt og ropte ut, «har noen sett en liten jente i gul kjole!?» vi fant henne til slutt på kjøkkenet. Hun hadde grått, men noen hadde tatt seg av henne. Jeg reagerte både på at svigermor mistet henne, OG at da hun oppdaget at hun var borte, så satt hun ikke akkurat himmel og jord i bevegelse for å finne henne kjapt. Dette er ett eksempel, av flere lignende ting jeg har reagert på. Min mann mener jeg overdriver, men jeg har ikke lyst til at hun skal være anene med barna lenger. Anonymkode: a4411...cc0 Hadde ALDRI latt henne passe barnet mitt mer!!! godt hun ikke løp ut i en bilvei.. Anonymkode: 39545...7d2 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #20 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, du overdriver ikke! Herregud, en 1,5-åring. Hadde selv fått totalt panikk. Anonymkode: eef99...c98 Ja og det var tettpakket! Folk gikk i tett kø rundt, hun kunne blitt trampet ned😫😢😤 ts Anonymkode: a4411...cc0 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå