AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #1 Skrevet 26. april 2022 Hei! Jeg har på relativt kort tid (noen mnd) gått opp fra 52 til 59 kg. Jeg har ikke sett endringer i kroppen min noe særlig, men har merka at klær (særlig bukser) er nye trangere enn tidligere. Derfor veide jeg meg nettopp, og vekta viste nesten 60 kg:( jeg er ganske lav og trives med en vekt rundt 50. Skjønner ikke helt hvordan dette har skjedd. Har dere noen gode tips til hvordan å sparke i gang litt vektreduksjon før sommeren? Anonymkode: 7034f...60d
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #2 Skrevet 26. april 2022 Spise mindre enn du forbrenner. Ligg i ca 500 kcal underskudd daglig Anonymkode: 27c69...4dd
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #3 Skrevet 26. april 2022 Men konkret, hvordan kutter jeg det? Anonymkode: 7034f...60d
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #4 Skrevet 26. april 2022 Vi vet jo ikke hva du spiser så vi kan ikke si akkuratt hva du skal kutte ut. Kanskje du må begynne å bli mer obs på hva du spiser selv og spise litt mindre porsjoner f.eks. Spiser du mye snacks osv så kutt ut det f.eks. Anonymkode: 273c6...b31
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #5 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men konkret, hvordan kutter jeg det? Anonymkode: 7034f...60d Du må jo ha gjort noen ganske store endringer i hva du spiser for å få til dette. Første steg er å gå tilbake til slik du spiste før. Anonymkode: a2af9...573 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #6 Skrevet 26. april 2022 Jeg raste ned 11 kg på 3 mnd. da jeg kuttet ned på brød, pasta, poteter, ris osv. Spiste lite sukker fra før, men å kutte ned karbohydratinntaket var nøkkelen for meg. Telte ikke kalorier at all. Fikk mer energi også, så jeg har fortsatt å spise mer grønnsaker og litt mindre karbohydrater (ikke kuttet helt, mer i retning av smartkarbo). Anonymkode: 55aba...b37
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #7 Skrevet 26. april 2022 Du har i hvert fall merket det nå Anonymkode: 215b3...0d3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #8 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg raste ned 11 kg på 3 mnd. da jeg kuttet ned på brød, pasta, poteter, ris osv. Spiste lite sukker fra før, men å kutte ned karbohydratinntaket var nøkkelen for meg. Telte ikke kalorier at all. Fikk mer energi også, så jeg har fortsatt å spise mer grønnsaker og litt mindre karbohydrater (ikke kuttet helt, mer i retning av smartkarbo). Anonymkode: 55aba...b37 Jeg er ikke TS, men lurer på. Hva spiser du til frokost og lunsj? Jeg spiser ikke pasta, ris eller poteter. Men jeg spiser 4 brødskiver totalt hver dag, 2 til frokost og 2 til lunsj. Det er så enkelt med brødskiver i matpakke på jobb. Anonymkode: 26fb9...973
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #9 Skrevet 26. april 2022 Det samme skjedde meg meg, men over en litt lengre periode. Gikk opp fra 55 kg til 66 kg, og det merkes godt på klærne. For min del handlet det om kostholdet under koronatiden. Jobber fortsatt med å redusere inntaket av usunn mat, men det er på vei vekten går gradvis nedover igjen.. Anonymkode: f8142...d6d
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #10 Skrevet 26. april 2022 Det er vanskelig å gi noen råd da vi ikke vet hvordan kostholdet ditt er. Men sånn generelt er det veldig enkelt å kutte flytende kalorier. For mange utgjør dette veldig mye av totalinntaket. Altså ingen (minimalt) med drikke som inneholder kalorier. Anonymkode: 35852...ce0 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #11 Skrevet 26. april 2022 Hva og hvor mye spiste du før? og hva og hvor mye spiser har du spist de siste månedene? Anonymkode: 26fb9...973 3
Million Skrevet 26. april 2022 #12 Skrevet 26. april 2022 (endret) Drikker du alkohol? Det er ganske mye kcal i alkohol faktisk, pr drink, pr øl osv. Det er på en måte "usynlige" kalorier, for vi tenker ofte ikke over kaloriene vi drikker, bare de vi spiser. Sukker i te eller kaffe? Du må egentlig tenke over kostholdet ditt, og hva du har gjort annerledes ifht før. Har du spist oftere? Har du spist noe nytt, en annen type mat enn før, kanskje noe som er kaloririkt? Spiser du mer pr måltid, større porsjoner og forsyner deg en gang ekstra? Spiser middagsrester som mellommåltid dagen etter, så du får et ekstra måltid med mye kcal den dagen osv. Det er mange måter å øke kaloriinntaket på, så du må egentlig bare begynne og tenke over hva du har gjort ulikt nå ifht før du gikk opp. Hvor gammel er du, forresten? Mange kvinner (og menn) går opp når de blir middelaldrende, dvs kommer i 40 årene. Det har med fordøyelsen å gjøre. Vi trenger ikke like mye kcal som før og mange må legge om kostholdet sitt da for å unngå og bli overvektige. Endret 26. april 2022 av Million
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #13 Skrevet 26. april 2022 Hvilke endringer har du gjort disse månedene? Noen nye vaner? Tar med kaffe fra cafe? Noe ny snacks? Ny jobb/spisevaner? Du vet jo sikkert hvordan du pleide å spise for kun noen måneder siden (da du lå stabilt på 50kg over mange år). Evt gravid?? Anonymkode: 03a05...5e8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #14 Skrevet 26. april 2022 Kutt drastisk ned på raske karbohydrater som pasta, mel, raffinert sukker. Spis ren mat, masse grønnsaker, fisk, hvitt kjøtt, litt nøtter, litt frø og litt frukt. Hold deg selvsagt i kaloriunderskudd. Husk at det ikke sikkert at det er kun fett du har gått opp. Det kan være vann, og er du kvinne kan vekten svinge litt etter syklusen. Anonymkode: 6c419...fd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå