Gå til innhold

Hvordan skrive at man ønsker pengegaver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har alt. Det vi ikke har kjøper vi. Ønsker gaver som er "oss" og tiltenkt oss, ikke vaser og servise. Eller penger vi kan bruke på reise. Hvordan skriver man dette uten å virke frekk?

Anonymkode: a3bf0...c70

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skriv akkurat det. "Vi har det vi trenger, men vil du gi en gave ønsker oss bidrag til at vi kan få flere opplevelser."

Anonymkode: 0500c...566

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi ønsker oss ditt og datt eller bidrag til bryllupsreise". Enkelt og greit, sett det flere steder og ingen som stusser over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vil alltid finne folk som synes det er teit å bare ønske seg penger, og at bryllup omtrent fremstår som en innsamlingsaksjon. Men det må du egentlig bare ignorere. Vi skrev at dersom de hadde lyst til å gi noe mer utover deres nærvær så ønsket vi oss penger øremerket det og det. 

Anonymkode: 4e125...0bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mange som ikke vil gi penger. Lag derfor en ønskeliste med noe dere faktisk trenger eller kommer til å få bruk for. Eller så kan dere liste opp butikker dere ønsker dere ting fra. Som oftest kan man jo bytte, så da finner dere sikkert noe annet fint. 

Det er også mulig å ønske gavekort i butikker. Et brudepar jeg kjenner ønsket seg gavekort på plantasjen. De hadde nylig kjøpt hus og ønsket å opparbeide en fin hage. Planter koster ofte litt. 

Jeg syns det er litt teit å f.eks ønske penger til reise/bryllupsreise ol. Da kan det virke som man har bryllup bare for å få det finansiert. Gjør det enkelt å greit å skriv en liten liste med gaveønsker/butikker også skriver dere "bidrag til opplevelser". Ikke la det se ut som dere bare er ute etter penger. 

Anonymkode: d5456...97f

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"Vi har alt vi trenger, bortsett fra penger. Vipps et beløp basert på hvor gode venner du tenker vi er. Høyeste beløp mottar personlig takkekort."

Anonymkode: bbc23...294

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Vi har alt vi trenger, bortsett fra penger. Vipps et beløp basert på hvor gode venner du tenker vi er. Høyeste beløp mottar personlig takkekort."

Hjelpes. 

Anonymkode: 6df1d...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig mange som ikke liker pengegaver. Uansett hvordan du formulerer det vil det ikke bli godt mottatt. 

Anonymkode: 6df1d...516

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Råbra, ler og ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ufint å be om gaver uansett hva det dreier seg om. Man inviterer til bryllup og så er det opp til gjestene om de gir gaver, og om de vil spørre paret om de har gaveønsker eller ikke.

Anonymkode: d1cbc...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.4.2022 den 7.34):

Vi har alt. Det vi ikke har kjøper vi. Ønsker gaver som er "oss" og tiltenkt oss, ikke vaser og servise. Eller penger vi kan bruke på reise. Hvordan skriver man dette uten å virke frekk?

Anonymkode: a3bf0...c70

Skriv: Vi vil ha gryn, gi oss penga dine. 

Anonymkode: 0806a...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ei venninne var flink å fortelle oss oss ganske tydelig og direkte hun ønsket seg ved å poengtere hvor ruinerte de ville bli etter bryllupet (bla pga lån av penger for å kunne ha festen). Og at de ikke hadde råd til bryllupsreise. Så å ha råd til bryllupsreise var egentlig det eneste de ønsket seg nå. Reisepenger rett og slett.

Var selvfølgelig ett par få som ikke tok hintet og kjøpte brødrister likevel😅 Men de fleste som kjente dem godt ga penger. Og det ble bryllupsreise på dem til Maldivene med ‘all invlusive😊

Anonymkode: 806ce...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O.G.
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ei venninne var flink å fortelle oss oss ganske tydelig og direkte hun ønsket seg ved å poengtere hvor ruinerte de ville bli etter bryllupet (bla pga lån av penger for å kunne ha festen). Og at de ikke hadde råd til bryllupsreise. Så å ha råd til bryllupsreise var egentlig det eneste de ønsket seg nå. Reisepenger rett og slett.

Var selvfølgelig ett par få som ikke tok hintet og kjøpte brødrister likevel😅 Men de fleste som kjente dem godt ga penger. Og det ble bryllupsreise på dem til Maldivene med ‘all invlusive😊

Brukte de lang tid på å nedbetale lånet da?`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Vi ønsker penger til bryllupsreise"

Anonymkode: 2934e...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første synes jeg ikke man skal si noe om hva man ønsker seg med mindre noen spør. Synes det er frekt å ha med ønsker i invitasjonen.

For det andre synes jeg man bør ha et alternativ til pengeønske, i det minste et gavekort til noe litt mer spesifikt. Mange ønsker ikke å gi penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg tenker det er frekt å skrive i invitasjoner. Vet de fleste gjør det, men jeg personlig syns ikke noe om det.

Her skrev vi ingenting. De som ønsket å gi noe tok kontakt og spurte (vi hadde et veldig lite bryllup). Svarte at vi hadde en liten liste hos tilbords, og ellers ønsket vi oss et lite bidrag til bryllupsreisen. Samtidig gjorde jeg det klart at vi ikke forventet gave, vi har det vi trenger og det på listen var der faktisk mest fordi jeg visste en del ønsket å gi en fysisk gave.

Anonymkode: 4e834...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville oppleve det som noe av en stemningsdreper hvis noen utbasunerte at de måtte oppta lån for å betale bryllupsfesten og i tillegg ønsket seg penger til bryllupsreise. Både fordi jeg ville føle det ubekvemt som gjest å vite at brudeparret faktisk ikke har råd til denne festen, og så i tillegg fordi jeg synes det ville være tåpelig å bruke pengegaver på reise i stedet for å avbetale lånet. Jeg tror rett og slett jeg ville takke nei. 

Anonymkode: 045f1...e57

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Skriv: Vi vil ha gryn, gi oss penga dine. 

Anonymkode: 0806a...9a2

😂😂

Anonymkode: add68...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lag en liste i tillegg hvis ikke sitter dere igjen med gaver dere ikke ønsker dere da mange ikke vil gi penger.  Å gi penger til voksne folk blir feil for veldig mange. 

Anonymkode: d72fe...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...