AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #1 Skrevet 26. april 2022 Hei dere, Jeg er 40 år og forsøker å bli gravid. Denne syklusen er mensen 10 dager over tida, men alle tester er negative. Jeg forsøker også å gå ned i vekt samtidig og trener en del. Jeg vet dette kan påvirke mensen, men jeg har trent lenge.. nå er jeg rett og slett redd for at det er overgangsalderen som banker på døra... Usikker på om dette er riktig forum/tema, men forsøker meg her for å se om noen har erfaringer å dele. Anonymkode: fced2...394
myMa Skrevet 26. april 2022 #2 Skrevet 26. april 2022 Jeg er 32 og har også opplevd å få mensen 2 uker forsinket i en ellers helt regelmessig syklus. Var ikke gravid og neste måned var syklusen tilbake på track. Jeg tror det var stress på jobben som gjorde utslag. Det skal veldig lite til for å tulle med syklusen og trening/slanking er absolutt verstingen har jeg erfart. Lykke til med prøvingen.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #3 Skrevet 26. april 2022 myMa skrev (14 minutter siden): Jeg er 32 og har også opplevd å få mensen 2 uker forsinket i en ellers helt regelmessig syklus. Var ikke gravid og neste måned var syklusen tilbake på track. Jeg tror det var stress på jobben som gjorde utslag. Det skal veldig lite til for å tulle med syklusen og trening/slanking er absolutt verstingen har jeg erfart. Lykke til med prøvingen. <3 takk! Kjenner det tar på psyken også med dette her 🥵 Anonymkode: fced2...394
Laura80 Skrevet 26. april 2022 #4 Skrevet 26. april 2022 Da er også eggløsningen forsinket. Mensen forsinkes bare ut fra eggløsning så det er eggløsning du må finne kontroll over. Anbefaler å bruke eggløsningstester. Har selv uregelmessig mens (eggløsning) , har alltid hatt det så jeg er vel bare sånn. Hadde jeg ikke testet og funnet el hadde jeg nok blitt sprø. (Og aldri truffet sikkert)
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #5 Skrevet 26. april 2022 Jeg har fått uregelmessig syklus etter korona (ikke av vaksinen)... Kan det ha noen sammenheng hos deg? Sist gikk jeg 9 dager over tiden... Anonymkode: aea58...b87
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #6 Skrevet 26. april 2022 Kroppen min hoppa over en syklus i fjor høst - gikk 62 dager mellom første dag mens 1 og 2. Aldri skjedd før men som andre påpeker: dette kan jo skje i blant. Jeg fikk målt hormoner ved blodprøve hos fastlegen som ikke fant noe unormalt. Anonymkode: 59dc2...552
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #7 Skrevet 27. april 2022 Laura80 skrev (23 timer siden): Da er også eggløsningen forsinket. Mensen forsinkes bare ut fra eggløsning så det er eggløsning du må finne kontroll over. Anbefaler å bruke eggløsningstester. Har selv uregelmessig mens (eggløsning) , har alltid hatt det så jeg er vel bare sånn. Hadde jeg ikke testet og funnet el hadde jeg nok blitt sprø. (Og aldri truffet sikkert) Mensen har vært mer eller mindre helt etter klokka det siste året.. med unntak av en MA i fjor sommer. Men tror jeg skal teste EL- tester, ja Anonymkode: fced2...394
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #8 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har fått uregelmessig syklus etter korona (ikke av vaksinen)... Kan det ha noen sammenheng hos deg? Sist gikk jeg 9 dager over tiden... Anonymkode: aea58...b87 Har ikke hatt korona og fikk siste vaksine i januar.. og mensen har vært som den skal etter det.. venter fortsatt på TR.... Anonymkode: fced2...394
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #9 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kroppen min hoppa over en syklus i fjor høst - gikk 62 dager mellom første dag mens 1 og 2. Aldri skjedd før men som andre påpeker: dette kan jo skje i blant. Jeg fikk målt hormoner ved blodprøve hos fastlegen som ikke fant noe unormalt. Anonymkode: 59dc2...552 Hmmm... ja, ikke så lett å si. har det skjedd igjen etterpå? Mulig jeg må ta meg en tur til legen om TR ikke dukker opp snart.... men kjenner på PMS.symptomer.... Anonymkode: fced2...394
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå