Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bruker du som unnskyldning om det er noe i jobbsammenheng du ikke vil delta på? Det er ikke en arbeidsoppgave, ei heller obligatorisk, likevel noe sjefen ønsker alle skal delta på. Har vært planlagt i god tid, så alle kan. Det må sies at det skal skje etter en arbeidsdag.

Vil ikke tråden skal handle om at man bør dra osv, eller hva det er.. 

Anonymkode: b1d2b...00f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har «plutselig» blitt syk. 
Det blir helt sikkert gjennomskuet, men det driter jeg i😅

Anonymkode: 5e789...03c

AnonymBruker
Skrevet

Ville kanskje skyld på migrene. :P Eventuelt at jeg måtte på et møte i forbindelse med et eller annet verv, eller at jeg har fått uplanlagt besøk fra en nær person jeg ikke har sett på lenge. 

Anonymkode: 9fc0a...377

AnonymBruker
Skrevet

"Jeg deltar ikke på ting med jobben som er skjer på fritiden"

Fritiden er som sagt den viktigste tiden man har :)  Bedre å være tydelig enn å finne på noe løgner.

Anonymkode: 5d618...001

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at det er sosialt, ikke arbeidsrelatert. 

Da sier du rett og slett at du ikke har anledning. Ingen poeng med å komme med hvite løgner eller unnskyldninger, det fører bare til ekstra arbeid for de som skal planlegge opplegget. 

Anonymkode: e9255...506

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg regner med at det er sosialt, ikke arbeidsrelatert. 

Da sier du rett og slett at du ikke har anledning. Ingen poeng med å komme med hvite løgner eller unnskyldninger, det fører bare til ekstra arbeid for de som skal planlegge opplegget. 

Anonymkode: e9255...506

Sosialt er det nok ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Sier bare; Har ikke anledning. 

Anonymkode: efab0...dc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke får lønn for det så er det bare å si at det ikke passer. Du har en kontrakt og sjefen din kan ikke kreve noe som helst etter arbeidstid. Da får de betale overtid i såfall.

Anonymkode: 32932...f93

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Om du ikke får lønn for det så er det bare å si at det ikke passer. Du har en kontrakt og sjefen din kan ikke kreve noe som helst etter arbeidstid. Da får de betale overtid i såfall.

Stemmer. Aldri gir mer enn du skal i arbeidslivet, er disse idiotene som holder på med det som ødelegger for oss oppegående.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stemmer. Aldri gir mer enn du skal i arbeidslivet, er disse idiotene som holder på med det som ødelegger for oss oppegående.

Og det er de som boikotter slikt som gjør det mye lettere for oss å få opprykk, høy lønn, og ekstra bonus :)

Anonymkode: 887e5...d8e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hund og bor alene så kan aldri bli igjen på jobb etter arbeidstid uten å få pass til den. Du kan kanskje si at du skal passe en hund så du må hjem til den?

Ellers tenker jeg at folk må slutte å skulle forklare alt hele tiden. Man kan bare si at det ikke passer, eller det rekker jeg ikke bli med på dessverre. Ikke alltid folk er så interessert i å høre livshistorien til alle som ikke kommer heller.

Anonymkode: ec4f6...235

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke er obligatorisk, og i tillegg utenfor arbeidstid, sier jeg enkelt og greit at "Det passer ikke". De har ikke krav på mer forklaring enn det. 

Har opplevd masing og negative reaksjoner, men etter at jeg fikk barn later alle til å tro at det er barnepass-relatert.. så skaff deg unger og du har en automatisk unnskyldning i minst 18 år 😛 

Anonymkode: d9274...e73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nettopp. Det er ingen som står der med blomster og støttende ord den dagen man ikke orker. Det er kun penger og økonomisk rasjonalitet det handler om.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp. Det er ingen som står der med blomster og støttende ord den dagen man ikke orker. Det er kun penger og økonomisk rasjonalitet det handler om.

Stemmer, dette vet jeg alt om. Derfor endret jeg holdning til arbeidslivet, for det handler KUN om en ting: Penger.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og det er de som boikotter slikt som gjør det mye lettere for oss å få opprykk, høy lønn, og ekstra bonus :)

Ja, rumpeslikkerne er jo de som når lengst. Men vent til dagen du blir alvorlig syk, ikke kan ri kapitalismen. Da vender alle ledere deg ryggen. Da er du bare en utgift å plage.

Så tenk deg godt om før du lever for jobben din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er obligatorisk og du ikke får lønn for tiden er det jo bare å si: «Dessverre, det passer ikke»? 🤷‍♀️

Noen krav på å få vite årsaken har jo arbeidsgiver ikke, men siden det kan oppleves som kleint å si at det er privat så kan du jo finne på noe. 

Anonymkode: 08d93...5a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier bare at det ikke passer og at jeg har planer. Man trenger ikke si noe om hvorfor det ikke passer. 

Anonymkode: b9399...6cc

AnonymBruker
Skrevet

Er det kurs det er snakk om ? Hjertestarterkurs feks ? 
Hvorfor har du behov for å si nei? 
Det å ikke delta på noe som gagner alle i et arbeidsmiljø bør det tungtveiende grunner til ikke å møte opp på. 
Hvorfor er det så vanskelig å stille opp? 

Anonymkode: 7facc...06c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Stemmer, dette vet jeg alt om. Derfor endret jeg holdning til arbeidslivet, for det handler KUN om en ting: Penger.

Ja, rumpeslikkerne er jo de som når lengst. Men vent til dagen du blir alvorlig syk, ikke kan ri kapitalismen. Da vender alle ledere deg ryggen. Da er du bare en utgift å plage.

Nå er det jo faktisk noen av oss som liker å være sosiale med kollegaer. Sjelden ledelsen som finner det på her da, 90% vi ansatte som ønsker å møtes. Men det skal sies at det er frivillig og ingen blir maset på, vi jobber turnus, noen har familie etc, de som vil og kan blir med. For eks sommerfest, julebord,ut å spise, lønningspils, gå turer osv.

Anonymkode: d611b...4b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Litt bitter, kanskje 😅

Jeg koser meg med å være sosial. Og raushet går begge veier. Gir jeg litt på fritiden, så er det ingen som bryr seg om at du går til lunsj en fredag, eller tar hjemmekontor når jeg ønsker. Og kollegaer stiller også litt ekstra opp for deg om du ellers er en raus og tilgjengelig person. 

Den dagen jeg blir syk regner jeg selvfølgelig ikke med at en privat bedrift stiller opp av ren veldedighet. Derfor har jeg forsikringer. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier at det ikke passer, går ikke nærmere inn i detaljer. 

Anonymkode: 3aaca...fe3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...