AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #1 Skrevet 26. april 2022 Med et lite hjertesukk her jeg skriver, så er det ganske trist å vite at jeg kanskje aldri mere får se eller oppleve tassende små barneføtter rundt meg. jeg har egentlig alltid ønsket meg stor familie, med hvertfall 4 barn. Fikk 2 barn med eksmannen min, og jeg er veldig fornøyd med det. gikk i gjennom et tøft brudd, men fant meg en fantastisk og omsorgsfull mann. Han har ingen barn fra før, og vi har nå i over 2 år prøvd og få barn. Uten noe hell dessverre😢 Jeg har vært og sjekket meg hos gynekologen, og alt ser bra ut. Jeg har spurt samboeren min om ikke han vil ta en sædprøve, men han vil ikke. Tror han er veldig redd for svaret som skal komme evnt. Han sa til meg: «Er ikke så gøy hvis jeg finner ut at jeg kan være steril». og jeg vil ikke presse han til å ta en sædprøve heller. Off, ikke misforstå meg. Jeg er veldig fornøyd med de to barna jeg har, men jeg har et ønske om å få 1-2 stykker til. Men pr nå, så får vi det ikke til😢 og jeg er jo i midten av 30-åra. Og det eldste barnet mitt er 14, så hadde vært greit å kunne fått en til snart☺️ vil bare lufte meg litt her.. hvis noen har noen gode råd, så kom gjerne med de, men hvis noen skal kritisere, så kan dere holde meningene for dere selv😉 Anonymkode: 7ee76...578
Laura80 Skrevet 26. april 2022 #2 Skrevet 26. april 2022 Dere bør ta en seriøs prat om Hvor viktig dette er. Hvis det er viktig kan dere ta veien mot ivf, for mange funker det jo da. Ja det kan være kjipt å få vite man har dårlig sæd. (Sjelden man er Helt steril.) På en annen side betyr ikke dårlig sæd at det er umulig. Og ved ivf kan de også hente ut sperm direkte fra bitestikler og finne en bra sædcelle, sjelden man er Helt steril. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #3 Skrevet 26. april 2022 Han blir jo ikke mer eller mindre steril av å ikke teste seg, så slikt forstår jeg ikke. Men om feilen er hos han er det ekstremt sjeldent at man er helt steril, de klarer å hente ut noe. Og da har man veldig høy sannsynlighet for å lykkes med ICSI. Om dere begge ønsker barn er det jo absolutt noe dere bør ta tak i så snart som mulig. Anonymkode: c09c6...0da 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #4 Skrevet 26. april 2022 Jeg vet ikke hva du betegner som kritikk, men jeg vil nå iallfall spille inn at denne mannen din faktisk må gjøre litt innsats her. Ikke så gøy å vite at han er steril? Neivel, men om han vil ha barn, så må han sjekke dette, og er han steril så blir det ikke akkurat bedre av å ikke vite det! Det er jo verre å ikke vite, og du vil aldri vite om det hadde fantes en måte å få barn sammen på om han hadde tatt seg sammen og gått til en lege. Hvis dere skal få barn sammen så er det jo viktig å vite om spermen hans funker.. det er ikke noe han kan velge bort pga såret mannlig stolthet eller legeskrekk. Hvis det er viktig for han å få barn, vel å merke.. Eller så får dere bare begynne å se på adopsjon, så kan han leve i troen på at han har verdens beste sperm resten av livet Anonymkode: 784d0...46d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå