Gå til innhold

Spørsmål til dere som har silkesengetøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å investere i silkesengetøy. Syns sateng er behagelig, men skulle gjerne hatt noe som er enda glattere. Har sovet i silke før, og syns det er helt nydelig! Hvilket sengetøy anbefaler dere? Blir det fort slitt, og hvilke forholdsregler må jeg ta for å bevare kvaliteten best mulig? Har skjønt at jeg burde ha laken i silke også, og at om man for eksempel har tørr/hard hud på hælene så kan det faktisk slite på sengetøyet. 

Det jeg også lurer på er om vektdynen min vil påvirke kvaliteten på sengetøyet. Skjønner ikke helt hvordan eller hvorfor det skulle det, men er det noen her som kanskje har vektdyne + silkesengetøy? Ser for meg at det er en drøm å sove i. Vektdynen min er ganske tung (10 kg). Setter stor pris på svar. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Dytter. :) 

Anonymkode: c933c...9cd

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte fra MellyMoon for en stund siden. Er fornøyd jeg. Håret er ikke lenger tørt og jeg trenger knapt å børste det når jeg står opp! Har heller ikke disse sovelinjene når jeg står opp. Det trenger ikke å vaskes like ofte siden det ikke trekker innover seg kroppsvæsker. 

Men det må vaskes på finvask og er kliss vått når du tar det ut. Det blir veldig rynkete om det tørkes uten at du liksom går over det og gjør det så flatt som mulig. Men det er bare å spraye litt vann på og brette vekk rynkene dersom du synes det er for rynkete når det er tørt. Da holder det på den formen. :) er fornøyd jeg altså! 

Kjøpte også putetrekk fra Blivakker, men noe billigere og har bare 16momme. MellyMoon sitt har 22momme, så det er best kvalitet :) 

men jeg fant ut etter at jeg kjøpte det, at silkeproduksjon tar livet av dyr. Silkeormen 😕 men Bambus er helt vegansk og like bra som silke. Bare til info. Du får kjøpt det også :) vet også at Skeidar har det.

Endret av Avstand
AnonymBruker
Skrevet
Avstand skrev (15 timer siden):

Jeg kjøpte fra MellyMoon for en stund siden. Er fornøyd jeg. Håret er ikke lenger tørt og jeg trenger knapt å børste det når jeg står opp! Har heller ikke disse sovelinjene når jeg står opp. Det trenger ikke å vaskes like ofte siden det ikke trekker innover seg kroppsvæsker. 

Men det må vaskes på finvask og er kliss vått når du tar det ut. Det blir veldig rynkete om det tørkes uten at du liksom går over det og gjør det så flatt som mulig. Men det er bare å spraye litt vann på og brette vekk rynkene dersom du synes det er for rynkete når det er tørt. Da holder det på den formen. :) er fornøyd jeg altså! 

Kjøpte også putetrekk fra Blivakker, men noe billigere og har bare 16momme. MellyMoon sitt har 22momme, så det er best kvalitet :) 

men jeg fant ut etter at jeg kjøpte det, at silkeproduksjon tar livet av dyr. Silkeormen 😕 men Bambus er helt vegansk og like bra som silke. Bare til info. Du får kjøpt det også :) vet også at Skeidar har det.

Hvis det som kalles bambus er mykt og behagelig er det viskose, med de samme egenskapene som annen viskose laget av f.eks. gran. Bambusfibre som ikke har blitt omdannet til viskose er stive, og minner veldig lite om silke.

Viskose kan være et helt topp materiale, men ikke betal ekstra fordi noen påstår at viskose av bambus har alle mulige fantastiske egenskaper. Alle bambusens spesielle egenskaper (antibakteriell m.m.) forsvinner i produksjonsprosessen. 

Anonymkode: c1a8e...998

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...