exictence Skrevet 25. april 2022 #1 Del Skrevet 25. april 2022 Depositumsgaranti tilbys hos Hybel AS. Noen som vet om leietaker kan opprette dette og betale inn uten at både leietaker og utleier signerer på forhånd? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. april 2022 Forfatter #2 Del Skrevet 26. april 2022 Leietaker påstår han har gjort dette. At jeg vil få kvittering og signering til godkjenning. Men jeg har ikke fått dette på over 1 uke. Jeg har skrevet på kontaktskjema til Hybel AS om at de må kontakte meg. Jeg venter på svar. Men leietakerne er allerede fått lov å flytte inn da de bad om det, og jeg ville være snill. Nå føler jeg meg utrygg på om de er ustabile og ikke vil betale. Men jeg vil tro og tenke det beste til de skal betale innen 1 mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #3 Del Skrevet 26. april 2022 Da blir du lurt, for beggemå godkjenne elektronisk før den er godkjent. Anonymkode: e784e...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #4 Del Skrevet 26. april 2022 Det er du som leier ut som skal lage depositumskonto som skal stå i leierens navn. Anonymkode: aea52...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. april 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da blir du lurt, for beggemå godkjenne elektronisk før den er godkjent. Anonymkode: e784e...4c0 Takk for svar. Det var det jeg fryktet. Jeg er fortvilet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #6 Del Skrevet 26. april 2022 Her har du nok gått i fella gitt. Gi ALDRI nøkkel eller la noen flytte inn før depositum er 100% i boks. Anonymkode: ea7ba...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. april 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er du som leier ut som skal lage depositumskonto som skal stå i leierens navn. Anonymkode: aea52...ff6 Ja, det var det jeg trodde og, og har nå lest om det. Men da vi skulle skrive under på husleiekontrakten og jeg nevnte depositumet, sa han at han ville bruke denne garantiformen, og at han selv hadde gjort det da han leide ut. Han virket hyggelig og en til å stole på. Han og kjæresten har nettopp flyttet inn. Hva gjør jeg nå? De skal betale 1. mai. Skal jeg ente til da før jeg sette i gang med at jeg sier at jeg må si de opp? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her har du nok gått i fella gitt. Gi ALDRI nøkkel eller la noen flytte inn før depositum er 100% i boks. Anonymkode: ea7ba...e8c Uff ja, det har jeg nå lært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #8 Del Skrevet 26. april 2022 exictence skrev (6 minutter siden): Ja, det var det jeg trodde og, og har nå lest om det. Men da vi skulle skrive under på husleiekontrakten og jeg nevnte depositumet, sa han at han ville bruke denne garantiformen, og at han selv hadde gjort det da han leide ut. Han virket hyggelig og en til å stole på. Han og kjæresten har nettopp flyttet inn. Hva gjør jeg nå? De skal betale 1. mai. Skal jeg ente til da før jeg sette i gang med at jeg sier at jeg må si de opp? Uff ja, det har jeg nå lært. Her har du nok blitt lurt. Hvorfor lar du leietaker bestemme hvordan depositum skal ordnes? Anonymkode: acf88...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 26. april 2022 #9 Del Skrevet 26. april 2022 Når de først har flyttet inn er det ganske vanskelig å få de ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 26. april 2022 #10 Del Skrevet 26. april 2022 Jeg leide riktig nok igjennom utleiemegler og kjøpte en depositumsgaranti fordi jeg ikke hadde 40 000kr på konto. Jeg måtte signere papirer og alt dette måtte være i orden før jeg fikk nøkkel og kunne flytte inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #11 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er du som leier ut som skal lage depositumskonto som skal stå i leierens navn. Anonymkode: aea52...ff6 Men dette er vel ikke depositumskonto? Anonymkode: 950c2...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #12 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Her har du nok blitt lurt. Hvorfor lar du leietaker bestemme hvordan depositum skal ordnes? Anonymkode: acf88...0a4 Hva sto det i annonsen da? Har de bestemt at det skal være depositumgaranti? Selvsagt kan eier kreve depositum , men da mister en jo de mest desperate leietakerne, så er vel derfor depositumgaranti/ forsikring har blitt så populært. Anonymkode: 950c2...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. april 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Her har du nok blitt lurt. Hvorfor lar du leietaker bestemme hvordan depositum skal ordnes? Anonymkode: acf88...0a4 Fordi han sa det var en smart løsning, og det virket som det på meg. jeg var dum og naiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 26. april 2022 #14 Del Skrevet 26. april 2022 exictence skrev (10 minutter siden): Fordi han sa det var en smart løsning, og det virket som det på meg. jeg var dum og naiv. Ja, smart løsning for ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #15 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men dette er vel ikke depositumskonto? Anonymkode: 950c2...820 Jo, det er det. Når man leier ut skal man opprette en depositumskonto som både utleier og leietaker skal skrive under på. På hybel.no så skulle utleier bestilt dette og både utleier og leietaker skulle signert med bankID Anonymkode: aea52...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. april 2022 Forfatter #16 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hva sto det i annonsen da? Har de bestemt at det skal være depositumgaranti? Selvsagt kan eier kreve depositum , men da mister en jo de mest desperate leietakerne, så er vel derfor depositumgaranti/ forsikring har blitt så populært. Anonymkode: 950c2...820 Jeg ville ha 3 mnd husleie i depositum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #17 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jo, det er det. Når man leier ut skal man opprette en depositumskonto som både utleier og leietaker skal skrive under på. På hybel.no så skulle utleier bestilt dette og både utleier og leietaker skulle signert med bankID Anonymkode: aea52...ff6 Ok, mulig jeg blander med Norwegian bank sin depositumgaranti. Der vurderer de leietakers økonomi , ikke utleier. Jeg er forøvrig enig i at det er noe som ikke stemmer her, utleier skal jo ha garantien før leietaker flytter inn. Anonymkode: 950c2...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #18 Del Skrevet 26. april 2022 exictence skrev (8 minutter siden): Jeg ville ha 3 mnd husleie i depositum. Som utleier kan du jo kreve det, så vet ikke hvordan du endte opp med dette. Var det noen som ville leie med 3 måneders depositum ? Anonymkode: 950c2...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. april 2022 Forfatter #19 Del Skrevet 26. april 2022 Illuminatum skrev (16 minutter siden): Ja, smart løsning for ham For meg som utleier er det en smart løsning, gitt at leier betalte. For de som betaler depositum på denne måten, ser ikke jeg at det er så stor fordel for dem. Ikke annet enn fordel der og da fordi leietaker innbetaler kun 14% av hele beløpet og hybelAS står for resten, mot at leietakeren betaler inn til dem kr 49,- i mnd, tror jeg det er. Det er dyrt å være fattig. I det lange løp vil da leietaker betale mer tilsammen, enn hva de hadde gjort om de betalte hele beløpet med det samme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 26. april 2022 Forfatter #20 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ok, mulig jeg blander med Norwegian bank sin depositumgaranti. Der vurderer de leietakers økonomi , ikke utleier. Jeg er forøvrig enig i at det er noe som ikke stemmer her, utleier skal jo ha garantien før leietaker flytter inn. Anonymkode: 950c2...820 Det at jeg ikke fikk garantien først er det som har uroet meg. På denne korte tiden nå har jeg fått snakket med utleier og fått garanti. Phu, jeg er lettet. Vi begge har signert og han har betalt. Jeg ble ikke lurt, men kunne godt ha blitt det. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå