AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #1 Del Skrevet 25. april 2022 Det virker utrolig slitsomt, og vanskelig å leve et vanlig liv. Hvordan får eiendomsmeglere tid til å reise til Mexico, fikse negler og trene f.eks, som normale folk? Det virker jo som de må være på standby 24/7. For all del er det bra at noen gidder, men det virker bare som et yrke med mye mas og der du må prestere konstant. De som gjør det bra og tjener godt har kanskje ikke så mye fritid heller? Noen som jobber/har jobbet som eiendomsmegler som kan bekrefte at det er så hektisk? Anonymkode: b3b74...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #2 Del Skrevet 26. april 2022 Ingen? Anonymkode: b3b74...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 26. april 2022 #3 Del Skrevet 26. april 2022 De har kanskje andre interesser og ambisjoner om fine negler osv 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 26. april 2022 #4 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen? Anonymkode: b3b74...0e8 De har jo ikke tid😄 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #5 Del Skrevet 26. april 2022 visp skrev (Akkurat nå): De har jo ikke tid😄 Lol fair point! Men det jeg lurer på er om de er på konstant stand by? Må de besvare tlf fra kunder etc uansett når tid på døgnet liksom? Tenk om de er på fest og er dritings også ringer det en potensiell kjøper for eksempel 😄 Anonymkode: b3b74...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #6 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lol fair point! Men det jeg lurer på er om de er på konstant stand by? Må de besvare tlf fra kunder etc uansett når tid på døgnet liksom? Tenk om de er på fest og er dritings også ringer det en potensiell kjøper for eksempel 😄 Anonymkode: b3b74...0e8 Faren min kjøpte hus nå i påskeferien (virket dumt av selger å ha visning da, men det er en annen sak) og det var budrunde på helligdagene og nye telefoner til meglere for å få lagt ut sitt eget hus så rask som mulig. Det er kanskje noen som er på "vakt" alltid, jeg vet ikke... Anonymkode: 9e895...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #7 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Faren min kjøpte hus nå i påskeferien (virket dumt av selger å ha visning da, men det er en annen sak) og det var budrunde på helligdagene og nye telefoner til meglere for å få lagt ut sitt eget hus så rask som mulig. Det er kanskje noen som er på "vakt" alltid, jeg vet ikke... Anonymkode: 9e895...892 Ja jeg så også det var litt visninger i området her jeg bor i påsken, ble litt overrasket over det. Regner med de tar ut mye fleksi-tid kanskje, de har jo krav på hvile-tid de og. Min megler har sendt meg mail sent på kveld og sånt ser jeg, OG hun har barn. Kanskje hun har au pair? Tør liksom ikke spørre heller 😄 Anonymkode: b3b74...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #8 Del Skrevet 26. april 2022 Eiendomsmeglere er egentlig en sykt overpriset og unødvendig yrke. Anonymkode: 7f85e...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #9 Del Skrevet 26. april 2022 Hadde ikke orket å ha en jobb, som nektet meg å reise til Mexico, sammen andre normale folk, så ofte som mulig… til det er livet så altfor kort… Anonymkode: 4e679...f34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #10 Del Skrevet 26. april 2022 Kjæresten min er eiendomsmegler. Er mye helgearbeid og jobbing som kommer plutselig med mails, telefoner o.l Må ofte bli igjen på kontoret, og er visning på søndager så da går jo søndagen bort til det. I tillegg må man jo gjøre klar til visning o.l som krever en del tid. Anonymkode: 1b7b5...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #11 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde ikke orket å ha en jobb, som nektet meg å reise til Mexico, sammen andre normale folk, så ofte som mulig… til det er livet så altfor kort… Anonymkode: 4e679...f34 Ja ikke sant? Jeg hadde klikka om jeg ikke fikk dra til Mexico når jeg ville ass. Må ha tacoen min, sånn som de lager den der. Har eiendomsmeglere krav på 5 ukers ferie som normale mennesker? Anonymkode: b3b74...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 26. april 2022 #12 Del Skrevet 26. april 2022 Selv om HI er satt litt vel på spissen, så har jeg et yrke hvor det kan være henvendelser døgnet rundt. Det er ikke unormalt at jeg sender noen siste jobbmail som siste tingen før jeg legger meg. Det reflekteres i lønna og muligheten til å ta meg fri tilsvarende tid jeg jobber på ugunstig tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #13 Del Skrevet 26. april 2022 Syns det er mange dårlige eiendomsmeglere... Anonymkode: 2254d...4e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dyptvann Skrevet 26. april 2022 #14 Del Skrevet 26. april 2022 Jeg forsøkte meg som megler i underkant av ett år og det er mange grunner til at jeg ikke trivdes: * sjefen krevde at vi satt på kontoret mellom 0900-1700. I tillegg forventet han at vi brukte kveldene på å skaffe kunder * jeg ble ofte oppringt av potensielle kjøpere 0700 før budgivning, så trening før jobb utgikk * salgsmøter, visninger og markedsføring skjedde på "fritiden" eller på søndager * jeg opplevde at kunder ble sure på meg hvis jeg var på treningstur og spurte om jeg kunne ringe opp senere. De forventet 100 prosent tilgjengelighet * middag med venner eller familie etter arbeidstid utgikk da jeg flere ganger ble kastet ut i ett oppdrag som ikke var mitt * sjefen mente også at den beste lønnsmodellen var utelukkende provisjonsslønn, da han mente at man jobbet best når man hadde kniven på strupen. Ingen salg = ingen lønn Så åpenbaringen for meg var at det å jobbe som eiendomsmegler er en livsstil, ikke en 9-16 jobb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #15 Del Skrevet 27. april 2022 Slitsom jobb der du må være elpleskjekk og utadvent og i tillegg studere flere år for å bli det. I tillegg begynner du vel som en slags lærling. Og ganske dårlig lønn + du måles hele tiden. Anonymkode: 98a24...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #16 Del Skrevet 3. august 2022 dyptvann skrev (På 26.4.2022 den 22.46): Jeg forsøkte meg som megler i underkant av ett år og det er mange grunner til at jeg ikke trivdes: * sjefen krevde at vi satt på kontoret mellom 0900-1700. I tillegg forventet han at vi brukte kveldene på å skaffe kunder * jeg ble ofte oppringt av potensielle kjøpere 0700 før budgivning, så trening før jobb utgikk * salgsmøter, visninger og markedsføring skjedde på "fritiden" eller på søndager * jeg opplevde at kunder ble sure på meg hvis jeg var på treningstur og spurte om jeg kunne ringe opp senere. De forventet 100 prosent tilgjengelighet * middag med venner eller familie etter arbeidstid utgikk da jeg flere ganger ble kastet ut i ett oppdrag som ikke var mitt * sjefen mente også at den beste lønnsmodellen var utelukkende provisjonsslønn, da han mente at man jobbet best når man hadde kniven på strupen. Ingen salg = ingen lønn Så åpenbaringen for meg var at det å jobbe som eiendomsmegler er en livsstil, ikke en 9-16 jobb Hva mener du med at sjefen krevde at dere satt på kontoret mellom 9 og 17, så dere fikk ikke dratt på kundemøter? Anonymkode: 290f5...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå