Gå til innhold

Fortelle venninne at mannen har vært utro?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man.. Når en venninne forteller at mannen til en annen felles venninne har vært utro? 🤯Hun som fortalte det har valgt og ikke si noe. Men jeg synes hun burde fått vite det. Men om jeg gjør det så tyster jeg jo på hun som fortalte meg det også.. 🤦‍♀️Skal man bare la det ligge? 

Anonymkode: eb0c7...379

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om ei venninne av meg visste at min mann hadde vært utro, men valgte å ikke informere meg: Da hadde ikke hun vært min venninnen mere! 

Tenk deg selv da, om hun visste om at din mann eller dame var utro, også lot hun deg leve i uvissheten mens ‘alle andre’ rundt deg visste det. 

Anonymkode: a29fa...9f1

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Vær ærlig. Hun fortjener å få vite sannheten.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det jeg også tenker. Men da vil det også bli styr mellom meg og den andre felles venninna som valgte å ikke fortelle.. Samt mellom de 2 igjen siden hun ikke sa noe. Vanskelig.. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om ei venninne av meg visste at min mann hadde vært utro, men valgte å ikke informere meg: Da hadde ikke hun vært min venninnen mere! 

Tenk deg selv da, om hun visste om at din mann eller dame var utro, også lot hun deg leve i uvissheten mens ‘alle andre’ rundt deg visste det. 

Anonymkode: a29fa...9f1

Skrevet

Ja tror det bare er å fortelle her - hvis ikke har hun ikke bare en mann som lyver men to venninner også..

• Liker 2
  • Nyttig 5
Gjest Mr Bergen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det jeg også tenker. Men da vil det også bli styr mellom meg og den andre felles venninna som valgte å ikke fortelle.. Samt mellom de 2 igjen siden hun ikke sa noe. Vanskelig.. 

Men du trenger vel ikke opplyse kilden når du forteller henne sannheten om hennes brunstige mann?

Skrevet

Jeg ville fortalt det, selv om det er hel grusomt å måtte fortelle det. Hvis du vet og en felles venninne vet, så er det sikkert mange fler som vet. Det blir dobbelt svik for henne hvis hun får vite i ettertid at dere også visste. Så får det være opp til venninnen din om hun orker å være sammen med mannen mer.. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Mr Bergen skrev (Akkurat nå):

Men du trenger vel ikke opplyse kilden når du forteller henne sannheten om hennes brunstige mann?

Tror ikke hun vil tro meg dersom jeg ikke oppgir kilden. Vi har alle barn i samme klasse som også er sammen på fritiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil ikke hun andre venninna si noe?

Der er egentlig mannen sin hun bør høre det fra. Gjør han ikke det, bør du eller hun andre si det. Men er dere heelt sikre på at han faktisk har vært utro?

Anonymkode: 16430...b67

AnonymBruker
Skrevet

Du går til mannen og sier at du vet hva han har gjort, og om han ikke slutter TVERT sier du det til kona hans!

Gi han en sjanse for det er ikke bare han det går ut over!!

Anonymkode: 8a2fc...6c0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær sikker på at det er sant før du gjør noe. Hvordan vet venninna di at det har skjedd?

Anonymkode: 16430...b67

AnonymBruker
Skrevet

Ville sagt det uten å si hvor informasjon kom fra. Så får hun heller si det var fra hun om hun vil det senere. Du må si det 

Anonymkode: dc19f...7f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva gjør man.. Når en venninne forteller at mannen til en annen felles venninne har vært utro? 🤯Hun som fortalte det har valgt og ikke si noe. Men jeg synes hun burde fått vite det. Men om jeg gjør det så tyster jeg jo på hun som fortalte meg det også.. 🤦‍♀️Skal man bare la det ligge? 

Jeg fikk en gang vite av svoger 1 at svoger 2 var utro mot sin samboer. Jeg holdt munn helt til jeg fikk spørsmål av hans samboer. Jeg lyver ikke for noen. 

Mulig jeg burde fortalt henne det med en gang, men det var vanskelig når en annen stolte på meg. 

Anonymkode: c6842...cc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

eller invitere til trekant?

Anonymkode: 9763e...c5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde presset venninnen til å si i stedet for å fortelle «andre» om det. Fy fader ass, hvilken venninne! Hvis hun ikke sier noe så gjør du det med orden «Stine fortalte meg at Jørgen har vært utro» eller noe lignende! Tenk selv å finne ut at ikke bare har mannen din vært utro men «alle andre» visste det også men ikke sa noe. 🤬🤬

Anonymkode: 12ad4...4c4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt skal du fortelle det.

Anonymkode: 5495b...4e6

• Liker 1
Gjest Neocortex
Skrevet

Så lenge du har konkrete bevis synes jeg du burde fortelle det.

Bare gi hun andre venninnen en bedskjed først. Om hun vil, kan dere begge gå ut med det for eksempel.

Sånne saker tar meg ofte i å reflektere tilbake på Ibsens Vildanden. Burde Gregers fortelle det eller ikke?

• 1 år senere...
Skrevet (endret)
On 4/25/2022 at 10:30 PM, AnonymBruker said:

På tråder der en vennine er utro mot mannen, sier flertallet at mannen ikke må få vite det og du må bevare forholdet til veninnen. Dobbeltmoral? Å ja det skal være visst.

Endret av askjiir
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi i vennegjengen var i samme situasjon. Hun ene så mannen til hun andre på Tinder, først. Vi fortalte ikke.. Så mannen til ei annen venninne fant ut av samme mannen ligger/har ligget med en kollega av ham.. Men igjen, vi valgte ikke å fortelle. Dette er ei venninne som falt ut av vennegjengen noen år siden, det gjør det også vanskelig å ta kontakt med sånn informasjon.. 

Anonymkode: 9bfa9...cb5

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 5485a...7c6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...