Gjest Gjesta Skrevet 5. november 2005 #1 Skrevet 5. november 2005 Jeg har lyst til å lage pai i morgen, og trenger inspirasjon til fyll (har allerede en god oppskrift på bunn), helst ikke noe ala quiche Lorraine, eller skinke/sjampinjong, for det synes jeg personlig er dødskjedelig. Jeg kunne tenkt meg noe med masse smak i, uten at det er kjempemektig. Kanskje noe med ting som kylling, fetaost, spinat, fetaost, chevre osv? Forslag?
Gjest piaf Skrevet 5. november 2005 #2 Skrevet 5. november 2005 Min favorittkombinasjon til paifyll er enkel, men god: Masse purre (og/eller vårløk) surret myk i litt smør, oppsmuldret chèvre, eggestand med fløte og muskat (og selvsagt salt/pepper) og valnøttkjerner på toppen, sånn at de blir litt gyldne når paien stekes. Det kan også være godt med frisk spinat i denne - da surrer du den sammen med purren til den faller sammen. Lurt å la blandingen renne av på kjøkkenpapir før den går i paien, slik at fyllet ikke blir for vått. Og så passer det godt med en salat med tomater i ved siden av!
LilleMy Skrevet 5. november 2005 #3 Skrevet 5. november 2005 Chevre, salami, litt sprøstekt bacon, vårløk eller purre, basilikum. Pai kan jo varieres i det uendelige, og servert med en god salat blir det skikkelig YUM!
Arkana Skrevet 5. november 2005 #4 Skrevet 5. november 2005 Min favoritt-kyllingpai: Kyllingpai 150 g smør 200 g hvetemel 2 ss vann 400 g grillet kylling 150 g bacon 1 løk 3 dl melk 5 egg ½ pk frossen spinat (jeg bruker fersk istedet) 1 ts salt ½ ts hvit pepper 1 dl revet ost Smuldre smør og mel og tilsett vann. Dekk bunnen av en paiform og stek ved 200 grader i ca 15 minutter. Klipp bacon i biter og finhakk løk, fres i en panne. Skjær kyllingkjøtt i biter. Fordel av godt på den forstekte paibunnen. Hell over sammenvispet egg, melk, tint spinat, salt og pepper. Dryss revet ost på toppen. Stek videre i 25 minutter.
hilli Skrevet 7. november 2005 #5 Skrevet 7. november 2005 Jeg liker grønnsakpai best. Jeg bruker purre, squash og soltørket tomat, ost på toppen, tar det jeg har...
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #6 Skrevet 8. november 2005 Liker å ha oppi karbonadedeig, oliven og tomat jeg. Den som falle best i smak hos husbonden og
-Fisken- Skrevet 8. november 2005 #7 Skrevet 8. november 2005 Elphaba: du kunne ikke lagt ut oppskriften du bruker på paideig, vel?
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2005 #8 Skrevet 8. november 2005 Elphaba: du kunne ikke lagt ut oppskriften du bruker på paideig, vel? ← Jeg har den ikke her og nå, men den kommer fra Tine, og har masse Kesam og lite smør i seg. Får se når jeg kommer hjem.
-Fisken- Skrevet 8. november 2005 #9 Skrevet 8. november 2005 Jeg har den ikke her og nå, men den kommer fra Tine, og har masse Kesam og lite smør i seg. Får se når jeg kommer hjem. ← Ok
Gjest Sabia Skrevet 20. november 2005 #10 Skrevet 20. november 2005 Jeg bruker den gule pakken med paideig-pulver fra de samme som lager maisenna mel. Veldig enkelt og jeg syns den er kjempegod!
Gjest Sabia Skrevet 20. november 2005 #11 Skrevet 20. november 2005 Til paideig, altså. Går litt fort i svingene av og til..
Blueberry Skrevet 21. november 2005 #12 Skrevet 21. november 2005 Arkanas kyllingpai er digg! Lagde den til vennefest her for et par uker siden og det var en stoooooor suksess!
Rosenrød Skrevet 21. november 2005 #13 Skrevet 21. november 2005 Tacopai: Stek kjøttdeig, løk og tomater med tacokrydder. Ha i paien, hell over creme fresh og ha ost på toppen.
LilleBille Skrevet 21. november 2005 #14 Skrevet 21. november 2005 Lager også ofte tacopai - godt krydret kjøttdeig - løk - gjerne litt cheddarsaus/rømme/tacosalsa om jeg har og med nachochisp og ost på toppen - veldig vellykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå