Gå til innhold

Jeg er av og til hormonell, mannen forstår ikke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke slem, sier aldri noe stygt og det kan gå mange dager imellom noen hendelser. Men av og til så er jeg litt hormonell, og kan enten bli lei meg av lite eller sint av lite. I dag ble jeg sint på den ene skuffen på kjøkkenet, jeg ryddet den for litt siden og nå var det bare rot igjen. Jeg fant ikke det jeg skulle og ting datt ut, så jeg tok tak i en del av det og slang det litt hardt på gulvet mens jeg sa høyt ÅÅÅHH! Mannen ble pissed, spurte hva i hælvete jeg drev med og er forbanna på meg enda en halvtime etterpå. Prøvde å si at det bare var hormoner og at jeg ikke var sur på han, men skuffen. Det virker som har ikke tror på at det finnes noe som heter hormoner. Han er nå ute og kjører seg en tur, men jeg er lei meg fordi jeg føler meg så dum.  

Han blir sånn hver gang jeg oppfører meg litt hormonelt, og ting mellom oss blir dårligere pga det fordi jeg da også stadig går rundt og er lei meg, noe han også synes er veldig slitsomt.  

Har foreslått parterapi før, det sier han nei til. Hva gjør jeg her? 

Anonymkode: a0008...b85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dere ikke burde få barn sammen, men det er vel litt sent å si nå. Spår brudd innen få år. Lykke til. 

Anonymkode: d5e96...09c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar han alltid personlig ting som ikke har noe med han å gjøre? Tåler han ingen følelser fra deg annet enn glad?

Anonymkode: 34426...669

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det høres ikke ut som hormoner, høres mer ut som at du har et sinneproblem. Til og med gravide som blir spontant sinte, river ikke ut en skuff og slenger den rundt seg (ja, det kan skje, men det er sjeldent). Forstår godt at samboeren din blir oppgitt og trenger å komme seg bort, du er jo faktisk ustabil

Hormoner kommer ikke å går slik du beskriver, så sant man ikke er gravid eller har en hormonforstyrrelse. Dette burde du ta tak i, og istedenfor å skylde på hormoner så se litt innover i deg selv - hva kan jeg gjøre annerledes. Når høygravide kvinner klarer å ta seg sammen, så klarer ihvertfall du det. Og det sier meg bare at du har et problem, og er ustabil. Du lar følelsene dine kontrollere deg og ser ikke rasjonelt. Du kan bli så lei deg du vil, men det er dine handlinger som ødelegger forholdet ditt. Virker ikke som at du har selvinnsikten til å se dette. 

Snakk med fastlegen din, han kan eventuelt henvise deg til terapi - eller hormonprevansjon o.l. Det får legen ta en avgjørelse på. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
kraftwerk skrev (1 minutt siden):

Det høres ikke ut som hormoner, høres mer ut som at du har et sinneproblem. Til og med gravide som blir spontant sinte, river ikke ut en skuff og slenger den rundt seg (ja, det kan skje, men det er sjeldent). Forstår godt at samboeren din blir oppgitt og trenger å komme seg bort, du er jo faktisk ustabil

Hormoner kommer ikke å går uten videre, så sant man ikke er gravid. Dette burde du ta tak i, og istedenfor å skylde på hormoner så se litt innover i deg selv - hva kan jeg gjøre annerledes. 

Snakk med fastlegen din, han kan eventuelt henvise deg til terapi - eller hormonprevansjon o.l. Det får legen ta en avgjørelse på. 

Jeg er jo gravid i 6 måned og absolutt ikke et sinnneproblem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er viktig tilleggsinformasjon som burde stå i HI, det sparer folk for unødig kommenterer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kvinner jeg kjenner, meg selv inkludert, oppfører seg slik.

Litt dumt å skylde på "hormoner", når du ikke klarer oppføre deg som en voksen.

Anonymkode: 6bd8a...a0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke normalt å oppføre seg slik. Slenge ting rundt for å få utløp for sinne, det er materiell vold. 

Anonymkode: 09674...870

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen kvinner jeg kjenner, meg selv inkludert, oppfører seg slik.

Litt dumt å skylde på "hormoner", når du ikke klarer oppføre deg som en voksen.

Anonymkode: 6bd8a...a0c

Jeg har ikke til vane å kaste ting, og det var ikke hardt på den måten. Jeg er aldri sånn uteom gravidteten. Jeg er egentlig sprudlende og blid til vanlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg kastet på gulvet var et par kluter og spisebrikker.

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hva du kastet, du kastet det i oppgitthet og sinne. Som en nevnte, les deg opp på materiell vold. Håper du får hjelp, slik at ditt kommende barn okke blir vitne til slik oppførsel. 

Anonymkode: 66c5d...fbc

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke normal oppførsel. Til tross for hormoner. Hormoner er ikke en unnskyldning til å gjøre som man vil. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere sykeliggjør noe helt trivielt. Enig i at det er merkelig oppførsel å kaste kluter på gulvet, men seriøst - mange gjør sprø ting når de er gravide og i et dårlig forhold.

Å kalle dette materiell vold blir søkt. Det er ikke som at hun kastet det mot samboeren eller at hun knuste/ødela noe. 

Anonymkode: d64a1...963

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Materiell vold er alle handlinger rettet inn mot ting eller gjenstander, som gjennom at de virker skremmende eller krenkende, påvirker andre til å gjøre noe mot sin vilje eller slutte å gjøre noe de vil.

Eksempler på materiell vold kan være å slå i dører eller vegger, knuse eller ødelegge gjenstander, rive i stykker klær, kaste og rasere inventar. Særlig hvis vedkommende tidligere har utøvd fysisk vold, vil den materielle volden virke skremmende og lammende. For barn vil det å vokse opp i en familie der de stadig er vitne til materiell vold være omtrent som å vokse opp i et minefelt der det stadig kan smelle.

TS’ adferd faller ikke inn under materiell vold. 

Anonymkode: d64a1...963

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst!? Å kaste noen kluter på gulvet i irritasjon er materiell vold? Nå må dere gi dere.

Hvorfor tok mannen din dette personlig egentlig?

Anonymkode: c05d0...4e5

• Liker 4
Skrevet

Ta mannen din med til jordmor og la jordmor forklare han nøye hva som skjer med kroppen ifht hormoner og endringer i humør. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du oppfører deg som en rabiat tulling, og du foreslår parterapi? Hormoner er faktisk ikke en unnskyldning for denne type oppførsel. Han er i sin fulle rett til å ta seg en tur. DU trenger å lære sinnemestring. 

Anonymkode: bfc4b...ae2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei vet dere hva! Her har hun jo bare vist en følelse! Hun heiv noen kluter på gulvet, er det truende? Ovenfor hvem? Og hun er gravid..! Hvem er ikke sur/sint og hormonell når en er stappfull av hormoner og gravid?

Din mann takler dårlig at du har temperament og viser følelser. Enig med hun over her som skrev du burde ta ham med til jormor.

Anonymkode: 3edb8...6d3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sinneproblemer, det er første gang jeg har kastet noe og det var noen kluter og spisebrikker i mykt stoff. Han var ikke på kjøkkenet sammen med meg en gang. Jeg går hele dagen og fikser og ordner i huset, og for han og kanskje det og følelsen av å føle meg lite satt pris på gjorde at jeg i det sekundet gjorde noe litt dumt mår begeret rant litt overat skuffet var så kaos. Jeg ville aldri gjort sånn ellers, og svelger alt bestandig når jeg ikke er gravid. Jeg svelger mye dritt nå også, men akkurat nå kan jeg bil litt sint eller lei meg over ting hvis noe føles urettferdig eller vanskelig og ja såklart er det teit å kaste ting. Jeg trenger ikke hjelp og har absolutt ikke noe stort problem og jo dette er hormonelt. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
kraftwerk skrev (1 time siden):

Hormoner kommer ikke å går slik du beskriver, så sant man ikke er gravid eller har en hormonforstyrrelse. Dette burde du ta tak i, og istedenfor å skylde på hormoner så se litt innover i deg selv - hva kan jeg gjøre annerledes. Når høygravide kvinner klarer å ta seg sammen, så klarer ihvertfall du det. Og det sier meg bare at du har et problem, og er ustabil. Du lar følelsene dine kontrollere deg og ser ikke rasjonelt. Du kan bli så lei deg du vil, men det er dine handlinger som ødelegger forholdet ditt. Virker ikke som at du har selvinnsikten til å se dette. 

PMDD. Det Jan fantastisk skje og skjer mange for mange kvinner.

Anonymkode: 06a78...742

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...