AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #1 Skrevet 25. april 2022 Han har altså sjeldent en tørr bleie på morgenen. På dagtid går han på do som normalt. Vi har prøvd å sove uten, men det ender bare i kles og sengevask… Hvordan slutte med nattbleie…? vi har prøvd det meste.. må dette bare gå seg til av seg selv? Tenker spesielt på skolestart neste år! Anonymkode: 152da...1fe
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #2 Skrevet 25. april 2022 Ikke stress med det. Hos oss gikk det seg til av seg selv ved 6 års alder. Helt normalt ifølge hs. Anonymkode: bc115...aed 4
Tone83 Skrevet 25. april 2022 #3 Skrevet 25. april 2022 Skolen er på dagtid så det går helt fint. Hadde ikke stresset før han var 7. vert i samme situasjon selv, det løste seg når hin var klar selv:) 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #4 Skrevet 25. april 2022 TakK for svar! Da kan jeg stresse ned litt kjenner jeg. Tenkte på skolesammenheng mtp overnattinger osv, om at det kanskje ble litt ekkelt dersom noen «fant ut» av det Anonymkode: 152da...1fe
-venter- Skrevet 25. april 2022 #5 Skrevet 25. april 2022 Frem til skolestart er det lite som blir gjort. Etter kan man bli henvist videre. Jenta mi fikk tilslutt medisiner som skulle hjelpe til med å få blæren til å slappe av og det hjalp. Da ble hun tørr om natten.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #6 Skrevet 25. april 2022 Tror det er psykisk. Han vet han har bleie på, derfor tisser han seg ut. Vi kuttet ut bleie på natten på vår treåring, da var han helt tørr på morningen. Anonymkode: 02779...494
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #7 Skrevet 25. april 2022 Vet det er helt vanlig, spesielt hos gutter. Har selv to jenter som slutta med nattbleie samtidig som ved dag. Litt over og litt under 3 år gamle. Men vet om en gutt på snart 8 som sliter. Det er startet utredning, det er kjøpt truse med alarm, han er forsøkt på medisiner, men så langt har ikke noe hjulpet. Ikke stress enda, men søk hjelp når han bekker 6-7 år. Anonymkode: e5e0b...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #8 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har altså sjeldent en tørr bleie på morgenen. På dagtid går han på do som normalt. Vi har prøvd å sove uten, men det ender bare i kles og sengevask… Hvordan slutte med nattbleie…? vi har prøvd det meste.. må dette bare gå seg til av seg selv? Tenker spesielt på skolestart neste år! Anonymkode: 152da...1fe Jeg har en skolestarter som ennå bruker bleie på natta. Har vært bleiefri dagtid i 2 år. Selv tenker jeg det er null stress. Slutter med bleie når han har tørre bleier/er klar. Det er flere på avd hans som også bruker bleie på natt. Tror ikke det er så uvanlig! Anonymkode: 8f49c...f50 1
Vera Vinge Skrevet 25. april 2022 #9 Skrevet 25. april 2022 Barna mine sluttet med dagbleie da de var 2,5, men fortsatte med nattbleie i flere år. Tok med de to eldste til legen for det rundt skolestart, fordi jeg vet det regnes som normalt fram til det. Den ene fikk veldig god hjelp av kiropraktor, mens hos den andre ble medisiner løsningen. Den yngste er bare 4, men tisser om natta. Men han sliter også en del med magen, og merker at han ofte har tørr bleie i de periodene det går bedre med magen, mens han gjerne tisser enorme mengder når det er magetrøbbel.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #10 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror det er psykisk. Han vet han har bleie på, derfor tisser han seg ut. Vi kuttet ut bleie på natten på vår treåring, da var han helt tørr på morningen. Anonymkode: 02779...494 Ikke hør på dette. For noen kan det være slik, men ikke alle. Dette kan være hormonelt betinget, og i så fall ikke noe barnet styrer. Ta det opp med hs/ lege om det ikke går seg til før skolestart - da kan det være aktuelt med medisiner. Anonymkode: 812c5...b77 4
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #11 Skrevet 25. april 2022 Vi sluttet med bleie og brukte kladd i senga. Det ble en del vasking, men tørr ble han i løpet av året og før han startet på skolen. Det fungerte veldig bra å ta han på do før vi selv la oss. Der fikk vi redusert uhellene mye! Var kjempe redd for at han skulle måtte bruke bleie på natten like lenge som jeg og mine søsken. Idag tror jeg at jeg bare ville latt han beholde bleien en stund til. Anonymkode: 3cd38...e5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå