Gjest prestekrage Skrevet 5. november 2005 #1 Skrevet 5. november 2005 Pga en missforståelse mellom utleier og kraftselskapet og meg har ikke jeg mottatt noen strømregning siden jeg flyttet hit i mai. Det var derfor med stor gru jeg meldte inn strømforbruket for to dager siden... Mannet meg opp til å kikke ned i postkassa i dag, og der lå den å ventet på meg: den lille konvolutten med gult innhold; with love from PremiEl.... Satte meg ned og pustet dypt, dette har jeg ikke råd til- dette har jeg ikke råd til... gikk som et mantra. Kikket forsiktig nedi- redd for at tallene skulle bite meg i nesen! Der jeg bodde før kom det ALDRI en regning fra kraftselskapet på under 4500 pr kvartal. Og denne regningen jeg nå satt med i hånden gjalt for nesten 2 hele kvartal!!!!! Men, hei- dette kan umulig stemme: 2500.- kr!!!! 2500.- på 5 mnd, kan ikke være sant!!!! Er jo ingen ting det jo (i allefall ikke mot forventet (i allefall 6000.-))... Julen er reddet- det blir gaver i år også!!!! Ble bare så glad at jeg måtte dele jeg, er sjeldet det er så glade ord i forbindelse med strøm-prat!!!!
Mrs. K Skrevet 5. november 2005 #2 Skrevet 5. november 2005 Wauw. Da blir det vel shopping på deg i dag?
sushigirl Skrevet 5. november 2005 #4 Skrevet 5. november 2005 Hei! Dette hørtes jo bra ut! Bare kom til å tenke på en ting, var nettleia inkludert på regningen du fikk? Slik at du ikke får en vanlig strømregning og en for nettleie.
Gjest prestekrage Skrevet 5. november 2005 #5 Skrevet 5. november 2005 Jo da, nettleie er også med!!! Er spesifisert fra mnd til mnd, med kraftpris, fastbeløp, enova- avgift og nettleie!!! Skal tilogmed innrømme at jeg ikke er noe flink til å spare på strømmen heller!; oppvaskmaskin og vaskemaskin går daglig, varmekablene på badet har i allefall stått på i 3 av de 5 mnd. Varmekabler på stuegulvet har stått på ca en mnd av perioden, ellers er mye av hvitevarene i allefall 20 år gamle og skal jo dermed dra mye mere strøm enn nyere modeller... Hmmm, dette lover bra mot vinteren...
Gjest Ingrid78 Skrevet 5. november 2005 #6 Skrevet 5. november 2005 Den der hørtes kjent ut. Jeg satt og ventet med gru på strømregningen selv. Her har de begynt med noe nytt, de fjernavleser måleren, så vi slipper å sende inn. Regningen var riktignok bare for to mnd, men ikke på mer enn ca 350 kroner. Gjett om vi ble glad. Så jeg vet hva du tenkte da du fikk den. En deilig følelse egentlig.
Gjest Clueless Skrevet 5. november 2005 #7 Skrevet 5. november 2005 Men er det ikke en tankevekker at det skal være sånn? At man ikke skal kunne ha noen forutanelse om en så viktig utgift som strøm er? Det synes jeg. Ille er det, at det skal være så vanskelig.
Gjest prestekrage Skrevet 6. november 2005 #8 Skrevet 6. november 2005 Er vel igrunn ikke så vanskelig. Er jo bare å kikke på strømavleseren med gjevne mellomrom og følge med litt i avisen (på priser) , så vet man jo sånn ca hva man kan vente. Problemet i mitt tilfelle var jo at energiverket ikke hadde registret meg som ny abbonent, og dermed fortsatt fakturerte utleier. Mye kan tyde på at utleier og e-verk har avtale om å bare sende ut faktura en sjelden gang (1 gang i året??) ettersom ingen har reagert før.
sushigirl Skrevet 6. november 2005 #9 Skrevet 6. november 2005 Heldiggrisen, sier nå jeg! Er ikke så langt unna selv, da, vi kjøpte leilighet i sommer, og flytta fra et trekkfullt gammelt hus til en 11 år gammel leilighet. Slipper å fyre med ved i mange timer for å få det varmt her, og strømregningene har gått kraftig ned.
Gjest Hilde K S Skrevet 6. november 2005 #10 Skrevet 6. november 2005 Jeg synes det hørtes lite ut. Sånne strømregninger får vi for to måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå