Hareena Skrevet 25. april 2022 #1 Del Skrevet 25. april 2022 Nå er jeg lei av Verisure. Når jeg tenker meg om er det sjelefred jeg betaler for, ikke reelle tjenester som er verd prisen jeg betaler. En gang gikk alarmen, jeg fikk en oppringing og sa de måtte sjekke. Jeg kom hjem 45 minutter senere og etter 1 time og 10 min kom en vekter. Hva skal jeg med et vaktselskap med utrykningstid på 70 min? Nå ønsker jeg å si opp avtalen, kjøpe Google nest, et par kameraer og et par brannvarslere. Er det noen her som har smarte løsninger utenom vaktselskap som ikke koster skjorta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #2 Del Skrevet 25. april 2022 Den største tryggheten er jo at de kan se direkte inn i stua. Og kontakte brannvesen, eller politi, om de ser behov for det. Om vekteren dukker opp etter 10 minutter eller 2 timer gjør det ikke store forskjellen, han kommer alene, uten brannbil, uten utstyr. Anonymkode: 1ae99...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 25. april 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 25. april 2022 Jeg har ikke kamera fra Verisure. Hvis jeg skal ha det selger de det til blodpris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #4 Del Skrevet 25. april 2022 Hareena skrev (3 minutter siden): Nå er jeg lei av Verisure. Når jeg tenker meg om er det sjelefred jeg betaler for, ikke reelle tjenester som er verd prisen jeg betaler. En gang gikk alarmen, jeg fikk en oppringing og sa de måtte sjekke. Jeg kom hjem 45 minutter senere og etter 1 time og 10 min kom en vekter. Hva skal jeg med et vaktselskap med utrykningstid på 70 min? Nå ønsker jeg å si opp avtalen, kjøpe Google nest, et par kameraer og et par brannvarslere. Er det noen her som har smarte løsninger utenom vaktselskap som ikke koster skjorta? En av de største bløffene innen salg i norge er jo det våset vaktselskapene driver med. De er utrolig trege,bare se alle tester som er gjort,det er vel bevis godt nok. Om en skal ha alarm,så kjøp fra det lokale brannvesen,de driver nemlig også med alarmer,litt dyrere riktignok,men der får du det du betaler for. Om det går brannalarm,og vekterselskapet rykker ut,så går det så tregt at naboene har ringt før selskapet har fått ut fingern. Vi i norge lar oss lett lure til falsk trygghet,og det tjener de seg søkkrike på. Anonymkode: 4412f...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #5 Del Skrevet 25. april 2022 Du har jo homely da der månedsprisen er 199 med utrykning samme hvor mange enheter du har. Ulempen/fordelen er at du eier og ikke leaser utstyret. Dyrt først, men lønner seg etter noen år er mitt inntrykk. Anonymkode: 58fd8...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #6 Del Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den største tryggheten er jo at de kan se direkte inn i stua. Og kontakte brannvesen, eller politi, om de ser behov for det. Om vekteren dukker opp etter 10 minutter eller 2 timer gjør det ikke store forskjellen, han kommer alene, uten brannbil, uten utstyr. Anonymkode: 1ae99...ccb Ikke alle liker at de kan bli overvåket i eget hjem, og om du innbiller deg at det ikke skjer,så regner jeg med du tror på julenissen også. ALDRI om jeg skal la noen ukjente ha mulighet til å overvåke meg i eget hjem,hvor dum er det egentlig mulig å bli da? Anonymkode: 4412f...474 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #7 Del Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke alle liker at de kan bli overvåket i eget hjem, og om du innbiller deg at det ikke skjer,så regner jeg med du tror på julenissen også. ALDRI om jeg skal la noen ukjente ha mulighet til å overvåke meg i eget hjem,hvor dum er det egentlig mulig å bli da? Anonymkode: 4412f...474 Jeg vet godt det har vært historier. Kameraene er i gang, stuer og kjøkken, ikke soverom og bad. Anonymkode: 1ae99...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 25. april 2022 #8 Del Skrevet 25. april 2022 (endret) Lurer på akkurat det samme og lagde en tråd om det før i dag 😄 Hadde alarmselskap før, men det ble bare styr. Har lest mye bra om Elotec Ajax, men innhentet tilbud og syntes det ble veldig dyrt.. Så nå ser jeg på Homely og Ring.. Ev en sånn pakke med Ajax alarm uten abonnement.. Endret 25. april 2022 av Rosa Dartle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #9 Del Skrevet 25. april 2022 nærmest svindel, hele greia... Anonymkode: 99f93...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #10 Del Skrevet 12. mai 2022 Jeg har selv Verisure alarmsystem som ble overtatt fra forrige eier, og jeg er nå virkelig i tvil om jeg skal fortsette å ha det. Jeg betaler nærmere 5000,- kr i året for abonnementet, og har kamera i stua + magnet på hoveddøra og et par sensorer. Men uten magneter ved vinduene også, kan jo uvedkommende fint bryte seg inn via de uten av alarmen går😅🙈 magneter på alle vinduer vil koste 5000,- kr til, hvis jeg får oppmøte av tekniker gratis. Jeg har hatt flere problemer i det siste med at alarmen går på selve kodelåsen (Yale), og da må jeg selge ringe Verisure for å få dem til å skru den av. Dette er visst et problem i overgangsperioder hvor avstanden mellom dørkarm og lås blir over 5 mm pga temperaturforskjeller??! Selv om jeg har montert en utleggsplate (under låsefestet i dørkarmen) for å minske avstanden, har alarmen fortsatt gått. Så jeg vurderer å få den demontert og bare installere vanlige nøkkellås i tillegg. 🤨 Jeg synes heller ikke det var spesielt lett å opprette engangskode via appen, som jeg skulle bruke når noen måtte innom meg og jeg ikke var hjemme. Jeg fikk testet brannalarmen en gang da det kom litt mye røyk ut fra peisen, da ringte de med en gang for å sjekke at ting er greit. Fint å merke at noen følger med når jeg bor alene. Men utover det har jeg ikke hatt noe nytte av dette systemet!🤨 Jeg bor i et svært trygt (og ikke spesielt dyrt) boligområde utenfor Oslo, kjenner naboene og her er det et sted hvor folk følger med. Ikke minst har en hund som alltid varsler høyt og tydelig hvis noen uvedkommende dukker opp. Er ikke dette alarmsystemet bare bortkasta penger??🤷🏼♀️ Anonymkode: 1b782...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå