Gå til innhold

Bruke "standard" invitasjoner fra bokhandelen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i bokhandelen og kikka... så at de der hadde invitasjoner (6 stk m/konvolutter) til 34,50. De hadde også matchende bordkort (så ikke hva de kosta)

Er det noen som har brukt disse? Ja, de hadde mange forskjellige mønstre og sånn, men har noen brukt denne varianten?

Hvis vi skal kjøpe ark og lage disse selv, så blir det nok minst like dyrt, om ikke dyrere.... Og hvis man skal kjøpe hos bryllupsbutikken så blir det jo rååådyrt!

Ser det simpelt ut å få en slik invitasjon? Hva ville du tenkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva ville jeg tenkt? "Nei se - de skal gifte seg - så koselig!!!"

Hvorfor skal til og med innbydelsene være håndlagd og eksklusive? Er det ikke selve bryllupet - handlingen som skal ligge på folks minne - ikke hvor spesiell invitasjonskortet var?

Jeg gifter meg med min elskede fordi jeg elsker ham og har tenkt å tilbringe livet med ham. Dette vil vi feire med venner og familie men jeg akter ikke å delta i noen konkurranse om det flotteste bryllupet - eller holde bryllup for å imponere noen.

Skrevet

Helt enig med "Roadqeen".Jeg ville også tenkt "så koselig at de skal gifte seg".Vi brukte også "standard" invitasjoner, lettvint og greit.Det viktigste er vel at gjestene får innbydelse til den store dagen?Gjør som dere vil, ikke tenk på hva andre mener om det, det finns veldig mange fine invitasjoner å få kjøpt hos bokhandleren :D

Skrevet

Jeg slutter meg til de som har svart før.

1. tanke:

"Så trivelig at de skal gifte seg!"

2. tanke:

"Hyggelig å bli invitert."

osv. osv.

Bruk de invitasjonen dere føler for å bruke! Det viktigste er at de som blir invitert får den informasjonen de trenger for å komme.

Lykke til!

Skrevet

Jeg må slutte meg til de andre jeg også :D

Invitasjonene er absolutt ikke det som skal telle mest i et bryllup.

Selv kjøpte vi "invitasjons-ark" og printet ut selve teksten på data.

Kjempeenkelt, og mye raskere enn om vi skulle ha laget alt selv!!

:hoho::hoho:

Skrevet

Helt enig med de andre som har svart over her.

Selv lagde vi invitasjonene i word. Dette gikk vel egentlig fortere en om man skal fylle ut teksten med håndskrift. Iallefall vis man har en vis kjennskap til word.

Vi hadde bilde av kirken og navnet vårt med dato på forsiden. Innvendig sto invitasjonen og på baksiden hadde vi to ringer og s.u. dato. samt tlf. nr. for svar.

Kjøpte billige ark og konvolutter i pakke hos Panduro og så kjørte vi de ut på printer. Hadde også lagt inn navn og adresser i word som vi flettet og skrev ut på konvoluttene.

Så var det bare å pakke invitasjonene i konvoluttene og få de sendt.

Dette ble fint, lettvindt og samtidig billig.

Skrevet

Er helt enig med de ovenfor. Grunnen til at jeg lagde innbydelsene og bordkortene selv var det to årsaker til: 1. Jeg syns slikt er morsomt.

2. Jeg fant ikke noen i butikkene med de fargene og den form som jeg personlig liker. Hadde jeg funnet noen jeg likte til 35,- pr. pakke, så hadde jeg da sannelig gått for disse!

Det er ikke type innbydelseskort som teller, det er det at man har blitt invitert som folk gleder seg over. Er det en ekstra flott innbydelse er dette bare for en koselig bonus å regne.

Skrevet

Jeg har lagd invitasjoner og bordkort selv fordi jeg liker og fordi vi har et fargetema for bryllupet som jeg ikke finner igjen på sånne standardting. Men det ble MYE dyrere enn å kjøpe! Fant hele tiden ting jeg måtte kjøpe til.

Jeg ville overhodet ikke tenke negativt om jeg fikk en "bokhandelinvitasjon". Sist jeg fikk det ble jeg bare glad fordi jeg fikk lov til å komme :)

Skrevet

Det er alltid hyggelig å få innbydeler, uansett om de er selvlaget eller ei, men jeg må si at jeg personlig legger merke til om en innbydelse er litt ekstra flott eller ei. Men spiller det noen rolle? Nei, i grunnen ikke.

Vi fikk en gang en innbydelse som var printet ut på en litt dårlig printer og navnene våre var skrevet på for hånd etterpå. Slike ting synes jeg ikke så mye om egentlig, men det er selvsagt smak og behag.

Vi lagde innbydelsene våre mest fordi jeg elsker å pusle med slike ting og lage ting selv. Dessuten ønsket vi at invitasjonene våre skulle være litt anderledes og stå i stil med andre ting i bryllupet vårt.

Men du kan fint kjøpe invitasjoner og bordkort, det tror jeg ikke det er noen som reagerer negativt på i det hele tatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...