Gå til innhold

Dårlig samvittighet ovenfor barnet mitt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn på 2 år og 2 måneder. Hun har gått i barnehagen siden august i fjor. Jeg har hatt en vikar jobb og har av den grunnen kunne levert 930 og hentet rundt 1530-1545, hver dag. 

Nå har jeg fått tilbud om fast jobb 2 dager i uken og vikar de resterende. De 2 dagene med fast arbeid må jeg leverer henne 0715 og hente henne nærmere 1550. 

Hun har flere ganger mast på å reise i barnehagen før kl 8, men vi har tatt en god og lang morgen hjemme før levering. Enkelte ganger der jeg må andre ting tidlig, har jeg levert henne tidligest kl 0745. Men dette er sjeldent på nå snart et år i barnehagen. 

Jeg sa nesten nei til jobben pga dårlig samvittighet. Og det gnager meg at jeg takket ja. 

Barnehagen er åpen fra 0700 til 1630, så det blir jo nesten en hel dag for et lite menneske 😰 

Er jeg alene om denne dårligere samvittigheten? 

Anonymkode: d5f21...010

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke få dårlige samvittighet...jeg å mannen min jobbet i Oslo en periode og pendlet..vi leverte 0700 og hentet 1630.

Det gikk så bra...dette er jo 2 dager fast og andre vikar...om vikariat er 1 mnd eller 1 år så går jo eventuelt det over og da kan du gå tilbake til slike dager. Men tips fra en som har jobbet i barnehage... ikke levere så seint..ofte har barnehagen kjernetid 0900 it utover..og turer og aktiviteter som begynner klokka 10.00.

Flott at du kan levere så seint..men husk at barnet kan miste mye av dagen:)

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (23 minutter siden):

Trenger ikke få dårlige samvittighet...jeg å mannen min jobbet i Oslo en periode og pendlet..vi leverte 0700 og hentet 1630.

Det gikk så bra...dette er jo 2 dager fast og andre vikar...om vikariat er 1 mnd eller 1 år så går jo eventuelt det over og da kan du gå tilbake til slike dager. Men tips fra en som har jobbet i barnehage... ikke levere så seint..ofte har barnehagen kjernetid 0900 it utover..og turer og aktiviteter som begynner klokka 10.00.

Flott at du kan levere så seint..men husk at barnet kan miste mye av dagen:)

Takk for oppmuntring. 

Kjernetiden starter 930 her. Så vi leverer alltid innen grensen, og det har aldri vært et problem 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fast jobb kun to dager i uken? Uff, så stressende med så liten stilling

Anonymkode: d44e7...6e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi leverer til de tidene nesten hver dag. Det blir en overgang men går nok helt fint! :)

Anonymkode: 5471c...096

Skrevet

Vi leverer 0745 og henter mellom kl 1530 og 1620, alt ettersom når jeg jobber. Mitt barn trives veldig godt i barnehagen. Jeg hadde dårlig samvittighet i begynnelsen, men ikke nå lengre. Jeg har får tid til å holde huset ryddig og rent, jeg får litt tid til å gjøre ting jeg ellers ikke får gjort (f.eks sitte noen timer ved dataen og levere regnskap til statsforvalteren) og jobbe (og vite at barnet er i trygge hender på en plass han har flere å leke med) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, jeg kunne jo latt være å jobbe ved siden av studiene. Men nå har jeg jobbet som vikar i 2 år, 50 prosent. Nå har jeg fått 2 dager fast. Og vikar 5 timer, 3 dager i uken.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg kunne jo latt være å jobbe ved siden av studiene. Men nå har jeg jobbet som vikar i 2 år, 50 prosent. Nå har jeg fått 2 dager fast. Og vikar 5 timer, 3 dager i uken.

Hvor er den berømte faren?

Anonymkode: 82f31...33d

Skrevet (endret)

Takket du seriøst nei pga dette? Datteren din har jo mast om å dra tidligere i barnehagen? 

Her må du se innover i deg selv, du sier ikke nei pga barnet - du sier nei pga deg selv. Er du i overkant glad i morningene du har med barnet? Barnet har jo spurt om å dra tidligere i barnehagen, så det er jo ikke barnet det står på - det er deg selv. 

Det er snakk om 2 dager i uka, det går helt fint. Når du er ferdig med studier så blir det slik hele tiden, så er greit at hun blir litt vandt med det fra tidlig av. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvor er den berømte faren?

Anonymkode: 82f31...33d

Far jobber så han ikke rekker å levere eller hente barnet. 

AnonymBruker
Skrevet
kraftwerk skrev (28 minutter siden):

Takket du seriøst nei pga dette? Datteren din har jo mast om å dra tidligere i barnehagen? 

Her må du se innover i deg selv, du sier ikke nei pga barnet - du sier nei pga deg selv. Er du i overkant glad i morningene du har med barnet? Barnet har jo spurt om å dra tidligere i barnehagen, så det er jo ikke barnet det står på - det er deg selv. 

Det er snakk om 2 dager i uka, det går helt fint. Når du er ferdig med studier så blir det slik hele tiden, så er greit at hun blir litt vandt med det fra tidlig av. 

Jeg takket ja. Men var usikker. Barnet er 2 år da og tenker ikke sitt eget beste, vet jo ikke om barnet mener det engang. Men du har jo rett ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Stått opp med feil ben idag?

Anonymkode: fc9fa...65b

AnonymBruker
Skrevet

Mine gutter var i barnehagen fra 7.30-16 hver dag. Nå er de 20 og 14 og har ikke tatt skade av det. De koste seg veldig i barnehagen. 

Anonymkode: 33dbb...680

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...