Gå til innhold

Når barnet piller nedentil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

3åringen kan sitte å pille/klø seg innafor trusa/bleien, bare fordi. Gjerne mens vi ser film på ettermiddagen/kvelden. Hva sier man? Vil jo ikke si at det er galt å gjøre slikt eller at hun skal skjemmes over det, men det er jo fryktelig uhygienisk... Hun er litt treig med språket, så å si at slikt gjør vi alene på badet eller soverommet - og at vi må vaske hendene etterpå forstår hun ikke riktig. Skal vi følge henne på badet liksom? 

Anonymkode: 05678...561

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når hun er 3 år så skjønner hun vel hva dere sier? 

Anonymkode: 4193c...878

AnonymBruker
Skrevet

Du sier at det kan hun gjøre når hun er alene og vask hendene. Selv om hun er sent ute med språket er det lett forståelig.

Anonymkode: 79265...9f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det at hun er treg med å snakke er jo ikke ensbetydende med at hun ikke forstår som sies 😊 

Jeg tenker du bør si noe ala det du selv nevner. At det er helt greit å ta på seg selv, men man må gjøre det når man er alene. Det er en privat ting, så det er ikke greit å gjøre når man er sammen med andre. 

Hun skjønner kanskje ikke ordet privat, men hun skjønner tegninga. Er viktig å ikke påføre skam, men det er jo også viktig å lære om hva som er sosialt akseptert. Var samme med eldste her og beskjeden måtte gis mange ganger. Men til slutt sank det inn 😅

Anonymkode: b8290...b8f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det at hun er treg med å snakke er jo ikke ensbetydende med at hun ikke forstår som sies 😊 

Jeg tenker du bør si noe ala det du selv nevner. At det er helt greit å ta på seg selv, men man må gjøre det når man er alene. Det er en privat ting, så det er ikke greit å gjøre når man er sammen med andre. 

Hun skjønner kanskje ikke ordet privat, men hun skjønner tegninga. Er viktig å ikke påføre skam, men det er jo også viktig å lære om hva som er sosialt akseptert. Var samme med eldste her og beskjeden måtte gis mange ganger. Men til slutt sank det inn 😅

Anonymkode: b8290...b8f

Nei, det er nok riktig at hun forstår mer enn jeg tror 😅 Takk for godt svar! 

Bør jeg ta henne med for å vaske hendene med en gang, eller blir det litt bryskt? 😬

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Når hun er 3 år så skjønner hun vel hva dere sier? 

Anonymkode: 4193c...878

Ja, dere har nok rett i at hun forstår mer enn jeg tror 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...