Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det umulig å få time til pass i Trondheim nå? Hva med utenfor Trondheim? Vi skulle ikke reise i år, men nå er svigerinne i Tyskland syk og vi vil reise i sommer. Men en av ungdommene mangler pass 

Anonymkode: 318b0...64d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pr nå har både Namsos og Nærøy ledig før sommeren, flere kontorer har ledig i sommer.

Om du bare går inn på politiets side, så kan du velge hvilket som helst kontor å sjekke når de har ledig tid... Og det er sagt mange ganger i media at det legges ut nye ledige timer ofte.

Anonymkode: 46fa6...e18

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er det umulig å få time til pass i Trondheim nå? Hva med utenfor Trondheim? Vi skulle ikke reise i år, men nå er svigerinne i Tyskland syk og vi vil reise i sommer. Men en av ungdommene mangler pass 

Anonymkode: 318b0...64d

Du trenger vel ikke pass for å reise til Tyskland?

Anonymkode: b7c31...57d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du trenger vel ikke pass for å reise til Tyskland?

Hmm, jo, googlet og det må man visst. Har bare erfaring med at de ikke sjekker. Hmmm, men er det ikke ledig for nødpass da, ville rimgt politiet og spurt om det. 

Skrevet

Du må bare logge inn hver dag og sjekke for ledige timer. Det er ikke noe annen måte å gjøre det på. Det legges ut timer fortløpende og jeg kjenner flere som har fått pass i Trondheim nylig.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hmm, jo, googlet og det må man visst. Har bare erfaring med at de ikke sjekker. Hmmm, men er det ikke ledig for nødpass da, ville rimgt politiet og spurt om det. 

Det stemmer ikke. Innenfor EU/EØS/Sveits kan du bruke nasjonalt ID-kort som reisedokument.

Kanskje litt tidlig å ordne med nødpass nå for en reise som skal skje i sommer? Det skal jo være last resort og det er tusen muligheter for å få ordnet ordinært pass før avreise.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det også tar flere uker fra passtimen til man får passet nå. 

Anonymkode: 3b917...d70

AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (27 minutter siden):

Du må bare logge inn hver dag og sjekke for ledige timer. Det er ikke noe annen måte å gjøre det på. Det legges ut timer fortløpende og jeg kjenner flere som har fått pass i Trondheim nylig.

Det stemmer ikke. Innenfor EU/EØS/Sveits kan du bruke nasjonalt ID-kort som reisedokument.

Kanskje litt tidlig å ordne med nødpass nå for en reise som skal skje i sommer? Det skal jo være last resort og det er tusen muligheter for å få ordnet ordinært pass før avreise.

Ja, jeg vet/så jo det, men tipper ventetiden på nasjonalt ID-kort er like lang nå som "alle" skal reise?

Og jeg sa ingenting om å fikse nødpass nå, bare at det er en mulighet om de ikke får time for pass.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg vet/så jo det, men tipper ventetiden på nasjonalt ID-kort er like lang nå som "alle" skal reise?

Og jeg sa ingenting om å fikse nødpass nå, bare at det er en mulighet om de ikke får time for pass.

Vi ble fortalt at det tar kortere tid å få ID-kort. Men vi  kunne ikke få time til begge deler og siden vi skal til Storbritannia/USA  måtte vi prioritere pass.

Anonymkode: 3b917...d70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...