Gå til innhold

KRLE i barneskolen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat byttet til en annen skole.. 5. trinn, og når jeg fikk timeplanen har de visst ikke KRLE..🤔 Ikke noen krise, og kommer sikkert til å spørre hvorfor, men ble bare så nysgjerrig, er det ett fag skolen kan velge bort? 

Anonymkode: 022ff...263

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det kan du ikke..

Anonymkode: bdefc...382

AnonymBruker
Skrevet

Krle går vel under samfunn og et eller annet. Alt skal være riktig så ingen blir fornærmet.

Anonymkode: 4a0e9...4b9

AnonymBruker
Skrevet

De kan ikke velge bort krle nei. Har de hatt prosjekt eller noe som har spist av årstimepotten for faget kanskje? Du kan evt etterspørre.

Anonymkode: 6849b...94c

AnonymBruker
Skrevet

Timene blir aldri brukt til noe uansett. RLE passer fint på vgs., men jeg skjønner ikke hva småbarn skal få ut av å lære filosofi.

Anonymkode: f7ddd...f9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har akkurat byttet til en annen skole.. 5. trinn, og når jeg fikk timeplanen har de visst ikke KRLE..🤔 Ikke noen krise, og kommer sikkert til å spørre hvorfor, men ble bare så nysgjerrig, er det ett fag skolen kan velge bort? 

Anonymkode: 022ff...263

De har nok faget men de holder kanskje på med et prosjekt eller noe, kan ikke bare velge vekk noe som står i læreplanen.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Timene blir aldri brukt til noe uansett. RLE passer fint på vgs., men jeg skjønner ikke hva småbarn skal få ut av å lære filosofi.

Anonymkode: f7ddd...f9d

Jeg vil nå si de får ganske mye ut av å diskutere filosofi og etikk, er vel så viktig som mye annet.

AnonymBruker
Skrevet

KRLE har årstimer basert på et antall timer de skal ha i 1.-4. klasse og 5.-7. klasse. Skolen kan velge å ikke ha KRLE i 5. klasse slik at de får flere timer 6. og 7. klasse så lenge de oppnår riktig antall timer på 1.-4. og 5.-7 på barneskolen er det opp til skolen hvordan de velger å organisere det. 

Anonymkode: 38b3f...8ae

AnonymBruker
Skrevet

Her har barna gjevnlig KRLE og hører ofte at de to eldste skolebarna kommer hjem å forteller om hva de har lært. Ser det er mye mer som går under det enn hva det var når jeg gikk på skolen.

Anonymkode: 0f903...7e0

AnonymBruker
Skrevet

KRLE står for Kristendom, religion, livssyn og etikk. Du kan lese målene som inngår i faget her på udir sin nettside.

https://www.udir.no/lk20/rle01-03

Anonymkode: 6849b...94c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...