AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #1 Skrevet 25. april 2022 Jeg er snart 50 år. Gift i over 25 år, samme mann. I det siste har jeg merket drastisk økning i sex lyst. Tenker på det hele dagen og spør han hver dag. Så ille var jeg da vi var nygifte. Er det vanlig når man kommer seg nærmere 50? Eller må jeg få sjekket ut ev tumor, eller annen tilstand. Anonymkode: 0b697...6df
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #2 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er snart 50 år. Gift i over 25 år, samme mann. I det siste har jeg merket drastisk økning i sex lyst. Tenker på det hele dagen og spør han hver dag. Så ille var jeg da vi var nygifte. Er det vanlig når man kommer seg nærmere 50? Eller må jeg få sjekket ut ev tumor, eller annen tilstand. Anonymkode: 0b697...6df Bare å ha sex hver dag du. En god innspurt inn i 50 årene er jo bra. Som par i 50 årene har vi mye sex og heftig piv. Bare å nyte det. Noe tumor er det neppe. Er nok mer at du endelig har tid til deg selv. . Anonymkode: 7f2ed...60f 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #3 Skrevet 25. april 2022 Hvordan takler mannen denne økte lysten? Kvinner svinger vel mye mer opp og ned, og jeg har snakket med et par som kom ut av overgangsalderen, med økt lyst. Da har som regel mannen hatt 30 år med sakte nedadgående kurve. Anonymkode: 864b5...77c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #4 Skrevet 25. april 2022 Din mann har eit luksus problem 😄 Anonymkode: b353b...d85 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #5 Skrevet 25. april 2022 Det samme skjedde meg, men så PANG, så kom overgangsalderen og vips så var lysten veldig redusert…. Bare nyt det! Anonymkode: 96fba...5e6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #6 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan takler mannen denne økte lysten? Kvinner svinger vel mye mer opp og ned, og jeg har snakket med et par som kom ut av overgangsalderen, med økt lyst. Da har som regel mannen hatt 30 år med sakte nedadgående kurve. Anonymkode: 864b5...77c Jeg spør han omtrent annenhver dag, bare ser på han og hever begge øyebryn, så er han klar han. AnonymBruker skrev (1 time siden): Din mann har eit luksus problem 😄 Anonymkode: b353b...d85 Han har forsåvidt ingen problem. Alltid klar som et egg. Han er par tre år, så han har fylt 50, og sier menn er alltid klare 😬😬 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det samme skjedde meg, men så PANG, så kom overgangsalderen og vips så var lysten veldig redusert…. Bare nyt det! Anonymkode: 96fba...5e6 Så dette er "stille" før "stormen". 😬😬 Brå start før bråstopp gr overgangsalderen 🤔🤔🤔😀😀 Anonymkode: 0b697...6df
feliek54 Skrevet 26. april 2022 #7 Skrevet 26. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er snart 50 år. Gift i over 25 år, samme mann. I det siste har jeg merket drastisk økning i sex lyst. Tenker på det hele dagen og spør han hver dag. Så ille var jeg da vi var nygifte. Er det vanlig når man kommer seg nærmere 50? Eller må jeg få sjekket ut ev tumor, eller annen tilstand. Anonymkode: 0b697...6df Jeg er mann eldre en deg og jeg har mist like mye lyst på sex nå som før. Men nå er det også mye viktigere å gi dama nytelse. Jeg nyter veldig å høre at dama får orgasme og gjerne flere. Da nyter jeg mer Endret 26. april 2022 av feliek54 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #8 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg spør han omtrent annenhver dag, bare ser på han og hever begge øyebryn, så er han klar han. Så dette er "stille" før "stormen". 😬😬 Brå start før bråstopp gr overgangsalderen 🤔🤔🤔😀😀 Anonymkode: 0b697...6df Anonymkode: 96fba...5e6
Gjest fransine Skrevet 26. april 2022 #9 Skrevet 26. april 2022 (endret) Slettet Endret 7. oktober 2022 av fransine
Gjest Drigo Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 Det er bare å kose seg - både før og etter overgangsalderen! Vi har begge passert midten av femtiårene og har jevnlig sex (ca 4-5 g i uka). Fruen hadde et lite «knekk» i begynnelsen av overgangsalderen - der hun savnet det å kjenne den spontane kåtheten komme av seg selv, slik som før. Men ting endret seg etterhvert til det normale. Vi har på mange måter hatt den heftigste sexen de siste årene (eller så har vi glemt de «mange» fra de yngre dagene).😋 I overgangsalderen/fasen fikk hun utfordringer med tørrhet og tynnere/såre slimhinner i skjeden pga produksjon av mindre østrogen i kroppen. Gynekologen anbefalte Ovesterin 0,1% vaginalkrem for å styrke slimhinnene i skjeden (kremen innføres lokalt i skjeden, og har liten risiko, siden den virker lokalt). Fruen innfører kremen to ganger i uken (kvelden før «fridager» uten sex). Dette fungerer utmerket. Fuktigheten har faktisk også kommet mer tilbake (men det skyldes trolig andre årsaker - hemmelig). Ved kort oppvarming til sex påfører vi litt gel i åpningen eller coconutolje på penis. Fruen mener det i altfor stor grad fremmes et skremselssyn på overgangsalderen (til og med av gynekologer). Mye sitter i hodet (både for menn og kvinner). Det finnes metoder eller hjelpemidler som kan bidra til å ha et godt sexliv. Lysten kommer heller ikke spaserende inn døren - man må stimulere alle sine sanser for å vekke eller vedlikeholde romantikken eller sexlysten, gjennom de ulike faser i livet. Dette har jeg som mann også erfart. Lykke til!👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå