AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #1 Skrevet 25. april 2022 Jeg har kun smakt brie et par ganger og har null peiling. Jeg aner ikke hva som er forskjellen på de ulike som finnes. Hvilke synes dere er gode? Er det noe særlig forskjell på dem? Anonymkode: e0b13...d9d
Butter Skrevet 25. april 2022 #2 Skrevet 25. april 2022 Det er stor forskjell på brie, både hva kommer til merke og hvor modne de er. Jo modnere jo mer smak, det gjelder alle brie-typer. Men jeg synes særlig de norske variantene har veldig godt av modning da disse ofte er veldig milde og/eller smaksløse. Smaksmessig sett er jeg mest glad i løsvekt brie du finner i ostedisken som brie de Paris og couer de lion. Men kjøper ikke dem så ofte både pga pris og fordi jeg da må i butikk med ostedisk. Av norske brie typer synes jeg Dovre brie er ganske god. Coop har også en «fransk» brie som blir god med modning. Jeg synes eldorado sin er kjip. Nå skal det sies at keg liker brie med mye smak. Det er derfor litt vanskelig å anbefale når jeg ikke vet om du liker mild/kraftig eller mye/lite smak. 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #3 Skrevet 25. april 2022 Butter skrev (6 minutter siden): Det er stor forskjell på brie, både hva kommer til merke og hvor modne de er. Jo modnere jo mer smak, det gjelder alle brie-typer. Men jeg synes særlig de norske variantene har veldig godt av modning da disse ofte er veldig milde og/eller smaksløse. Smaksmessig sett er jeg mest glad i løsvekt brie du finner i ostedisken som brie de Paris og couer de lion. Men kjøper ikke dem så ofte både pga pris og fordi jeg da må i butikk med ostedisk. Av norske brie typer synes jeg Dovre brie er ganske god. Coop har også en «fransk» brie som blir god med modning. Jeg synes eldorado sin er kjip. Nå skal det sies at keg liker brie med mye smak. Det er derfor litt vanskelig å anbefale når jeg ikke vet om du liker mild/kraftig eller mye/lite smak. Coop sin franske er god Anonymkode: ceb94...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #4 Skrevet 25. april 2022 Castello sin creamy white er en veldig basic mild brie-lignende ost. Er det til deg eller skal du ha selskap? Hvert fall mange som liker den. Både nybegynnere og erfarne ostespisere Anonymkode: ba9ba...25b
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #5 Skrevet 25. april 2022 Denne er fantastisk! Koster kr 110 på Meny men er verdt hver krone! Anonymkode: d31a2...63c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #6 Skrevet 25. april 2022 Butter skrev (17 minutter siden): Det er stor forskjell på brie, både hva kommer til merke og hvor modne de er. Jo modnere jo mer smak, det gjelder alle brie-typer. Men jeg synes særlig de norske variantene har veldig godt av modning da disse ofte er veldig milde og/eller smaksløse. Smaksmessig sett er jeg mest glad i løsvekt brie du finner i ostedisken som brie de Paris og couer de lion. Men kjøper ikke dem så ofte både pga pris og fordi jeg da må i butikk med ostedisk. Av norske brie typer synes jeg Dovre brie er ganske god. Coop har også en «fransk» brie som blir god med modning. Jeg synes eldorado sin er kjip. Nå skal det sies at keg liker brie med mye smak. Det er derfor litt vanskelig å anbefale når jeg ikke vet om du liker mild/kraftig eller mye/lite smak. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Castello sin creamy white er en veldig basic mild brie-lignende ost. Er det til deg eller skal du ha selskap? Hvert fall mange som liker den. Både nybegynnere og erfarne ostespisere Anonymkode: ba9ba...25b Tusen takk for svar!😃 det er bare til meg som har lyst å utforske😊 jeg har bare såvidt smakt brie én gang før, men er generelt glad i mye smak😊 Anonymkode: e0b13...d9d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #7 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Denne er fantastisk! Koster kr 110 på Meny men er verdt hver krone! Anonymkode: d31a2...63c Helt enig i dette! Anonymkode: e9a54...b16
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #8 Skrevet 25. april 2022 Enig i at Brillat-Savarin er god, men det er ikke noen brie - det er, ikke overraskende, en Brillat-Savarin. Ellers er Brie de Meaux ganske bra. Anonymkode: 9716b...808 1
spinner Skrevet 26. april 2022 #9 Skrevet 26. april 2022 Sjekk fettprosenten. 60% brie har en mye mer fyldig smak enn de magrere. Sjelden jeg blir skuffet ove en fet brie, men de magrere kan ofte smake lite eller litt vondt. Dette er uansett ikke et slankeprodukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå