Gjest Gjesta Skrevet 5. november 2005 #1 Skrevet 5. november 2005 En mann med et vettugt hode og et stort hjerte http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=295739 Hva syns du? Burde han tatt imot og smilt eller har han et bra standpunkt?
Saeria Skrevet 5. november 2005 #2 Skrevet 5. november 2005 Jeg synes han bør gjøre det som føles rett for seg selv. Han har noen ærlige meninger om saken, og forhåpentligvis blir dette respektert uten at noen føler seg fornærmet.
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 5. november 2005 #3 Skrevet 5. november 2005 Han må få gjøre som han vil. Jeg synes uansett at Hans hadde en helt kurant reaksjon på dette.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #4 Skrevet 5. november 2005 Jeg synes uansett at Hans hadde en helt kurant reaksjon på dette. ← Hans?
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #6 Skrevet 5. november 2005 Jeg er ikke enig med Dag Frøland i hans begrunnelse for valget han har tatt. Han sier at det finnes mange hundretusen fattige i Norge , noe jeg er enig med ham i. Frøland sier også at han ikke ønsker at det skal gjøres forskjell på folk. Det at det finnes fattige (jeg er kanskje en av de fattige selv? Har 6 års høyere krem-utdanning, men jobber i offentlig sektor med en lønn på 280 000.- og har utgifter og gjeld som overgår dette de-luxe så jeg kan ikke bruke penger på reise, hygge eller andre utskeielser, som single i husstanden) Hvordan skulle det gå hvis en som har prestert et eller annet ikke skulle få belønnes for det bare forid andre ikke har prestert noe som de har utmerket seg for? Det må kunne gå an å hedre de som har gjort en synlig innsats uten at man skal få dårlig sam,vittighet for alle de som ikke har gjort noe. Hvis man skal ta full konsekvens av Frølands standpunkt betyr det at jeg ikke kan reise på luksus-ferie fordi det finnes så mange andre i Norge som ikke har råd til å flotte seg. Det blir for ekstremt og drøyt for meg. Jeg synes Norge er likhetsstyrt og sosialistisk nok i overflod for meg hvertfall. Vi er alle ulike mennesker og jeg synes ikke folk skal holdes nede av et system bare fordi det finnes folk i systemet som ikke har klart å karre til seg så mye av livets materielle kake.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #7 Skrevet 5. november 2005 Flott valg! Han trekker blant annet fram Nordsjø dykkerne, krigs seilerne, samt at vi har soldater i krig den dag som risikerer livet sitt. mvh
Brunhilde Skrevet 6. november 2005 #8 Skrevet 6. november 2005 Et greit og velbegrunnet valg. Frøland har min fulle respekt!
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2005 #9 Skrevet 6. november 2005 Flott valg! Han trekker blant annet fram Nordsjø dykkerne, krigs seilerne, samt at vi har soldater i krig den dag som risikerer livet sitt. mvh ← Ja, men en slik pris er ment å skulle gi en utmerkelse og oppmerksomhet til personer som har bidratt til mange gjennom offentligheten med noe som er positivt. Disse dykkerne og soldatenen du nevner fortjener heder, men det gjør også sykepleiere, vaskehjelkper og lærere. Dermed blir det en evig slåsskamp om hvem som fortjener hederen. Det går selvsagt ikke an! Dag Frøland var revykonge og når noen har bestemt at de mener han bør hedres for all glede han spredte til det norske folk, så bør han ta i mot prisen og si tusen takk. Flaten, for et likhets-land de-luxe, ass.
Brunhilde Skrevet 6. november 2005 #10 Skrevet 6. november 2005 Flaten, for et likhets-land de-luxe, ass. ← Jeg kan ikke forstå hvorfor du lar deg provosere av en avgjørelse tatt av et oppegående og tenkende menneske? Hadde noen tatt avgjørelsen på Frøland sine vegne så greit nok! DA kunne du ha vært sint. Jeg syns din reaksjon vitner om manglende respekt for et høyt aktet menneske!
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2005 #11 Skrevet 6. november 2005 Jeg kan ikke forstå hvorfor du lar deg provosere av en avgjørelse tatt av et oppegående og tenkende menneske? Hadde noen tatt avgjørelsen på Frøland sine vegne så greit nok! DA kunne du ha vært sint. Jeg syns din reaksjon vitner om manglende respekt for et høyt aktet menneske! ← Ja, so?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. november 2005 #13 Skrevet 6. november 2005 (endret) Flaten, for et likhets-land de-luxe, ass. ← Sånn som at alle må ta imot en pris, fordi det er forventet, lizzm? Endret 6. november 2005 av Rattleshake
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2005 #14 Skrevet 6. november 2005 Sånn som at alle må ta imot en pris, fordi det er forventet, lizzm? ← ..Som i begrunnelsen han bruker: det finnes så mange fattige derfor kan han ikke ta den imot. Da burde han ikke gå i pels eller bo på Frogner heller da, hvis han virkelig mente dette. Det er jo ikke sunt for de fattige å se Frølnad spasere rundt i dyr minkpels når de selv ikke har råd. Jeg respekterer selvfølgelig at han ikke ønsker prisen. Men jeg synes begrunnelsen hans er tåpelig og ulogisk - og ikke konsekvent.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2005 #15 Skrevet 6. november 2005 Synes han revykongen alltid har vært litt spesi jeg da,så at han sier noe sånt kommer ikke som noe sjokk. Er forsovit enig i argumentene hans til del,men å rangere mennesker er vel ikke akuratt det Hans Majestet Kongen er ute etter helelr. Han fikk den vel pga yrket sitt ved å spre glede og humor gjennom et langt liv til det norske folk,men for all del,han har da rett til å si nei. Men på den annen side måtte det da være en god følelse å vite at man har gjort noe possitivt som mange andre mennesker har hatt glede av også, av en slik betydning som Kongen og kulturnorge mener han har gjort. resten er svada,svada,svada så jeg stopper her.
Gjest Clueless Skrevet 6. november 2005 #16 Skrevet 6. november 2005 Synes det er flott at det finnes mennesker som bruker sin posisjon i samfunnet til å sette fokus på viktige saker i samfunnet. Man har ytringsfrihet i dette landet. Man har ingen plikt til å motta noe man ikke ønsker. Heia Frøland!
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2005 #17 Skrevet 6. november 2005 Synes det er flott at det finnes mennesker som bruker sin posisjon i samfunnet til å sette fokus på viktige saker i samfunnet. Man har ytringsfrihet i dette landet. Man har ingen plikt til å motta noe man ikke ønsker. Heia Frøland! ← Spørsmålet er om du og dere andre her som applauderer ytringsfriheten til Frøland gjør det samme når andre bruker sin rett til å si ting dere er sterkt uening i.
Gjest Clueless Skrevet 6. november 2005 #18 Skrevet 6. november 2005 Spørsmålet er om du og dere andre her som applauderer ytringsfriheten til Frøland gjør det samme når andre bruker sin rett til å si ting dere er sterkt uening i. ← Hvor skrev jeg at jeg var enig i det han sa? Jeg synes prinsippene her er viktige.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2005 #19 Skrevet 6. november 2005 Hvor skrev jeg at jeg var enig i det han sa? Jeg synes prinsippene her er viktige. ← Ja, men er prinsippene like viktig hvis det er en massemorder eller korrupt svindler som uttaler seg?
Gjest Clueless Skrevet 6. november 2005 #20 Skrevet 6. november 2005 Ja, men er prinsippene like viktig hvis det er en massemorder eller korrupt svindler som uttaler seg? ← Ja i utgangspunktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå