AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #1 Skrevet 25. april 2022 Har søkt sykepleie til høsten og alle fraråder meg pga. lønn, turnus ++. Er det så dårlig at man ikke kan leve som andre folk? Anonymkode: cd1ee...91d
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #2 Skrevet 25. april 2022 Mitt inntrykk er at sykepleiere jobber helt sykt mye for lønnen sin. Lønnen er nær gjennomsnittet i landet (ca. 50 000 - 80 000 lavere) så helt pk. Man kan ha behagelig kontorjobb med fleksitid og samme lønnen i andre yrker. Anonymkode: 191b1...aea
Sykepleierinnen Skrevet 25. april 2022 #3 Skrevet 25. april 2022 Jeg lever helt fint på mine 650.000 som sykepleier.
Knirke Skrevet 25. april 2022 #4 Skrevet 25. april 2022 Sykepleiere tjener jo helt greit i forhold til lengde og vanskelighetsgrad på utdannelsen, så det er vel heller arbeidstidene og arbeidspresset du burde være bekymret for. 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #5 Skrevet 25. april 2022 Sykepleier har en grei basislønn i forhold til studielengden. Det som de tjener godt med penger på er nattevakter og helgvakter. En full nattevakt turnus gir bedre utbetaling enn lege i spesialisering har i basslønn på dagtid. Det som kan være et større problem er å få turnus til å gå opp når man har familie, men vet mange jober kveld/natt/helg så lenge de er barnløse og går da over til dagturnus/enkelte helger når de har små barn. Anonymkode: 0c2fb...fe8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #6 Skrevet 25. april 2022 Det spørs hva som er drømmene dine i livet. Sykepleierlønn er ca lik min egen lønn og jeg har kommer til å bli økonomisk uavhengig og ha muligheten til å slutte å jobbe helt rundt 40. Men om du drømmer om et liv med vaskehjelp, barnepasser, lange, dyre ferier og enebolig i Oslo vil sykepleierlønn sannsynligvis ikke holde. Anonymkode: 18ab7...882
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #7 Skrevet 25. april 2022 Det kommer helt an på hva slags liv du vil leve. De sykepleierne jeg kjenner tjener over 600k og har ok turnus. Hvis du vil bo alene i en stor leilighet midt i Oslo og kun jobbe dagvakter kommer du nok til å slite Anonymkode: d9ca2...3ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå