Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt sykepleie til høsten og alle fraråder meg pga. lønn, turnus ++. Er det så dårlig at man ikke kan leve som andre folk?

Anonymkode: cd1ee...91d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at sykepleiere jobber helt sykt mye for lønnen sin. 

Lønnen er nær gjennomsnittet i landet (ca. 50 000 - 80 000 lavere) så helt pk.

Man kan ha behagelig kontorjobb med fleksitid og samme lønnen i andre yrker.

Anonymkode: 191b1...aea

Skrevet

Jeg lever helt fint på mine 650.000 som sykepleier. 

Skrevet

Sykepleiere tjener jo helt greit i forhold til lengde og vanskelighetsgrad på utdannelsen, så det er vel heller arbeidstidene og arbeidspresset du burde være bekymret for.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier har en grei basislønn i forhold til studielengden. Det som de tjener godt med penger på er nattevakter og helgvakter.

En full nattevakt turnus gir bedre utbetaling enn lege i spesialisering har i basslønn på dagtid.

Det som kan være et større problem er å få turnus til å gå opp når man har familie, men vet mange jober kveld/natt/helg så lenge de er barnløse og går da over til dagturnus/enkelte helger når de har små barn.

Anonymkode: 0c2fb...fe8

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hva som er drømmene dine i livet. Sykepleierlønn er ca lik min egen lønn og jeg har kommer til å bli økonomisk uavhengig og ha muligheten til å slutte å jobbe helt rundt 40. 

Men om du drømmer om et liv med vaskehjelp, barnepasser, lange, dyre ferier og enebolig i Oslo vil sykepleierlønn sannsynligvis ikke holde. 

Anonymkode: 18ab7...882

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hva slags liv du vil leve. De sykepleierne jeg kjenner tjener over 600k og har ok turnus. Hvis du vil bo alene i en stor leilighet midt i Oslo og kun jobbe dagvakter kommer du nok til å slite

Anonymkode: d9ca2...3ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...