Gå til innhold

Har ikke fått noen klage på jobb. Betyr det at de er fornøyd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør så godt jeg kan og føler jeg gjør en bra jobb. Men langt under underbevisstheten sitter fortiden litt fast og jeg er redd for at noen ikke liker meg eller at jeg gjør noe dårlig. Har ikke fått noen klage på noe da. Har jobbet der i 4 mnd. Jeg har blitt diagnostisert med ADD i voksen alder og kan vel si at det kjennes som hjernen min er vid åpen. Hvis feks noen snakker, men så faller en skje ned på gulvet så overdøver dette alt vedkommende sier. I tillegg kan jeg oppleve at hjernen låser seg om det blir for mye på en gang. Jeg føler alle andre gjør alt så bra og klarer å ta det så rolig mens jeg vimser. Kan hende jeg bare føler på det selv.. men hvordan slutte med denne selvkritikken hele tiden?

Anonymkode: 63409...4c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg godt igjen. Jeg har ikke ADD, men en personlighetsforstyrrelse, jeg var/er min egen største kritiker! Helt nådeløs mot meg selv. Jeg har brukt mye tid på å jobbe med meg selv for å slutte med dette(og tørre å stille spørsmål), men jeg kan foreslå at du spør en kollega du jobber tett med, se hva han/hun svarer:) Jeg gjorde det nylig og fikk positiv respons pluss konstruktiv kritikk på en hyggelig måte. 

Anonymkode: f4751...274

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kjenner meg godt igjen. Jeg har ikke ADD, men en personlighetsforstyrrelse, jeg var/er min egen største kritiker! Helt nådeløs mot meg selv. Jeg har brukt mye tid på å jobbe med meg selv for å slutte med dette(og tørre å stille spørsmål), men jeg kan foreslå at du spør en kollega du jobber tett med, se hva han/hun svarer:) Jeg gjorde det nylig og fikk positiv respons pluss konstruktiv kritikk på en hyggelig måte. 

Takk. Men jeg tror ikke jeg bør spørre om «hva synes du om meg?». Det fremstår ekstremt usikkert og selv om personen du spør nok er veldig grei så gir du dem på en måte en god mulighet til å gjøre deg usikker. Føler meg ikke komfortabel med slik. Jeg er bare litt redd for at jeg gjør feil/irriterende ting som jeg ikke ser selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Takk. Men jeg tror ikke jeg bør spørre om «hva synes du om meg?». Det fremstår ekstremt usikkert og selv om personen du spør nok er veldig grei så gir du dem på en måte en god mulighet til å gjøre deg usikker. Føler meg ikke komfortabel med slik. Jeg er bare litt redd for at jeg gjør feil/irriterende ting som jeg ikke ser selv. 

Nei, jeg ville spurt om jeg kunne få deres mening på jobbprestasjonen min bare. Det vil alltids være noen som vil forsøke å sko seg på din usikkerhet, så velg med litt omhu. Det er litt ubehagelig, men med mindre du er uheldig så vil det nok over tid vise deg at du er alt for selvkritisk:) Sett en venn i dine sko, med dine prestasjoner, tabber osv. Hva ville du sagt om dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...