Gå til innhold

Fått stor veps inn i stua

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva gjør jeg? 😑 er egentlig redd men får jo manne meg opp litt, kan ikke ha den inne hele dagen. Vil jo heller ikke drepe den. Nå står den øverst på en gardin og har stått i ro i minst 10 min. Virker litt slapp, men før det var den mye mer aktiv, fløy veggimellom nesten. Kan ikke "dytte" den ned mot vinduet. Den blir vel også sur av det. Hadde håpet den kunne fly til vinduet så jeg kunne åpne det og håpe den fløy ut av seg selv. Lurer på hvorfor den har stått så lenge i ro?

Anonymkode: d0fa2...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Den sitter den enda 😅kravler bare noen få cm. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drep den. Er det en veps gjør den ingen nytte. Det er sikkert en dronning om den er stor - drep den nå, så slipper vi en haug med andre veps. 

Men ikke drep bie eller humle. 

Anonymkode: 0cd57...2c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1) kreve husleie, siden den nå tydeligvis bor her. 

2) kverke den, slå den med en avis eller en fluesmekk, 

3) vente til den flyr ut, eller prøve å geleide den ut

Rimelig interessant at du måtte lage en tråd på nett om det, men jeg er vel like teit her som kommenterer tilbake xD

Anonymkode: 72c31...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gjør som jeg gjorde som barn. Da fanget vi veps og humler i et norgesglass. Så ristet vi slik at de ble slått i svime. Etterpå kunne vi feste den med nåler i en treplanke. 

Anonymkode: a422c...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spray vann på den, da blir den så tung at den ikke klarer å fly. Så dreper du den med en avis eller lignende.

Anonymkode: a7249...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Drep den. Er det en veps gjør den ingen nytte. Det er sikkert en dronning om den er stor - drep den nå, så slipper vi en haug med andre veps. 

Men ikke drep bie eller humle. 

Anonymkode: 0cd57...2c2

Hadde den stått på veggen eller gulvet hadde jeg kanskje vurdert det(selv om jeg egentlig ikke vil drepe de) men den står på gardinen og da får jeg nok ikke et bra slag. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hold et stort glass over den, og snik et ark under, så du forsiktig dytter den inn i glasset mens du sperrer den inne med arket. Bær den ut. (Et litt tykt ark/konvolutt/reklameblad fungerer bedre enn noe tynt)

Anonymkode: e5cec...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Den sitter den enda 😅kravler bare noen få cm. Hva skal jeg gjøre?

Drep den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hold et stort glass over den, og snik et ark under, så du forsiktig dytter den inn i glasset mens du sperrer den inne med arket. Bær den ut. (Et litt tykt ark/konvolutt/reklameblad fungerer bedre enn noe tynt)

Anonymkode: e5cec...a29

Har aldri gjort det før 😅 skummelt. Men bør vel gå for den løsningen. Ser ikke ut som den har tenkt å rikke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva gjør jeg? 😑 er egentlig redd men får jo manne meg opp litt, kan ikke ha den inne hele dagen. Vil jo heller ikke drepe den. Nå står den øverst på en gardin og har stått i ro i minst 10 min. Virker litt slapp, men før det var den mye mer aktiv, fløy veggimellom nesten. Kan ikke "dytte" den ned mot vinduet. Den blir vel også sur av det. Hadde håpet den kunne fly til vinduet så jeg kunne åpne det og håpe den fløy ut av seg selv. Lurer på hvorfor den har stått så lenge i ro?

Jeg er heller ingen tilhenger av å drepe noe man bare kan slippe ut, men i dette tilfellet ville jeg likevel vurdert støvsugeren. 

Anonymkode: 75078...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...