Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg ble skikkelig lei meg idag, dette pleier å skje ganske ofte, i forskjellige situasjoner, men nå var det litt intens for meg. 

Det var meningen mannen skulle "ta kjøkkenet" (typ oppvask og rydde av benken) før han dro på jobb. Jeg gjorde annet husarbeid mens han lå og sov med baby. Han våknet en halvtime før jobb for å fikse det. Så sier han at han er fortsatt sliten om han kan ta det når han kommer hjem. 

Jeg sier at jeg kan ta kjøkkenet, det går bra, men si heller fra litt tidligere neste gang. 

Så blir han sur og insisterer på å ta kjøkkenet likevel. 

Jeg sier jeg kan fikse det, gå og slapp av. 

Så blir han sur, insisterer. Jeg sier jeg kan fikse matpakke til ham ihvertfall, men da bare avbryter han meg og sier jeg skal la han være i fred. 

Det er helt greit for meg å gjøre det, men jeg vil gjerne vite mtp planlegging. Men vi pleier å ha en greie, han tar oppvasken om morgenen, jeg tar alt annet. 

Men han blir sånn sur på meg ofte, både med dette her og andre ting. Han insisterer på å gjøre ting han ikke vil og gidder, selvom han ikke trenger, men så blir han sur i tillegg. Det blir dårlig stemning resten av dagen. 

Pga det har jeg sluttet å spørre om hjelp til ting, men hver gang han sier han skal fikse sånn og sånn, så gidder han ikke likevel og blir sur når jeg sier at han skal slutte å si at han skal gjøre noe uten å fullføre. 

Hvordan kan jeg takle dette? Jeg har nesten ikke ork til å være hyggelig lenger, lage mat spesielt for ham osv (det er ramadan nå så han spiser når han kommer hjem fra jobb og da liker jeg å fikse noe ekstra utenom barnas middag). 

Anonymkode: 65606...a2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er et mannfoll, det blir ikke noe bedre angående husarbeid. 

Anonymkode: 30bb2...203

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Legg ryddingen til kvelden i stede for. Da er han ikke for trøtt når han skal gjøre det, og dere slipper å våkne til rot og plikter. 

Anonymkode: a06be...dfa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei. Jeg ble skikkelig lei meg idag, dette pleier å skje ganske ofte, i forskjellige situasjoner, men nå var det litt intens for meg. 

Det var meningen mannen skulle "ta kjøkkenet" (typ oppvask og rydde av benken) før han dro på jobb. Jeg gjorde annet husarbeid mens han lå og sov med baby. Han våknet en halvtime før jobb for å fikse det. Så sier han at han er fortsatt sliten om han kan ta det når han kommer hjem. 

Jeg sier at jeg kan ta kjøkkenet, det går bra, men si heller fra litt tidligere neste gang. 

Så blir han sur og insisterer på å ta kjøkkenet likevel. 

Jeg sier jeg kan fikse det, gå og slapp av. 

Så blir han sur, insisterer. Jeg sier jeg kan fikse matpakke til ham ihvertfall, men da bare avbryter han meg og sier jeg skal la han være i fred. 

Det er helt greit for meg å gjøre det, men jeg vil gjerne vite mtp planlegging. Men vi pleier å ha en greie, han tar oppvasken om morgenen, jeg tar alt annet. 

Men han blir sånn sur på meg ofte, både med dette her og andre ting. Han insisterer på å gjøre ting han ikke vil og gidder, selvom han ikke trenger, men så blir han sur i tillegg. Det blir dårlig stemning resten av dagen. 

Pga det har jeg sluttet å spørre om hjelp til ting, men hver gang han sier han skal fikse sånn og sånn, så gidder han ikke likevel og blir sur når jeg sier at han skal slutte å si at han skal gjøre noe uten å fullføre. 

Hvordan kan jeg takle dette? Jeg har nesten ikke ork til å være hyggelig lenger, lage mat spesielt for ham osv (det er ramadan nå så han spiser når han kommer hjem fra jobb og da liker jeg å fikse noe ekstra utenom barnas middag). 

Høres litt ut som min. Sier han skal gjøre ting så blir det liggende. Har en hylle som skulle opp på veggen får 3mnd siden 🤣 jeg har bare sluttet å nevne det. Sier bare ok, så gjør jeg det selv når han har dratt uten å nevne det noe mer :) flott om han gjør det, men er det ting jeg klarer fint fikse selv så gjør jeg det. Heller det en å ha dårlig stemning resten av dagen xD

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er et mannfoll, det blir ikke noe bedre angående husarbeid. 

Det har jeg skjønt, men har bedt ham om å slutte å ta på seg oppgaver han ikke har lyst til, det hjelper ikke han blir bare sur han er så ekstremt lettantennelig at sollys er farlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Han oppfattet vel kommentaren din som litt unødvendig kanskje? Hva trenger du å planlegge ift å rydde kjøkkenet egentlig?

Anonymkode: 51d8c...ca8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Karma91 skrev (1 minutt siden):

Høres litt ut som min. Sier han skal gjøre ting så blir det liggende. Har en hylle som skulle opp på veggen får 3mnd siden 🤣 jeg har bare sluttet å nevne det. Sier bare ok, så gjør jeg det selv når han har dratt uten å nevne det noe mer :) flott om han gjør det, men er det ting jeg klarer fint fikse selv så gjør jeg det. Heller det en å ha dårlig stemning resten av dagen xD

Det er det beste å bare gjøre det selv😊 noen ganger kan det være greit med litt bistand og 😢

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Legg ryddingen til kvelden i stede for. Da er han ikke for trøtt når han skal gjøre det, og dere slipper å våkne til rot og plikter. 

Anonymkode: a06be...dfa

Ja, men han kommer sent, så jeg pleier å gjøre det. Det er om morgenen det er mye med frokost osv til barna 😊 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han oppfattet vel kommentaren din som litt unødvendig kanskje? Hva trenger du å planlegge ift å rydde kjøkkenet egentlig?

Anonymkode: 51d8c...ca8

Det kan hende, men jeg må jo få lov å si ifra. Å styre på kjøkkenet pleier ofte å vekke barnet som har dupp. Jeg kunne gjort det før barnet dupper, men da vil jeg gjerne vite det slik at jeg slipper å stresse med det rett før han skal dra 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et spisebord vi kjøpte i januar som fortsatt er i eske, det vi hadde har vi kasta, vi spiser ved stuebordet 😳

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har et spisebord vi kjøpte i januar som fortsatt er i eske, det vi hadde har vi kasta, vi spiser ved stuebordet 😳

Men du kan jo sette det opp selv? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men du kan jo sette det opp selv? 

Jada, og hun kan klippe gresset selv, bygge huset selv og gjøre alt annet selv, så hva skal hun da med en partner hvis hun uansett ender opp med å gjøre alt selv? Hvis det bare er for sex og kos, så er det mindre stressende å ha en fast FF.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (6 minutter siden):

Jada, og hun kan klippe gresset selv, bygge huset selv og gjøre alt annet selv, så hva skal hun da med en partner hvis hun uansett ender opp med å gjøre alt selv? Hvis det bare er for sex og kos, så er det mindre stressende å ha en fast FF.

Du sier noe. 😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart man blir trøtt og sliten når man må jobbe hele dagen og bare får lov å spise på natta?? Slutt og syt eller skaff en mann som ikke praktiserer ramadan.

Anonymkode: 03d78...c03

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke rart man blir trøtt og sliten når man må jobbe hele dagen og bare får lov å spise på natta?? Slutt og syt eller skaff en mann som ikke praktiserer ramadan.

Praktiserer ramadan selv, og jg syter ikke 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som han er morgengretten. Jeg tror det lureste hadde være å bare si Ja vel da han sa at han skulle ta det når han kom hjem. Det er ikke noe poeng i å snakke til morgengretne folk.

Anonymkode: 21147...2fa

• Liker 3
Skrevet

Hva skulle han med matpakke hvis han feirer ramadan og driver å faster nå? 😆 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maggi2 skrev (1 time siden):

Hva skulle han med matpakke hvis han feirer ramadan og driver å faster nå? 😆 

Han er på jobb til det blir mørkt 💕 kl 13 til 21 + halvtimes vei. Fasten brytes litt over ni disse dagene her i hvertfall.. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

For det første kan dere rydde om kvelden før dere legger dere, inkl oppvask. Da våkner man til ryddig hus, og det er deilig. 

Hvis det er opprydning etter frokost som skulle tas, så tas vel dette når man er ferdig med frokost? Ikke 4-5 timer senere? Virker som at du vet hvordan utfallet blir, han sier han tar det senere - da kontrer du han, og sier "nei da tar jeg det med en gang".  Da blir det ingen krangling heller. 

Hvis han hjelper til med barn, matlaging, innkjøp og husarbeid ellers så ser jeg på dette som en bagatell. Hvis han ikke hjelper til med noe så er det på tide med parterapi før det blir brudd. 

Endret av kraftwerk
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Praktiserer ramadan selv, og jg syter ikke 😂

Jo, du syter.

AnonymBruker
Skrevet

Eh.. er det ikke vanlig å rydde kjøkkenet etterhvert som en roter ? 
Lager en middag så putter en redskap i oppvaskmaskina etterhvert. 
Etter middagen så skyller en og putter fat, glass og bestikk rett i maskina. 
Middagsrester i oppbevaringsskåler/bokser, deretter vasker en panner o.l , og tilslutt tørker av bordet. 
Hva er problemet ? 
Hadde det vært opp til meg , så hadde den mannen ikke fått flisa av hverken middag eller matpakke før han hadde kommet opp med et bra forslag på hvordan en skulle drive AS Familie på best mulig måte. 
Har en satt barn til verden så får en faktisk sørge for å bli voksen og ta ansvaret sitt 

Anonymkode: a0f7f...9c4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...