AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #1 Del Skrevet 25. april 2022 Eller vektes det tyngre å ha kommet inn og klart å fullføre indøk med relativt gode karakterer? Anonymkode: a3452...9bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilmodric Skrevet 25. april 2022 #2 Del Skrevet 25. april 2022 Begge deler gir deg god jobb så lenge du gir inntrykk av å være noenlunde sosialt oppegående på intervju. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #3 Del Skrevet 25. april 2022 Ønsker du lettest mulig å få ledelse eller økonomijobb så ta NHH. Men om du kommer inn på Indøk så klarer du bedre enn C i snitt. Du klarer B om du jobber for det. Det er to feil man kan gjøre når man studerer. Selv om det er svært mange skoleflinke som begynner på sivilingenirølinjenes så er det mange som ikke er disiplinerte nok og ikke ambisiøse nok til å få bedre enn C. Disse klarer du å gjøre bedre enn om du bare gidder å legge inn innsatsen. Anonymkode: 6a5eb...4de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #4 Del Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ønsker du lettest mulig å få ledelse eller økonomijobb så ta NHH. Men om du kommer inn på Indøk så klarer du bedre enn C i snitt. Du klarer B om du jobber for det. Det er to feil man kan gjøre når man studerer. Selv om det er svært mange skoleflinke som begynner på sivilingenirølinjenes så er det mange som ikke er disiplinerte nok og ikke ambisiøse nok til å få bedre enn C. Disse klarer du å gjøre bedre enn om du bare gidder å legge inn innsatsen. Anonymkode: 6a5eb...4de Så konkurrerer man jo mot mye flinkere folk på siving/indøk enn NHH, som gjør bedre enn C ganske då vanskelig å oppnå. Anonymkode: 2c3d6...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #5 Del Skrevet 25. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Så konkurrerer man jo mot mye flinkere folk på siving/indøk enn NHH, som gjør bedre enn C ganske då vanskelig å oppnå. Anonymkode: 2c3d6...312 Ja, man må jobbe for Cen og jobbe enda mer for Ben på NTNU, men det er overkommelig for alle som starter på Indøk å få B i snitt. Anonymkode: 6a5eb...4de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #6 Del Skrevet 26. april 2022 Har du C-snitt nå? Hvis ja, så er det gode karakterer fra NTNU. Du får deg god jobb. Hvis du ikke har begynt på NTNU/NHH enda. Ja, det er lettere å få gode karakterer på NHH, men du kan få så gode karakterer du vil på NTNU ogås. Du må bare jobbe hardere for dem. Ønsker du toppjobbene så skaff deg gode studierutiner, da kan du få så gode karakterer du bare ønsker. Anonymkode: 57d00...551 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #7 Del Skrevet 26. april 2022 Det vet ikke de som sitter her: De fleste her er enten uføre, eller har VGS-utdannelse og er 40/50+ Anonymkode: 380bb...c60 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #8 Del Skrevet 26. april 2022 Begge disse utdanningene er et meget godt springbrett til gode jobber. Velg derfor det du tror ville passet deg best. Anonymkode: b29c4...f63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #9 Del Skrevet 26. april 2022 Må le litt: Har noen av dere som svare gått på både NTNU eller NHH? Selvsagt er bedre karakterer bedre karakterer. Anonymkode: 5faaf...e1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #10 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det vet ikke de som sitter her: De fleste her er enten uføre, eller har VGS-utdannelse og er 40/50+ Anonymkode: 380bb...c60 Skulle vært artig å gjort en undersøkelse på det gitt. Personelig har jeg mastergrad og søker for tiden på p-hd-stillinger. Anonymkode: 12fcc...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #11 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skulle vært artig å gjort en undersøkelse på det gitt. Personelig har jeg mastergrad og søker for tiden på p-hd-stillinger. Anonymkode: 12fcc...4fd Jeg har 7 år på universitetet og jobber fulltid i Vgs. Under 40 er jeg også. Anonymkode: ad37b...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #12 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ønsker du lettest mulig å få ledelse eller økonomijobb så ta NHH. Men om du kommer inn på Indøk så klarer du bedre enn C i snitt. Du klarer B om du jobber for det. Det er to feil man kan gjøre når man studerer. Selv om det er svært mange skoleflinke som begynner på sivilingenirølinjenes så er det mange som ikke er disiplinerte nok og ikke ambisiøse nok til å få bedre enn C. Disse klarer du å gjøre bedre enn om du bare gidder å legge inn innsatsen. Anonymkode: 6a5eb...4de Du kan jo ikke uttale deg så bastant. Ja, alle har nok utgangspunktet for å kunne klare det, men du vet jo ingenting om livssituasjonen til folk eller andre ting som kan føre til begrensede muligheter for å oppnå toppkarakterer. Anonymkode: b3a57...130 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #13 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har 7 år på universitetet og jobber fulltid i Vgs. Under 40 er jeg også. Anonymkode: ad37b...055 Jeg har faktisk mastergrad fra NHH, 15-kullet. Gikk ut med det beste resultatet av 15-kullet! Anonymkode: 380bb...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #14 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Må le litt: Har noen av dere som svare gått på både NTNU eller NHH? Selvsagt er bedre karakterer bedre karakterer. Anonymkode: 5faaf...e1a Må le litt selv jeg også; Så du sier at A på sosiologistudiet slår B på Siving? 🤭 Anonymkode: 2c3d6...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #15 Del Skrevet 26. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Må le litt selv jeg også; Så du sier at A på sosiologistudiet slår B på Siving? 🤭 Anonymkode: 2c3d6...312 Ikke den brukeren du siterte, men som utdannet Sivilingeniør som også har studert filosofi, så kan jeg fortelle at det er langt større usikkerhet rundt karakterer ved humaniora. Er du en normalt oppegående student som har avlagt eksamen i mattefag, så vet du sånn ca. hva slags karakter du får, +/- én karakter. Har du fått til 80 av 100 poeng, og vet dette med sikkerhet, så vet du hva slags karakter du får. I humaniora, så kan det variere fra rein gambling, til litt sikkerhet. Kan levere inn en eksamen du føler ligger på A eller B, bare for å få D. Så søker du på ny vurdering, og får B. Det er langt større varians i vurderingene der, ofte på grunnlag du som student ikke kan forutse. En annen ting er at Humaniora som regel har større pensum, og forsåvidt pensum som er ganske annerledes. Som student kunne jeg lese langt mindre, men fortsatt få god karakter. Selv om matteboka / pensum var på 700 sider, så kunne du fortsatt få toppkarakter ved å lese mindre. Det har vært fag jeg ikke engang kjøpte pensum, og heller bare leste slides fra forelesning - og fikk god karakter. Litt verre om du må lese 1000 sider pensum i et historiefag, og velger å bare hoppe over 80%, da du gambler på at logikk og intuisjon vil redde deg på eksamen. Men, tipper uansett at en A/B student i humaniora vil være på samme intellektuelle nivå som A/B teknologistudent. Anonymkode: a0bce...d3f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #16 Del Skrevet 26. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Må le litt selv jeg også; Så du sier at A på sosiologistudiet slår B på Siving? 🤭 Anonymkode: 2c3d6...312 Du forstod ikke helt?🤦♀️ Kan forklare deg: Her sammenligner vi karakterer som gir lignende jobbmuligheter. En hel del andre ting spiller også inn....hvordan gjør du det på intervju? Anonymkode: 5faaf...e1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #17 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har faktisk mastergrad fra NHH, 15-kullet. Gikk ut med det beste resultatet av 15-kullet! Anonymkode: 380bb...c60 Hvordan vet du at du gikk ut med det beste resultatet? Hadde du kun Aer? Anonymkode: d5e1a...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #18 Del Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Må le litt selv jeg også; Så du sier at A på sosiologistudiet slår B på Siving? 🤭 Anonymkode: 2c3d6...312 Det kommer vel helt an på hvilken jobb du skal søke... B på Siving men du søker jobb som sosiolog så kommer du ikke så veldig langt. Da er det MYE bedre med en D på sosiologi. Anonymkode: 12fcc...4fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilmodric Skrevet 26. april 2022 #19 Del Skrevet 26. april 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Selvsagt er bedre karakterer bedre karakterer. Nå er det ofte sånn at karakterer ofte normalfordeles, så det stemmer ikke nødvendigvis at karakterer betyr det samme fra studiested til studiested. Men forskjellene blir relativt små over et helt studieløp, så en hel karakter i forskjell som TS nevner er klart i fordel B-eleven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 28. april 2022 #20 Del Skrevet 28. april 2022 Mye idioti her. Det blir sett på som lettere å få B på NHH enn NTNU, men det betyr ikke at det er lettere å få en A i sosiologi enn i sivingemner... Litt avsporing, men sånn er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå