AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #1 Del Skrevet 25. april 2022 Alle lager den så ulikt. Hvordan lager du din beste eggerøre? Bruker du hele egg? Mer hvite eller mer gult? Salt/krydder/urter? Hvilken varme steker du på? Smør/olje? Store eggerørebiter eller mer røre? Steker du det lite eller mye? Annet du har i? Anonymkode: 8ad8d...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #2 Del Skrevet 25. april 2022 Jeg lager menemen, en eggerøre med grønnsaker i. Anonymkode: 04cab...3cf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 25. april 2022 #3 Del Skrevet 25. april 2022 Knekker så mange egg jeg trenger i en kjele. Har oppi en god klatt med smør. Rører jevnlig til det begynner å bli eggerøre. Har vel varmen på 4-5 (av 9) på min ovn Har da oppi en skvett med fløte, salt, pepper, gressløk. Rører videre til det blir ferdig eggerøre (sånn ca mellomstore biter). Det skal ikke være for fuktig, men ei heller for tørt Liker ikke å ha annet oppi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #4 Del Skrevet 25. april 2022 Begynner å smelte smør i en stekepanne. Kakker opp i egg. Rører de forsiktig sammen med en slikkepott. Kverner over pepper. Tar den av varmen mens den fortsatt er bløt. Strør på salt, rett videre i serveringsskål der den blir ferdig på ettervarme. Det skal være "rørte" egg, der man tydelig ser litt hvitt, og gult. Ikke vispet. Og å ta i salt tidlig gjør at vannet trekkes ut. Anonymkode: 748ad...aa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #5 Del Skrevet 25. april 2022 Rører sammen egg og melk i en skål, steker i ganske varm panne. Rører hele tida og tar det ut av panna mens det enda er litt løs eggerøre. Lar den bli ferdig i en skål og har på salt og pepper. Anonymkode: 1d0de...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. april 2022 #6 Del Skrevet 25. april 2022 Rører sammen egg og fløte, har i salt, pepper og gressløk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 25. april 2022 #7 Del Skrevet 25. april 2022 Athena79 skrev (1 minutt siden): Rører sammen egg og fløte, har i salt, pepper og gressløk. Samme her, eller ofte melk istedenfor fløte 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #8 Del Skrevet 25. april 2022 Beste eggerøren jeg lager jeg over vannbad. Visper sammen egg, fløte, salt og pepper, setter bollen over kaldt vannbad, setter på plata og rører inn smør i terninger når eggerøren begynner å koagulere. Eggerøren skal bli kremete, ikke tørr. Men sånn til hverdags; rører sammen egg, salt, pepper og litt vann/melk og rører det rundt i en stekepanne til det er nesten tørt Anonymkode: c4e07...cb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #9 Del Skrevet 25. april 2022 Har eggene i en skål, bruker 1ss vann pr egg. Tar i salt og visper det godt. Så heller jeg det i panna og steker det godt. Vil helst at det skal være så godt stekt at det blir brunt. Anonymkode: d5f53...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #10 Del Skrevet 26. april 2022 Følger Jamie Olivers oppskrift. Bytter ut fløte og smør med vann til hverdags. Salt, pepper og finhakket gressløk på toppen etter det er tatt ut av panna. Anonymkode: 1c464...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #11 Del Skrevet 26. april 2022 Bruker hele egg og visper dem sammen med litt melk. Salt og pepper. Steker i stekepanne med litt smør. Ikke altfor bløt. Anonymkode: 1af53...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #12 Del Skrevet 26. april 2022 Visper sammen egg, litt fløte/melk, gressløk, salt og hvitt pepper. Steker det i smør Mamma lagde det alltid i mikroen🤭 Anonymkode: a5194...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #13 Del Skrevet 26. april 2022 Bruker 1 egg og bittelitt vann, pisker sammen og tilsetter gressløk så det dekker hele bollen jeg lager det i og putter oppi salt og pepper, liker at det er mye krydder i. Steker det i smør, steker det ofte til det blir litt "hardt" fremfor skikkelig lysegult og "fluffy" . Anonymkode: 42a90...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. april 2022 #14 Del Skrevet 27. april 2022 Jeg knekker så mange egg jeg vil ha i en bolle og visper sammen med en skvett melk eller fløte, salt og pepper. Har jeg gressløk har jeg i litt av det også. Så steker jeg det i smør, på relativt sterk varme, mens jeg rører godt hele tiden. Jeg vil at eggerøren skal være fluffy, henge sammen i middels store biter og relativt tørr, jeg liker ikke ukokt eggeblanding i eggerøren min (men den skal selvsagt ikke være som en omelett, ei heller med stekeskorpe). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #15 Del Skrevet 27. april 2022 Har egg, litt fløte, og litt havsalt i en bolle. Pisker dette opp til røren får mye skum. Smelter en liten klatt meierismør i pannen, og steker på lav varme. Når eggerøre er ferdig har jeg litt grovkvernet pepper og finhakket fersk chili. Anonymkode: 1fadc...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #16 Del Skrevet 27. april 2022 Egg og samme antall ss vann i en bolle, salt og pepper, visk sammen. Så har jeg alt i en nonstick-panne som står på høy varme, med litt olivenolje. Skrur platen helt av i det eggeblandingen går i. Rører litt inn fra kantene og bretter eggemassen over selv et par ganger - det hele tar mindre enn ett minutt ( i hvert fall når jeg lager av to egg til bare meg selv). Da får jeg saftig eggerøre. Melk eller fløte har jeg helt sluttet med - det gir tung eggerøre, og ikke like ren smak. Det er også avgjørende at man tar 1 ss per egg i røren, ikke bare "en skvett" - forholdstall mellom væske og eggeblanding er vesentlig for at røren skal få riktig konsistens mener jeg. Anonymkode: fb3d7...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #17 Del Skrevet 27. april 2022 Jeg visper egg, melk, salt og hvit pepper. Har en kjele på medium varme, med en klatt smør i og heller røren oppi. Rører til jeg er fornøyd. Noen ganger blander jeg smårettskinke i. Anonymkode: 5d464...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #18 Del Skrevet 27. april 2022 Wenda skrev (På 25.4.2022 den 21.21): Knekker så mange egg jeg trenger i en kjele. Har oppi en god klatt med smør. Rører jevnlig til det begynner å bli eggerøre. Har vel varmen på 4-5 (av 9) på min ovn Har da oppi en skvett med fløte, salt, pepper, gressløk. Rører videre til det blir ferdig eggerøre (sånn ca mellomstore biter). Det skal ikke være for fuktig, men ei heller for tørt Liker ikke å ha annet oppi Ååååå det så jeg på en blogg i går. Så helt fantastisk godt ut😊 Anonymkode: 2e45a...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 27. april 2022 #19 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ååååå det så jeg på en blogg i går. Så helt fantastisk godt ut😊 Anonymkode: 2e45a...758 Tror det var han Gordon Ramsey som lagde det slik. Prøvde det etter å ha sett han gjøre det i et tv-program for mange år siden og aldri lagd eggerøre på noen annen måte igjen 😁 fantastisk godt blir det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 27. april 2022 #20 Del Skrevet 27. april 2022 Jeg har i stekte biter av bacon eller salt flesk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå