AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #1 Skrevet 25. april 2022 Mannen min ønsker flere barn, men jeg er så redd for å få verre plager dersom jeg går gravid og føder igjen. Jeg orker ikke å gå igjennom det, slite med plager som bagatelliseres. Måtte trygle meg til konsultasjon for operasjon i det offentlige, hvor de sikkert lander på at det ikke er ille nok til å få operasjon lell. Er det ok å gå med på det med forbehold om at han setter av penger til eventuell operasjon? Han, fordi han tjener langt mer enn meg og fordi han er mest gira på å gjøre det en gang til. Noen som har gjort en slik avtale? Anonymkode: af431...521
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #2 Skrevet 25. april 2022 Ja snakk med han. Han bør uansett respektere om du ikke vil ha fler, særlig om du er redd for skader. Hilsen mann Anonymkode: 51d48...6bb 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #3 Skrevet 25. april 2022 Det er jo ingen garanti for at en operasjon engang hjelper, så dersom du ikke orker en forverring av plager bør du vurdere å ikke bli gravid igjen. Eventuelt får du jo undersøke muligheten for forløsning med keisersnitt, dersom det er økt risiko for forverring av plager med vaginal fødsel, men igjen så er ikke dette noe man får noen lovnad om før man er gravid. Ønsker du selv flere barn da? Og er det verdt risikoen for deg? Hvis ikke så må du nesten tenke på hva du selv ønsker her, da det tross alt er din kropp og ikke mannens. Har han ikke forståelse for dette, så er han jo ikke en spesielt god partner heller. Anonymkode: edb10...8da 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #4 Skrevet 25. april 2022 Jeg synes verken far eller mor bør "gå med på" et barn. Det er ikke noe man forhandler om. Enten ønskes det av begge, eller så lar man være. Anonymkode: 4f936...c8a 8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #5 Skrevet 25. april 2022 Nei. Barn skal ikke være noe man forhandler om. Anonymkode: d576e...fe3 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #6 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er jo ingen garanti for at en operasjon engang hjelper, så dersom du ikke orker en forverring av plager bør du vurdere å ikke bli gravid igjen. Eventuelt får du jo undersøke muligheten for forløsning med keisersnitt, dersom det er økt risiko for forverring av plager med vaginal fødsel, men igjen så er ikke dette noe man får noen lovnad om før man er gravid. Ønsker du selv flere barn da? Og er det verdt risikoen for deg? Hvis ikke så må du nesten tenke på hva du selv ønsker her, da det tross alt er din kropp og ikke mannens. Har han ikke forståelse for dette, så er han jo ikke en spesielt god partner heller. Anonymkode: edb10...8da Nei... Huff, det er veldig synd for jeg ønsker egentlig flere og ønsker at barnet vi har skal få et søsken. Men underlivsskadene etter første fødsel la en så stor demper på det å bli mor og jeg er så redd for hvor mye en forverring vil påvirke livskvaliteten min, så jeg tror ikke jeg tør. Tenkte at en lovnad om at han blir med å betale for operasjon privat kanskje kunne gjøre det mindre skummelt. Men som du skriver så har man ingen garantier for vellykket resultat. Ts Anonymkode: af431...521
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #7 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg synes verken far eller mor bør "gå med på" et barn. Det er ikke noe man forhandler om. Enten ønskes det av begge, eller så lar man være. Anonymkode: 4f936...c8a AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei. Barn skal ikke være noe man forhandler om. Anonymkode: d576e...fe3 Jeg ser den, men jeg tror det er vanligere enn man tror. Det er heller ikke det at jeg absolutt ikke ønsker flere, jeg er bare redd for at det vil koste meg mye personlig. Anonymkode: af431...521
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #8 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei... Huff, det er veldig synd for jeg ønsker egentlig flere og ønsker at barnet vi har skal få et søsken. Men underlivsskadene etter første fødsel la en så stor demper på det å bli mor og jeg er så redd for hvor mye en forverring vil påvirke livskvaliteten min, så jeg tror ikke jeg tør. Tenkte at en lovnad om at han blir med å betale for operasjon privat kanskje kunne gjøre det mindre skummelt. Men som du skriver så har man ingen garantier for vellykket resultat. Ts Anonymkode: af431...521 Har du reelle plager får du operasjon i det offentlige. Så hvorfor spare penger til det? Anonymkode: 52328...06a
h/k Skrevet 25. april 2022 #9 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei... Huff, det er veldig synd for jeg ønsker egentlig flere og ønsker at barnet vi har skal få et søsken. Men underlivsskadene etter første fødsel la en så stor demper på det å bli mor og jeg er så redd for hvor mye en forverring vil påvirke livskvaliteten min, så jeg tror ikke jeg tør. Tenkte at en lovnad om at han blir med å betale for operasjon privat kanskje kunne gjøre det mindre skummelt. Men som du skriver så har man ingen garantier for vellykket resultat. Ts Anonymkode: af431...521 Si at du må ha keisersnitt pga psykiske grunner fra du er på første jordmortime og ikke gi deg.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #10 Skrevet 25. april 2022 Hvis du ble så ødelagt som du sier så kan du kanskje snakke deg til å få innvilget keisersnitt? Anonymkode: d576e...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #11 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du reelle plager får du operasjon i det offentlige. Så hvorfor spare penger til det? Anonymkode: 52328...06a Nei, det gjør man dessverre ikke alltid. Anonymkode: edb10...8da 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #12 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du reelle plager får du operasjon i det offentlige. Så hvorfor spare penger til det? Anonymkode: 52328...06a Langt i fra alltid. Ekstremt mange kvinner går i årevis med store plager ift underlivsskader uten å få annen hjelp enn beskjed om «det går seg til». Anonymkode: cdf0d...214 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #13 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du reelle plager får du operasjon i det offentlige. Så hvorfor spare penger til det? Anonymkode: 52328...06a Fordi da er jeg sikker på å få operert vel. Og innbiller meg at ventetiden er kortere. Reelle plager og plager alvorlige nok til å få offentlig operasjon i en fei er ikke det samme. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du ble så ødelagt som du sier så kan du kanskje snakke deg til å få innvilget keisersnitt? Anonymkode: d576e...fe3 Er nok ikke ødelagt nok til det, nei. Har hørt om hvor hardt de jobber for å snakke folk fra KS, så regner ikke med at jeg får viljen min så lett. Jeg kan leve med slik det er nå, men jeg kan jo ikke vite hvor ille det hadde blitt etter ny fødsel. Anonymkode: af431...521
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #14 Skrevet 25. april 2022 Her ønsket mannen inderlig ett tredje barn. Iom at morkaken ikke kom ut hel, jeg mistet 3,5 liter blod, måtte opereres og få blodoverføring og jern intravenøst. Sykehuset opplyste meg om at sjansen var større for at dette kunne skje igjen og at jeg evt må bli lagt inn på sykehus to uker før termin og bli igangsatt ved en evt neste fødsel, gjorde at jeg ikke ønsket å ta sjansen på en ny graviditet. Det tok lang tid å komme seg etter denne fødselen og jeg fikk en heftig fødselsdepresjon og selv om jeg egentlig kunne tenkt meg ett barn til, så er det ikke «verdt» det for meg. Mannen har heldigvis forstått det. Ikke få flere barn enn du selv ønsker. Anonymkode: 5af1c...484
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #15 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei... Huff, det er veldig synd for jeg ønsker egentlig flere og ønsker at barnet vi har skal få et søsken. Men underlivsskadene etter første fødsel la en så stor demper på det å bli mor og jeg er så redd for hvor mye en forverring vil påvirke livskvaliteten min, så jeg tror ikke jeg tør. Tenkte at en lovnad om at han blir med å betale for operasjon privat kanskje kunne gjøre det mindre skummelt. Men som du skriver så har man ingen garantier for vellykket resultat. Ts Anonymkode: af431...521 Jeg kjenner to stk som ble lovet keisersnitt ved neste fødsel, pga skader ved første fødsel. Hun ene revnet hele veien bak, mens hun andre fikk andre skader i underlivet og har allerede vært operert tre ganger. Hun første fikk to barn til, hun andre ble for gammel. Hvis du er tilknyttet større sykehus, så ville jeg valgt et litt mindre, med færre antall fødende. Anonymkode: 13750...2ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå