AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #1 Skrevet 25. april 2022 Jeg har fått sterkere og sterkere streker på RFSU sine tidligtester i et par dager nå. I dag testet jeg med merke som heter METODE for det var det de hadde på apoteket. Den er sterkere en streken på RFSU testen i går. Men kan jeg si at testene blir sterkere da eller trenger jeg samme merke for å måle ordentlig? Har hatt mange kjemiske og er litt urolig så derfor jeg tester så mye😅 Anonymkode: 7d9b3...70e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #2 Skrevet 25. april 2022 Man kan kun med sikkerhet måle med disse testene om man er gravid eller ikke. Det vil si at de er ikke laget for å måle stigning. Noen ganger kan man se en tendens om man bruker samme merke, men dette resultatet ville jeg tolket med en klype salt. Å sammenligne 2 ulike tester derimot kan ikke tolkes noen veg. Håper virkelig at den sitter denne gangen. Gratulerer! Anonymkode: 9f324...21c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #3 Skrevet 25. april 2022 Sånn generelt, så er ikke strimmeltester egnet til å måle stigning av hcg i det hele tatt. De er designet til å gi et ja/nei-svar, der strek betyr at det fins hcg i urinen (over det som er sensitiviteten på testen). Hvor sterk streken blir kan variere både med merke og parti på testen, mengden fargestoff, konsentrasjon på urin, osv. Så, nei, du kan ikke måle stigning av hcg med forskjellige merke tester, men egentlig burde du ikke gjøre det med samme merke tester heller. Om du kjøper en ny boks med RFSU kan de fremdeles gi deg ulik styrke på streken enn den forrige boksen. De eneste hjemmetestene jeg vet om som til en viss grad kan brukes til å måle stigning, er de digitale fra Clearblue med ukesindikator. Det mest pålitelige vil være blodprøve hos lege tatt med noen dagers mellomrom. Men, per nå er du gravid, og håper virkelig det går veien for deg denne gangen! ❤️ Anonymkode: d3189...479
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå