Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen sovner i bilen på vei hjem. Hva gjør dere? Tar med babyen inn og A) lar den sove videre i stolen inne? B) vekker den, eller C) lar den sove videre i bilen under regelmessig oppsyn?

Anonymkode: bb5fc...e7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar med babyen inn 💕 men legger i sengen.. 

Anonymkode: 1b19c...71c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Babyen sovner i bilen på vei hjem. Hva gjør dere? Tar med babyen inn og A) lar den sove videre i stolen inne? B) vekker den, eller C) lar den sove videre i bilen under regelmessig oppsyn?

Kommer vel Ann på hvor gammel den er, men lar den aldri sove i bilen. Vekk eller ta med inn. Om du er trett selv er det fort gjort å sovne på sofa får eksempel å de regelmessige sjekkene i bilen skjer ikke. Skummelt...

AnonymBruker
Skrevet

Den våkner om jeg flytter den inn, så jeg tar en stol som står ute og setter meg ved bilen. Har åpen bildør og scroller på mobilen eller noe mens baby sover. Men det spørs hva klokken er selvsagt. Er det sent, så sovner baby fort inne også.

Anonymkode: b4f1d...787

• Liker 2
Skrevet

Forflytter baby over til vognen, men babyen pleier å våkne ved flytting så da skifter vi bleie og gir litt pupp for så å legge i vognen. Baby pleier å sovne etter levering av eldre søsken, og skal kvile når vi er komt hjem.

AnonymBruker
Skrevet
Karma91 skrev (5 minutter siden):

Kommer vel Ann på hvor gammel den er, men lar den aldri sove i bilen. Vekk eller ta med inn. Om du er trett selv er det fort gjort å sovne på sofa får eksempel å de regelmessige sjekkene i bilen skjer ikke. Skummelt...

Fort gjort å sovne på sofa? Er snakk om dagtid her

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😆 Har du hatt et spedbarn? De fleste er mye oppe om natta og dermed søvndepriverte, det skal lite til for å sovne.

Anonymkode: a1fff...0b0

• Liker 9
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva så om det dagtid? Er man sliten så er man sliten om det er midt på dagen eller midt på natta. Spesiellt småbarnsforeldre til babyer som skal opp å mates flere ganger på natten trenger en høneblund på dagen i blandt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Grøss! Er det så ille med dagens foreldre at man må stille slike spørsmål på et forum?

Nå er det 20 - 25 år siden mine var små, men sovne i bilen gjorde barna. Både som baby og som småbarn. Vi løftet de opp, bar de inn og tok det som kom - våknet de, så var den hvilen over - sov de videre, fikk vi litt ekstra tid til husarbeid, klesvask eller hva nå enn ellers som sto på planen.

Bli selvstendig!

Anonymkode: e2302...8bd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar henne ut av bilen og inn. Vi har ikke parkering rett utenfor døren da så må trille eller bære fra garasjen. Våkner hun så våkner hun. Sovner hun igjen når vi kommer inn så lar jeg henne sove :) Er bare 9 uker da så ingen faste sovetider ennå. 

Vår babystol kan dras ut så den blir nesten flat, og da ikke så farlig å sove i, så kunne tatt henne med inn og så latt henne sove videre i den men det er så tungt å bære stolen + baby helt fra garasjen så pleier la stolen stå igjen i bilen. Pluss at hun nok ville våknet uannsett om jeg skulle ta ut stolen osv.. hun våkner lett. 

Anonymkode: a3874...553

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😆 Har du hatt et spedbarn? De fleste er mye oppe om natta og dermed søvndepriverte, det skal lite til for å sovne.

Nei, barna mine ble bare store helt uten å være spedbarn. 🙄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Grøss! Er det så ille med dagens foreldre at man må stille slike spørsmål på et forum?

Nå er det 20 - 25 år siden mine var små, men sovne i bilen gjorde barna. Både som baby og som småbarn. Vi løftet de opp, bar de inn og tok det som kom - våknet de, så var den hvilen over - sov de videre, fikk vi litt ekstra tid til husarbeid, klesvask eller hva nå enn ellers som sto på planen.

Bli selvstendig!

Bli selvstendig? Du har ikke lært deg at folk er ulike, mennesker er ulike? Folk har også ulike grader av hysteri og jeg ville høre hvordan folk løste dette - av NYSGJERRIGHET(!!!)

tS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Karma91 skrev (2 timer siden):

Hva så om det dagtid? Er man sliten så er man sliten om det er midt på dagen eller midt på natta. Spesiellt småbarnsforeldre til babyer som skal opp å mates flere ganger på natten trenger en høneblund på dagen i blandt. 

Det forutsetter at man legger seg på sofaen i utgangspunktet... 🙄 Er man så trøtt så gjør man det jo ikke om det er en risiko for at man sovner. Ergo et ikke-problem. 

AnonymBruker
Skrevet

Tar med baby inn, tar han ut av stolen, kler forsiktig av han utetøyet og legger han til å sove videre. Selv om han virker våken og gretten når vi kler av han, er det ikke alltid han faktisk er helt våken. Så enten sover han videre, eller så er luren over. I verste fall våkner han kjempesur fordi han egentlig vil sove mer, surver en halvtimes tid og sovner igjen.

Anonymkode: 0b5d3...057

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis babyen sovner i bilen tar vi bilstolen med inn, svinger på den for å fremkalle dypere søvn og lirker baby over i vugga. Eventuelt løftet vi babyen forsiktig over i vogna og triller litt til babyen sover igjen.

Større barn får sove i bilen med hyppig tilsyn (og ingen nøkler!), så lenge det ikke et for sent på dagen til en lur. Hvis det er nesten leggetid blir det sovende barnet lagt i senga si.

Anonymkode: 5cdc2...95b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bli selvstendig? Du har ikke lært deg at folk er ulike, mennesker er ulike? Folk har også ulike grader av hysteri og jeg ville høre hvordan folk løste dette - av NYSGJERRIGHET(!!!)

tS

Nysgjerrighet og hysteri er to helt vidt forskjellige ting.

Jeg oppfatter unge foreldre i dag som ganske tett opp til hysteriske når det gjelder "rett og galt" enn det som var tilfelle da jeg hadde små barn. Men små barn fødes fortsatt som små mennesker som stort sett ikke er laget av porselen, og som tåler helt fint å bli vekket etter en kort lur i bilen. 

• Liker 1
Skrevet

De skal ikke sitte i bilstol inne på gulvet feks, pga luftveiene.. her blir baby lagt i vognen sin. Som regel våkner hun

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nysgjerrighet og hysteri er to helt vidt forskjellige ting.

Jeg oppfatter unge foreldre i dag som ganske tett opp til hysteriske når det gjelder "rett og galt" enn det som var tilfelle da jeg hadde små barn. Men små barn fødes fortsatt som små mennesker som stort sett ikke er laget av porselen, og som tåler helt fint å bli vekket etter en kort lur i bilen. 

I gamle dager var man ikke juridisk ansvarlig for barna sine på samme måte som i dag. 

NOEN velger å ikke vekke, NOEN velger å vekke, NOEN velger å prøve å lirke ungen ut. At folk er forskjellige ser ut til å trigge en del av dere som svarer her

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

b, våkner stort sett innen 20 min og babyen her er 7 mnd, men spørs jo litt hvor liten den er

Anonymkode: 51be9...9c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg skulle svar a ikke b

Anonymkode: 51be9...9c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...