AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #61 Skrevet 25. april 2022 3 hours ago, loveli said: Det spørs veldig på lånet. Er det forbrukslån? Da burde du nedbetale så fort du har mulighet! Kan du ta et privat lån eventuelt? Altså låne 99K av foreldrene dine, nedbetale hele lånet og så gi penger til foreldrene dine når du har mulighet? Når man har vært i samme situasjon så vet man hvor vanskelig det er. Håper virkelig ting ordner seg for deg! Har du mulighet til å jobbe mer? Ta på deg små oppdrag i nabolaget e.l.? Det er nok selve forbrukslånet som gjør økonomien vanskelig. Jeg har forbrukslån, og har i flere år stresset med å betale på det istedet for å skaffe buffer. Det som skjer er at mens jeg betaler ned på det så kommer det plutselig tannlegeregninger eller andre uforutsette hendelser, og da står jeg der, og vet ikke hvordan jeg skal få det til. . Jeg lånte av en som jeg kjenner om det kom uforutsette utgifter men vedkommende ville ha pengene tilbake raskt, og jeg slet dermed å takle nye uforutsette utgifter som kom. Jeg hadde stort forbrukslån i tillegg Å ha forbrukslån er dumt. Men jeg klarte å ta det pga svak økonomi. Men jeg ser at jeg må forsøke å jobbe meg til en buffer utenfor forbrukslånet. Anonymkode: f2643...858 1
Mamajune11 Skrevet 25. april 2022 #62 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har ingen økonomisk buffer lenger. Hver gang jeg skal begynne å spare kommer uforutsigbare utgifter og alle pengene ryker. Jeg tenkte at jeg skulle spare overskuddet jeg har på feriepengene i år. Jeg har ca 13000 kr til overs etter at alle utgifter er betalt. Men der ble det tannlegekontroll, og jeg må ut med 6000 kr for tannlege pluss 7000 kr lånte penger av en som lånte meg penger pga en del ekstrautgifter. Er ikke det typisk? Det er lite inspirerende. Noen andre som har ingen buffer eller er jeg den eneste ? Anonymkode: f2643...858 Nei. Men har kredittkort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå