Gå til innhold

Hjelp han vil ha hund Senere of jeg er ikke interessert i det!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor ikke sammen enda men vi snakker om en gang vi skal bo sammen, vi har det utroligt flott men er denne greia med hund! Jeg er litt allergisk mot hunde pels.. men vet ikke om allergivennlig hund er noe bedre..

vi har heilt forskjellige synspunkter når det kommer til hunde trening/oppdragelse, hunder oppi sofaen er kanskje noe den kunne vært oppi (ikke hele tia da) men han er mer sånn at vis den vil sove me oss må den få lov siden den er familie, dette var et stort NEI fra min side, det er ikke en makans hund som bestemmer om at den skal sove med oss vis den vil, Vil ikke ha noe dyr inn på soverommet. Da mener han at vi mennesker og er skitne da ble jeg bare *paff* vis vi mennesker er skitne da vil jeg iallfall ikke vite hva en hund drar med seg opp i senga.

at jeg ikke må tenke sånt som det der at jeg må heller tenke på at hunden er søt osv, men jeg kan fint tenke en hund er det søteste uten og ville ha den i senga og soverommet.. og at man kan ligge ved siden av den og kose osv i senga, da mener jeg.. hva med meg da? Skal han gi hunden kos\oppmerksomheten dag til natt? Da blir det lite kosing på meg og han når jeg har hatt hund før og vet hvor utrolig krevende, masete hunder kan være. Redd han kan bli sånn som heller kommer til og bry seg mer om hunden en meg og vis vi får barn engang sammen..

han er jo en så herlig og søt fyr!!! Men er så redd en hund vil ødelegge dette.. 

Anonymkode: 60651...03e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette må jo dere avklare.  Viss du virkelig ikke ønsker hund og han gjør det, så må du la han gå.

Avklarte dette med mannen min når ting begynte å bli seriøst.  Vi var veldig unge da, men jeg sa at jeg i fremtiden ønsket hund. Det var greit for han.  Hadde han ikke ønsket hund så hadde vi faktisk ikke vert gift idag. 

Jeg fikk hund etter noen år, og barn som han (vi) ønsket.  

Anonymkode: fa6c7...f91

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du må være dønn ærlig om hvordan du føler det.  Hvis hund er viktig for han så må han ta et valg.

De færreste bryr seg mer om hunden enn barnet sitt, det forekommer nok men det er ikke vanlig.

Anonymkode: 93bac...dea

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må være dønn ærlig om hvordan du føler det.  Hvis hund er viktig for han så må han ta et valg.

De færreste bryr seg mer om hunden enn barnet sitt, det forekommer nok men det er ikke vanlig.

Sant. Du finner også de som plutselig skjønner hvor idioter de var med hunden med å behandle den som barnet i familien når de får barn selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet han nokk ønsker seg hund, men er hvordan han vil oppdra hunden jeg heller ikke er så særlig gira over. For da deler vi seng og da ønsker jeg ikke et dyr i senga. Hunder skal ha så mye oppmerksomhet hele tia. 
blir bare slitsom med tanken på det..

Skrevet

Bare vent til hunden kommer inn døra. Da tenker du nok annerledes. Det blir faktisk et familie medlem. Renslighet bestemmer du, bare sørg for at hunden er frisert og at man tørker/vasker hunden før den får komme inn. Da er den ikke ekkel. Min hund er en omplasserings hund, alikevel sklei den rett inn som mitt andre barn. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg vet han nokk ønsker seg hund, men er hvordan han vil oppdra hunden jeg heller ikke er så særlig gira over. For da deler vi seng og da ønsker jeg ikke et dyr i senga. Hunder skal ha så mye oppmerksomhet hele tia. 
blir bare slitsom med tanken på det..

Ja det er mye jobb med hund. Spesielt de første par åra, du sier du har hatt hund så da vet du nok :) Han vil ha hund-han tar det daglige arbeidet. 

Tenker at om du går med på å få hund burde dere møtes på midten i forhold til hundeoppdragelse. Om du ikke vil ha dyr i senga tenker jeg at det er helt legitimt at hunden da kan ligge på en seng på gulvet for eksempel. Der har man et kompromiss. Eller at hunden kun får lov i sofaen når dere gir den lov til det og ikke ellers. 

Om han ikke er interessert i å møte deg på dine ønsker er det nok ikke liv laga. Om dere skal bo sammen alle tre må alle trives ikke bare han og hunden. I tillegg om han ikke er interessert i å høre dine meninger eller vurdere dine ønsker så kommer det nok til å dukke opp mangel på respekt på andre områder enn bare kjøp av hund.. 

Anonymkode: 39d65...922

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja det er mye jobb med hund. Spesielt de første par åra, du sier du har hatt hund så da vet du nok :) Han vil ha hund-han tar det daglige arbeidet. 

Tenker at om du går med på å få hund burde dere møtes på midten i forhold til hundeoppdragelse. Om du ikke vil ha dyr i senga tenker jeg at det er helt legitimt at hunden da kan ligge på en seng på gulvet for eksempel. Der har man et kompromiss. Eller at hunden kun får lov i sofaen når dere gir den lov til det og ikke ellers. 

Om han ikke er interessert i å møte deg på dine ønsker er det nok ikke liv laga. Om dere skal bo sammen alle tre må alle trives ikke bare han og hunden. I tillegg om han ikke er interessert i å høre dine meninger eller vurdere dine ønsker så kommer det nok til å dukke opp mangel på respekt på andre områder enn bare kjøp av hund.. 

Han mener hunder tilhører i senga og at han skal få meg til og ombestemme meining om det en gang, men jeg vil stå på mitt, ingen hund i soverommet.. og at da vil han nokk snike hunden inn i soverommet.. jeg vil faktisk trives i eget hjem.. uten at et DYR sine behov kommer forran mine.. et dyr går Ikke å finner ny eier eller baksnakker for den ikke for ligge i senga.. det er et dyr..

bare med tanken på hvordan han vil oppdra hunden synes jeg det er en utrolig dårlig ide og få oss hund.. for jeg vil langt i fra trives med denne oppdragelsen.. også at jeg er allergisk mot hunde hår.. jeg er uføre og han skal snart begynne og jobbe.. da er det helt klart siden jeg er uføre at det er jeg som må passe denne fremtidlige hund.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann og ville heller ikke ha hund. Nå har vi hund, men aldri om den får komme opp i senga. 

Er nok en dårlig idé om du har allergi

Anonymkode: a0259...baa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han mener hunder tilhører i senga og at han skal få meg til og ombestemme meining om det en gang, men jeg vil stå på mitt, ingen hund i soverommet.. og at da vil han nokk snike hunden inn i soverommet.. jeg vil faktisk trives i eget hjem.. uten at et DYR sine behov kommer forran mine.. et dyr går Ikke å finner ny eier eller baksnakker for den ikke for ligge i senga.. det er et dyr..

bare med tanken på hvordan han vil oppdra hunden synes jeg det er en utrolig dårlig ide og få oss hund.. for jeg vil langt i fra trives med denne oppdragelsen.. også at jeg er allergisk mot hunde hår.. jeg er uføre og han skal snart begynne og jobbe.. da er det helt klart siden jeg er uføre at det er jeg som må passe denne fremtidlige hund.. 

Høres ikke ut som han er spesielt interessert i å høre din mening om saken. Har selv to hunder som jeg alltid har hatt i senga og i sofaen osv. Når jeg nå fikk meg samboer sa han at han ikke ville ha de i senga eller i sofaen, så nå ligger de i hundeseng om natten inne på soverommet og de får være i sofaen på loftstuen, men ikke i andre møbler. Da har vi inngått et kompromiss. Det handler om gjensidig respekt i et forhold og å møtes på midten. Hundene tar null skade av å ikke få være i seng eller møbler. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette her er jo veldig relevant. Det er faktisk du som kommer til å tilbringe mest tid sammen med denne hunden! Da bør din mening veie tungt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette her er jo veldig relevant. Det er faktisk du som kommer til å tilbringe mest tid sammen med denne hunden! Da bør din mening veie tungt.

En grunn for at jeg ikke ønsker hund.. jeg har et barn fra før.. så orker ikke tanken på barn og hund.. men jeg er åpen for et barn til da, men det er en annen sak. 
jeg er ikke interessert i å ta av meg en hund.. spesielt da hunder ikke er selvstendige dyr som er helt på eier ellers dør den eller noe sånt..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Høres ikke ut som han er spesielt interessert i å høre din mening om saken. Har selv to hunder som jeg alltid har hatt i senga og i sofaen osv. Når jeg nå fikk meg samboer sa han at han ikke ville ha de i senga eller i sofaen, så nå ligger de i hundeseng om natten inne på soverommet og de får være i sofaen på loftstuen, men ikke i andre møbler. Da har vi inngått et kompromiss. Det handler om gjensidig respekt i et forhold og å møtes på midten. Hundene tar null skade av å ikke få være i seng eller møbler. 

Fleste hunde eiere får jo det til og høres ut som det er mishandling om hunden ikke for ligge i senga pga de vil ha hunden der.. men da tenker jeg at det er han og min tid og kose bare for oss selv uten og ha en hund på oss 24/7, ikke datteren min sover med meg engang.. så hvorfor skal et dyr?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jo hund men hun får ikke opp i senga. Lite interessert i insekter å flått som følger pelsen der... om dere skal ha barn er det kansje lite aktuelt med en hund som er opplært til at det er greit å ligge i senger. 

Kan vel være mulig med et kompromiss. Han får ta ansvaret og 0 hund i senga kan til nød ha en egen seng på soverommet. 

Enkelte raser er allergi vennlige, se puddel eller yourkshire terrier får eksempel :)

hva med å gjøre som jeg gjorde før jeg skaffet meg valp? Stillte som pangsjonist hjem får en eldre herremann (fransk bulldogbuen meget gammel hund som kun trengte et sted å leve ut sine siste dager etter eier døde. Hadde han 6 mnd før han tok kvelden. Eller se om noen behøver avlasting til sin hund som 1 uke i mnd ellernoe. Så kan dere prøve å smake på det :)

Skrevet

Det er ikke bra å ha en partner som ikke respekterer en! Det at holdningen hans er at han skal endre dine meninger er et rødt flagg!

Sett deg ned med han og si noe i rettningen av: «Du, siden vi snakker om å flytte sammen, så er det noen ting som må avklares. For det første. Jeg vil ikke ha hund. Jeg er allergisk. Jeg har hatt hund før og vet hvor mye jobb det er, særlig når det trolig blir meg som må ta den jobben. Hvis det å ha hund er viktigere enn å ha et forhold til meg, så er det bra om vi får avklart det nå, og dropper da å flytte sammen. 
Videre er det ikke greit at dine holdninger til mine meninger er at du skal jobbe for å endre de. Jeg liker meningene mine som de er, takk, og synes det blir veldig respektløst fra din side.» 

Det er jo faktisk helt greit at TS ikke vil ha hund! Man må kunne legge ned ensidig veto for ting man ikke vil ha i et forhold som påvirker begge. Unger for eksempel er det jo en ide at det skal være enighet om. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han har rett i at mennesker er skitne. Vi svetter alt fra 0.5 til en liter hver natt, har skiss og smuss i håret, legger fra oss kroppsvæsker og døde hudceller etc. En hund som blir tatt vare på, er ikke skitnere enn folk. 

Når det er sagt, det er helt greit å ikke ønske hund i senga. Det er også helt greit å ikke ønske seg hund. Det ER mye jobb med hund.

Dette må dere avklare på forhånd. Blir dere ikke enige, så er det lite greit å avslutte forholdet nå 

Anonymkode: 662a6...dd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min behandlet bikkja vår bedre enn meg. Koste mer med den osv. Jeg endte med å bli sjalu på bikkja 🙈 

Så en mann som er så ekstremt glad i hunder eller dyr hadde jeg styrt unna igjen.

Anonymkode: 79621...150

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi bor ikke sammen enda men vi snakker om en gang vi skal bo sammen, vi har det utroligt flott men er denne greia med hund! Jeg er litt allergisk mot hunde pels.. men vet ikke om allergivennlig hund er noe bedre..

vi har heilt forskjellige synspunkter når det kommer til hunde trening/oppdragelse, hunder oppi sofaen er kanskje noe den kunne vært oppi (ikke hele tia da) men han er mer sånn at vis den vil sove me oss må den få lov siden den er familie, dette var et stort NEI fra min side, det er ikke en makans hund som bestemmer om at den skal sove med oss vis den vil, Vil ikke ha noe dyr inn på soverommet. Da mener han at vi mennesker og er skitne da ble jeg bare *paff* vis vi mennesker er skitne da vil jeg iallfall ikke vite hva en hund drar med seg opp i senga.

at jeg ikke må tenke sånt som det der at jeg må heller tenke på at hunden er søt osv, men jeg kan fint tenke en hund er det søteste uten og ville ha den i senga og soverommet.. og at man kan ligge ved siden av den og kose osv i senga, da mener jeg.. hva med meg da? Skal han gi hunden kos\oppmerksomheten dag til natt? Da blir det lite kosing på meg og han når jeg har hatt hund før og vet hvor utrolig krevende, masete hunder kan være. Redd han kan bli sånn som heller kommer til og bry seg mer om hunden en meg og vis vi får barn engang sammen..

han er jo en så herlig og søt fyr!!! Men er så redd en hund vil ødelegge dette.. 

Jeg er som deg, litt allergisk, strengere enn han og var ikke egentlig så interessert i hund. Han vil ha hund og har sagt det hele veien. Så da ble det hund, men jeg var den som avgjorde hvilke rase. Han må ta like mye ansvar og vi gir og tar når det kommer til hvor strenge vi er. Jeg som var helt i mot hund i senga og hadde hunden i armkroken en kveld 🤭 er man glad i dyr så blir man fort glad i den riktige hunden som passer deres forutsetninger. 

Anonymkode: e43e2...0fc

AnonymBruker
Skrevet
Juniper skrev (2 timer siden):

Det er ikke bra å ha en partner som ikke respekterer en! Det at holdningen hans er at han skal endre dine meninger er et rødt flagg!

Sett deg ned med han og si noe i rettningen av: «Du, siden vi snakker om å flytte sammen, så er det noen ting som må avklares. For det første. Jeg vil ikke ha hund. Jeg er allergisk. Jeg har hatt hund før og vet hvor mye jobb det er, særlig når det trolig blir meg som må ta den jobben. Hvis det å ha hund er viktigere enn å ha et forhold til meg, så er det bra om vi får avklart det nå, og dropper da å flytte sammen. 
Videre er det ikke greit at dine holdninger til mine meninger er at du skal jobbe for å endre de. Jeg liker meningene mine som de er, takk, og synes det blir veldig respektløst fra din side.» 

Jeg synes forholdet våres er supert allerede uten hund! Og vet at en hund vil bare skape press og stress, pga en hund kan være utrolig slitsom og masete. Og da blir fort hele fokuset på bare hunden en forholdet.. det er noe annet og få hund elske den men og foresatt behandler hund som et dyr og ikke et «lite menneske». Jeg vil aldri forandre meiningen min. Hunder består jo av mennesker ikke som katter som kan ta seg av seg selv og vet mer hva «personlig space» er

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes forholdet våres er supert allerede uten hund! Og vet at en hund vil bare skape press og stress, pga en hund kan være utrolig slitsom og masete. Og da blir fort hele fokuset på bare hunden en forholdet.. det er noe annet og få hund elske den men og foresatt behandler hund som et dyr og ikke et «lite menneske». Jeg vil aldri forandre meiningen min. Hunder består jo av mennesker ikke som katter som kan ta seg av seg selv og vet mer hva «personlig space» er

Noe som er slitsom å måtte ha en hund rundt meg 24/7 og i SENGA!! Bare ar hunden ska ned når vi har sex og kan komme opp etter på.. at jeg blir bare en sex leke og at hunden får videre kos.. mens jeg bare ligger der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...