Gå til innhold

Hvordan vaske paneltak

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Vi hadde en liten vannlekkasje. Det begynte å dryppe vann fra taket i stua. Etter at det ble fikset måtte vi få nytt tak. Det er paneltak. Alt er ferdig fikset nå. Ser litt støv og fingeravtrykk på paneltaket. Den trenger en vaskerunde.

Lurer på hvordan jeg skal rengjøre den? Og hva kan jeg bruke?

Anonymkode: 74507...d29

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei

Vi hadde en liten vannlekkasje. Det begynte å dryppe vann fra taket i stua. Etter at det ble fikset måtte vi få nytt tak. Det er paneltak. Alt er ferdig fikset nå. Ser litt støv og fingeravtrykk på paneltaket. Den trenger en vaskerunde.

Lurer på hvordan jeg skal rengjøre den? Og hva kan jeg bruke?

Ikke at jeg har særlig peiling, men for å få et fornuftig svar må du i hvert fall oppgi hvordan panelet er behandlet (malt/beiset/lakket/ubehandlet etc.).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Alauda skrev (1 minutt siden):

Ikke at jeg har særlig peiling, men for å få et fornuftig svar må du i hvert fall oppgi hvordan panelet er behandlet (malt/beiset/lakket/ubehandlet etc.).

Uff så mange detaljer vet jeg ikke 😪 derfor er jeg redd for å ødlegge den. Det var snekkeren som kjøpte for oss. 

Den har litt skinnende utseende. Så jeg tenker at den ikke er malt

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff så mange detaljer vet jeg ikke 😪 derfor er jeg redd for å ødlegge den. Det var snekkeren som kjøpte for oss. 

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Skrevet

Hvis det er noen begrensede fingermerker her og der kan du bruke (ufarget) viskelær eller sandpapir. Støve kan jo støvsuge.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg bruke sånn spray og tørkepapir?

Skrevet

Jeg tror høytrykksspyler er det beste alternativet her

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Er det trefarget da? Er det glatt å ta på som om det kan ha blitt lakkert f.eks? Eller er det hvitmalt?

Anonymkode: d447c...907

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...