Roadrunner Skrevet 25. april 2022 #1 Del Skrevet 25. april 2022 Hei, Jeg må bytte ut min gamle markise, og har startet med å orientere meg litt rundt priser og kvalitet. Ser at både Jula, Europris, OBS Bygg og andre har rimelige, enkle markiser. Noen som har erfaring med kvaliteten på ramme/metall og duk? Huset er malt i en mørk gråfarge, så jeg har ikke veldig lyst på en mørk grå markise (som de fleste rimelige markiser ser ut til å være), da jeg er redd det fort kan bli konflikt mellom fargene. I tillegg er uteplassen litt værhard, og selv om jeg selvfølgelig ikke tar ut markisen på de dagene med mye vind, så må den tåle litt. Bredden er ca 3,5 meter og utfall er rundt 2,5 meter, så relativt standard størrelse. Vurderer sterkt å kontakte Kjells Markiser, Markisemannen, Norsol, Fasadeprodukter eller andre for å få et tilbud og befaring, men det er en jungel av tilbydere. Og ingen antydning til hvor de ligger prismessig. Noen som vet hva jeg kan forvente prismessig fra disse? Hvem anbefaler dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #2 Del Skrevet 25. april 2022 Har benyttet Markisemannen, og er strålende fornøyd. Det koster nok litt mer, men føler man virkelig får igjen for det. De har med stoffprøver slik at dere kan se mot huset. Metallet kan farges akkurat slik dere vil - som regel i samme farge som hus. De tåler mye vær og vind i forhold til billigvariantene. Og du kan styre med app, slik at du enkelt kan regulere uten å finne frem kontrollen. Husker ikke helt hva vi betalte da det var en del av en større bestilling med andre ting. Men lurer på om det var ca 50 000 for den på 4meter. Anonymkode: f083c...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #3 Del Skrevet 25. april 2022 Kjøpte en på 4x3 m, og fakturaen kom på 26.000 pluss moms. Anonymkode: cf05b...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #4 Del Skrevet 25. april 2022 Vi fikk nettopp et pristilbud fra Kjells markiser. Samme størrelse som på din, men vi skulle bare skifte selve duken. Det kom på ti tusen. Anonymkode: 5d4df...873 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 26. april 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 26. april 2022 Tusen takk for svar! Jeg ser at prisforskjellen fra de rimelige alternativene (Jula, OBS Bygg, Europris etc) og til de mer spesialiserte firmaene er stor. Kanskje større enn jeg hadde trodd. Men tror jeg uansett skal be et par av firmaene om å komme på befaring og komme med et pristilbud slik at jeg får noe mer håndfast sammenligningsgrunnlag. Ser Kjells Markiser er nevnt, er det andre av de etablerte aktørene som kan være verdt å kontakte? Vanskelig å vite hvor de ligger i forhold til hverandre når ingen priser er oppgitt på sidene deres... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå