AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #1 Skrevet 25. april 2022 Jeg har vært utro. 4 ganger med samme dame. Det er mest begjær men også følelser i bildet. Dette er ei dame jeg tror jeg kunne ha elsket om jeg fikk muligheten. Jeg kjenner på vondt i magen overfor min kone og har bestemt meg for å fortelle det til henne. Har likevel en viss usikkerhet rundt det, mulig frykt, men derfor spør jeg om dere kan hjelpe meg å fortelle meg at jeg gjør det rette, og hvorfor? Hvorfor skal jeg si dette egentlig? Mann, 51 Anonymkode: 9d613...5f1 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #2 Skrevet 25. april 2022 Hvorfor skal du si det? Vil du skilles? Anonymkode: 7f47e...81b 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #3 Skrevet 25. april 2022 Med mindre du vil gå til den andre damen så synes jeg ikke du skal si noe. Anonymkode: 318a9...6b5 6 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #4 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har vært utro. 4 ganger med samme dame. Det er mest begjær men også følelser i bildet. Dette er ei dame jeg tror jeg kunne ha elsket om jeg fikk muligheten. Jeg kjenner på vondt i magen overfor min kone og har bestemt meg for å fortelle det til henne. Har likevel en viss usikkerhet rundt det, mulig frykt, men derfor spør jeg om dere kan hjelpe meg å fortelle meg at jeg gjør det rette, og hvorfor? Hvorfor skal jeg si dette egentlig? Mann, 51 Anonymkode: 9d613...5f1 Derfor. Pluss det der med å være ærlig og redelig. Men du ønsker å fortelle det fordi du liker hun andre. Anonymkode: 4dd3d...416 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #5 Skrevet 25. april 2022 Hvorfor vil du fortelle? For at hun skal ta byrden for deg ved å tilgi og bli i forholdet? Tør du ikke å gjøre det slutt selv, forteller du for at hun skal sparke deg på hue og ræva ut? Anonymkode: 432c8...539 7 1
exictence Skrevet 25. april 2022 #6 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skal du si det? Vil du skilles? Anonymkode: 7f47e...81b jeg sier som de andre. Hva vil du med å si det? Vil du skilles, så si du vil skilles. Spar henne for å høre om din utroskap. Angrer du det hele, og vil lette din samvittighet med å si det? Da ville jeg jeg snakket med henne om det, og prøve å finne en løsning sammen, og håpe hun kan tilgi deg. 8 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #7 Skrevet 25. april 2022 Er det slik at du ønsker å fortelle det fordi du da håper at kona skal avslutte forholdet? Om du vil avslutte forholdet, kan du gjøre det uten å informere kona om at du har vært utro. Jeg tror du vil fortelle om utroskapen slik at du slipper å si direkte til kona at du ønsker deg ut av forholdet. Min erfaring med menn er den samme; de er for feige til å si rett ut at de vil avslutte, derfor oppfører de seg heller teit i håp om at dama tilslutt har fått nok. Om du vil satse på den nye damen hadde jeg ikke nevnt noe om utroskapen, men bare tatt praten med kona om at du vil ut av forholdet. Jeg tenker at hun ikke trenger dobbelt opp med sorg. Anonymkode: 13ceb...754 11
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #8 Skrevet 25. april 2022 Vær ærlig om dine hensikter fremover. La henne være med å bestemme Hva som skjer. Vil du, og hun, fortsette ekteskapet, må du gjøre alt som kreves av deg. Anonymkode: 3ff88...102 3
Diezel Skrevet 25. april 2022 #9 Skrevet 25. april 2022 Du skal fortelle det fordi hun har rett til å vite dette - og hun skal ha valget om hva hun vil gjøre. Det er en grunn til at du har vært utro. Hvis du er heldig så er dette krisen dere trengte for å få et bedre forhold (men beintøft og det vil kreve enormt mye innsats fra dere begge formå fikse). Hvis ikke er dette veiskillet og dere går hver til dere. Ved å ikke fortelle dette så skaper du en avstand mellom dere - du har en hemmelighet hun ikke er en del av - og det frarøvet dere begge muligheten til å være dere selv i forholdet. Vær ærlig, legg alt på bordet, vis at du angrer, ikke legg noe skyld på henne men vær åpen om hvorfor (du savner nærhet etc..??) og hva DU har tenkt til å gjøre for å bedre dette og spør om hun vil være med på reisen med deg. La henne reagere som hun trenger uten at du prøver å dysse ned eller unnskylde deg. 9 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #10 Skrevet 25. april 2022 Ved å fortelle henne dette kan du i verste fall ødelegge henne for livet. Hvis du ønsker deg ut av forholdet så gjør du det heller slutt. Ønsker du å bli i forholdet så tar du med deg dette i graven og jobber hver eneste dag for å gjøre opp for den uretten du har begått. Å si det til henne gjør du kun av egoistiske grunner. Anonymkode: aa73b...4bc 9 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #11 Skrevet 25. april 2022 Herlighet, du har ei elskerinne du «kunne ha elsket dersom du fikk muligheten» også lurer du på «hvorfor» du skal fortelle det til kona di? 🙄🤦♀️ Jo, det skal jeg fortelle deg: Fordi du er en feig dritt som vil at kona di skal ta det vanskelige valget om å gå, slik at du slipper. 🙄🤦♀️ Det du SKULLE ha gjort var jo selvsagt å manne deg opp og bryte med kona FØR du hadde deg med elskerinnen. Men nå som gjort er gjort så får du bestemme deg da: Ønsker du å bryte med kona di? Da får du SI det, da! Anonymkode: d8270...d76 14 1 4
TLR Skrevet 25. april 2022 #12 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har vært utro. 4 ganger med samme dame. Det er mest begjær men også følelser i bildet. Dette er ei dame jeg tror jeg kunne ha elsket om jeg fikk muligheten. Jeg kjenner på vondt i magen overfor min kone og har bestemt meg for å fortelle det til henne. Har likevel en viss usikkerhet rundt det, mulig frykt, men derfor spør jeg om dere kan hjelpe meg å fortelle meg at jeg gjør det rette, og hvorfor? Hvorfor skal jeg si dette egentlig? Mann, 51 Anonymkode: 9d613...5f1 Uff trist vanskelig å gi råd men hvis du vil skilles så holder det kanskje med å si det? 1
Diezel Skrevet 25. april 2022 #13 Skrevet 25. april 2022 Hva er grunnen til du var utro ts? Er det barn med i bildet? 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #14 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vær ærlig om dine hensikter fremover. La henne være med å bestemme Hva som skjer. Vil du, og hun, fortsette ekteskapet, må du gjøre alt som kreves av deg. Anonymkode: 3ff88...102 Velger her å svare på dem som svarer på det jeg faktisk spør om. Jeg spør om bekreftelse på hvorfor jeg SKAL si noe, ikke en hel masse om at jeg IKKE bør si noe. Derfor svarer jeg dere som har kommentert på dette. Ja, jeg tenker at hun må få lov å bestemme hva som skjer. Det er bare fair å la henne få et valg. Diezel skrev (27 minutter siden): Du skal fortelle det fordi hun har rett til å vite dette - og hun skal ha valget om hva hun vil gjøre. Det er en grunn til at du har vært utro. Hvis du er heldig så er dette krisen dere trengte for å få et bedre forhold (men beintøft og det vil kreve enormt mye innsats fra dere begge formå fikse). Hvis ikke er dette veiskillet og dere går hver til dere. Ved å ikke fortelle dette så skaper du en avstand mellom dere - du har en hemmelighet hun ikke er en del av - og det frarøvet dere begge muligheten til å være dere selv i forholdet. Vær ærlig, legg alt på bordet, vis at du angrer, ikke legg noe skyld på henne men vær åpen om hvorfor (du savner nærhet etc..??) og hva DU har tenkt til å gjøre for å bedre dette og spør om hun vil være med på reisen med deg. La henne reagere som hun trenger uten at du prøver å dysse ned eller unnskylde deg. Dette var det jeg trengte å høre. Og i tråd med mine tanker. Jeg kan ikke avgjøre for henne, at hun skal fortsette sitt liv i uvitenhet og med en distanse som alltid vil ligge der mellom oss. Jeg hadde selv ønsket å vite dersom hun var utro, for da hadde jeg i det minste fått muligheten til å gå. Jeg hadde ikke ønsket å bli bedratt og ført bak lyset. Jeg har dessverre ikke veldig mye anger så akkurat det kan jeg ikke si så mye om til henne. Men jeg skal høre på henne og være villig til å jobbe med dette, tross følelser for den andre. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Herlighet, du har ei elskerinne du «kunne ha elsket dersom du fikk muligheten» også lurer du på «hvorfor» du skal fortelle det til kona di? 🙄🤦♀️ Jo, det skal jeg fortelle deg: Fordi du er en feig dritt som vil at kona di skal ta det vanskelige valget om å gå, slik at du slipper. 🙄🤦♀️ Det du SKULLE ha gjort var jo selvsagt å manne deg opp og bryte med kona FØR du hadde deg med elskerinnen. Men nå som gjort er gjort så får du bestemme deg da: Ønsker du å bryte med kona di? Da får du SI det, da! Anonymkode: d8270...d76 Ja jeg kunne ha elsket henne dersom vi fikk tid og mulighet til å utvikle forholdet. Nå har jeg avsluttet det inntil videre og hun ble veldig lei seg. Jeg forstår hva du sier, jeg bør være ærlig med kona. Takk jeg trenger støtte på at det jeg gjør er rett. Og jada, jeg er feig. Jeg vet ikke om jeg vil at hun skal ta det valget, men ja du har rett, jeg legger det mest over på henne. Og du har også rett i at jeg skulle ha brutt med henne før jeg gikk til en annen Men slik ble det ikke. Om jeg ønsker å bryte? nei egentlig ikke, mye pga barna. Diezel skrev (10 minutter siden): Hva er grunnen til du var utro ts? Er det barn med i bildet? Ja nettopp derfor er det vanskelig. Jeg ønsker ikke påføre barna denne smerten. Hvorfor var jeg utro? En kombinasjon av begjær og følelser for hun andre og et dypt savn etter å bli sett, anerkjent, tatt på, mangel på nærhet, sex og godhet. Er utsultet på alt det gode man "forventer" å kunne oppleve i et ekteskap. Jeg er ikke stolt av utroskapen, men har heller ikke så dårlig samvittighet som jeg burde, rett og slett fordi jeg syns hun har sviktet meg. Anonymkode: 9d613...5f1 4
ItchyBitchySpider Skrevet 25. april 2022 #15 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært utro. 4 ganger med samme dame. Det er mest begjær men også følelser i bildet. Dette er ei dame jeg tror jeg kunne ha elsket om jeg fikk muligheten. Jeg kjenner på vondt i magen overfor min kone og har bestemt meg for å fortelle det til henne. Har likevel en viss usikkerhet rundt det, mulig frykt, men derfor spør jeg om dere kan hjelpe meg å fortelle meg at jeg gjør det rette, og hvorfor? Hvorfor skal jeg si dette egentlig? Mann, 51 Anonymkode: 9d613...5f1 Selvfølgelig skal du si det. Det er ikke snakk om engangstabbe i fylla. Du har følelser for dama, og da kan det skje igjen. La din kone avgjøre om hun skal tviholde på deg når du ikke lenger elsker henne, men ei annen. Jeg tror at brudd hadde vært det beste for dere begge. 4
ItchyBitchySpider Skrevet 25. april 2022 #16 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor vil du fortelle? For at hun skal ta byrden for deg ved å tilgi og bli i forholdet? Tør du ikke å gjøre det slutt selv, forteller du for at hun skal sparke deg på hue og ræva ut? Anonymkode: 432c8...539 Det er bedre at han forteller selv enn at hun hører det på bygda. Disse to har ligget sammen fire ganger, og det er følelser inne i bildet. Sjansen for at dette blir kjent for andre er derfor til stede. 4
ItchyBitchySpider Skrevet 25. april 2022 #17 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ved å fortelle henne dette kan du i verste fall ødelegge henne for livet. Hvis du ønsker deg ut av forholdet så gjør du det heller slutt. Ønsker du å bli i forholdet så tar du med deg dette i graven og jobber hver eneste dag for å gjøre opp for den uretten du har begått. Å si det til henne gjør du kun av egoistiske grunner. Anonymkode: aa73b...4bc Neida, det er sååå mye bedre hvis hun får høre det på bygda... DET vil ikke ødelegge henne i det hele tatt... 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #18 Skrevet 25. april 2022 Hva gjør du om kona du velger å avslutte ekteskapet ganske umiddelbart ? Er veien til den andre kort da? Jeg undres hvorfor du egentlig var utro og hvorfor fortelle kona di om dette nå? Anonymkode: 79fbb...f57 1
ItchyBitchySpider Skrevet 25. april 2022 #19 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Velger her å svare på dem som svarer på det jeg faktisk spør om. Jeg spør om bekreftelse på hvorfor jeg SKAL si noe, ikke en hel masse om at jeg IKKE bør si noe. Derfor svarer jeg dere som har kommentert på dette. Ja, jeg tenker at hun må få lov å bestemme hva som skjer. Det er bare fair å la henne få et valg. Dette var det jeg trengte å høre. Og i tråd med mine tanker. Jeg kan ikke avgjøre for henne, at hun skal fortsette sitt liv i uvitenhet og med en distanse som alltid vil ligge der mellom oss. Jeg hadde selv ønsket å vite dersom hun var utro, for da hadde jeg i det minste fått muligheten til å gå. Jeg hadde ikke ønsket å bli bedratt og ført bak lyset. Jeg har dessverre ikke veldig mye anger så akkurat det kan jeg ikke si så mye om til henne. Men jeg skal høre på henne og være villig til å jobbe med dette, tross følelser for den andre. Ja jeg kunne ha elsket henne dersom vi fikk tid og mulighet til å utvikle forholdet. Nå har jeg avsluttet det inntil videre og hun ble veldig lei seg. Jeg forstår hva du sier, jeg bør være ærlig med kona. Takk jeg trenger støtte på at det jeg gjør er rett. Og jada, jeg er feig. Jeg vet ikke om jeg vil at hun skal ta det valget, men ja du har rett, jeg legger det mest over på henne. Og du har også rett i at jeg skulle ha brutt med henne før jeg gikk til en annen Men slik ble det ikke. Om jeg ønsker å bryte? nei egentlig ikke, mye pga barna. Ja nettopp derfor er det vanskelig. Jeg ønsker ikke påføre barna denne smerten. Hvorfor var jeg utro? En kombinasjon av begjær og følelser for hun andre og et dypt savn etter å bli sett, anerkjent, tatt på, mangel på nærhet, sex og godhet. Er utsultet på alt det gode man "forventer" å kunne oppleve i et ekteskap. Jeg er ikke stolt av utroskapen, men har heller ikke så dårlig samvittighet som jeg burde, rett og slett fordi jeg syns hun har sviktet meg. Anonymkode: 9d613...5f1 Men hva har DU gjort de siste årene for å vedlikeholde begjæret på hjemmebanen? Prøver du deg på sex og nærhet med kona? Tar du initiativ til å finne på noe romantisk, noe nytt med henne? Det er lett som en plett å bare gå til noe nytt og spennende - man trenger jo ikke å jobbe for det. Men det nye og spennende blir også en vane en dag, og da har man det samme problemet om igjen. På hvilken måte synes du at din kone har sviktet deg? Hvis du legger skylden for din utroskap på henne, så er alt av respekt og følelser borte. Din utroskap er DIN skyld alene. Problemer i forholdet kan ikke løses med å ha seg med andre. De løses ved dialog og kommunikasjon. 11 5
Diezel Skrevet 25. april 2022 #20 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Velger her å svare på dem som svarer på det jeg faktisk spør om. Jeg spør om bekreftelse på hvorfor jeg SKAL si noe, ikke en hel masse om at jeg IKKE bør si noe. Derfor svarer jeg dere som har kommentert på dette. Ja, jeg tenker at hun må få lov å bestemme hva som skjer. Det er bare fair å la henne få et valg. Dette var det jeg trengte å høre. Og i tråd med mine tanker. Jeg kan ikke avgjøre for henne, at hun skal fortsette sitt liv i uvitenhet og med en distanse som alltid vil ligge der mellom oss. Jeg hadde selv ønsket å vite dersom hun var utro, for da hadde jeg i det minste fått muligheten til å gå. Jeg hadde ikke ønsket å bli bedratt og ført bak lyset. Jeg har dessverre ikke veldig mye anger så akkurat det kan jeg ikke si så mye om til henne. Men jeg skal høre på henne og være villig til å jobbe med dette, tross følelser for den andre. Ja jeg kunne ha elsket henne dersom vi fikk tid og mulighet til å utvikle forholdet. Nå har jeg avsluttet det inntil videre og hun ble veldig lei seg. Jeg forstår hva du sier, jeg bør være ærlig med kona. Takk jeg trenger støtte på at det jeg gjør er rett. Og jada, jeg er feig. Jeg vet ikke om jeg vil at hun skal ta det valget, men ja du har rett, jeg legger det mest over på henne. Og du har også rett i at jeg skulle ha brutt med henne før jeg gikk til en annen Men slik ble det ikke. Om jeg ønsker å bryte? nei egentlig ikke, mye pga barna. Ja nettopp derfor er det vanskelig. Jeg ønsker ikke påføre barna denne smerten. Hvorfor var jeg utro? En kombinasjon av begjær og følelser for hun andre og et dypt savn etter å bli sett, anerkjent, tatt på, mangel på nærhet, sex og godhet. Er utsultet på alt det gode man "forventer" å kunne oppleve i et ekteskap. Jeg er ikke stolt av utroskapen, men har heller ikke så dårlig samvittighet som jeg burde, rett og slett fordi jeg syns hun har sviktet meg. Anonymkode: 9d613...5f1 Hvordan har hun svikter deg? Du kan selvsagt ikke si til henne at du har vært utro og i samme øyeblikk si hun har sviktet, men kan du formulere til henne hvorfor du har vært frustrert, hva du savner? Var det bedre før f.eks? Jeg vil tippe at hvis du sier til henne at du savner begjær, anerkjennelse osv så kommer du kanskje et skritt nærmere. Hvordan tror du hun kommer til å reagere? 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå