Drizzt Skrevet 25. april 2022 #1 Del Skrevet 25. april 2022 https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/Or9vo1/ella-marie-haetta-isaksen-forlot-spellemann-festen-tar-oppgjoer-i-innlegg Det er en hyklersk verden, kjendisverdenen. Kan dere trives i en slik verden? For min del vet jeg at falske smil og hykleri ikke er min greie og jeg vil både avsløre det uekte raskt og holde avstand fra det. Ergo er jeg ikke egnet til kjendislivet og rampelyset. Jeg må gratulere henne for å treffe blink med dette: Inne i foajeen kommer jeg i snakk med kjentfolk. Men hver gang jeg åpner munnen så begynner de å se rundt i lokalet. Det er alltid noen der som er viktigere enn deg, alltid noen man heller burde snakket med 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
- Brian Skrevet 25. april 2022 #2 Del Skrevet 25. april 2022 (endret) Grøsser mer hver gang jeg hører ordet "kjendis" enn når jeg ser en skrekkfilm ... En sfære fylt av overfladisk rollespill, selvgodhet, samt en kamp om å være viktigst på den røde løperen. Det eneste jeg ikke forstår, er hvorfor folk likevel gir disse "kjendisene" statusen de har; ville en "kjendis" vært like kjent om alle ga fullstendig blaffen i vedkommende? Endret 25. april 2022 av - Brian 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 25. april 2022 #3 Del Skrevet 25. april 2022 Tja … Man er jo ikke en interessant samtalepartner / god på smalltalk selv om man er kjendis, men så er heller ikke de fleste norske kjendiser kjente fordi de er noe. De aller, aller fleste ville ikke vært kjente dersom det ikke var noen andre som tjente penger på å skrive om dem. Det er sånn sett symptomatisk at VG gir tid og oppmerksomhet til en liten utblåsning fra en artist som følte seg oversett på en tilstelning hvor hun var gjest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. april 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 25. april 2022 Pust skrev (5 minutter siden): Tja … Man er jo ikke en interessant samtalepartner / god på smalltalk selv om man er kjendis, men så er heller ikke de fleste norske kjendiser kjente fordi de er noe. De aller, aller fleste ville ikke vært kjente dersom det ikke var noen andre som tjente penger på å skrive om dem. Det er sånn sett symptomatisk at VG gir tid og oppmerksomhet til en liten utblåsning fra en artist som følte seg oversett på en tilstelning hvor hun var gjest. Hun var der som samboer til 1 som fikk pris, ikke som artist selv. Smalltalk som kjendis finnes bare hvis man tjener penger på det tydeligvis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 25. april 2022 #5 Del Skrevet 25. april 2022 (endret) Drizzt skrev (20 minutter siden): Hun var der som samboer til 1 som fikk pris, ikke som artist selv. Smalltalk som kjendis finnes bare hvis man tjener penger på det tydeligvis. Jeg skrev at hun var der som gjest, men det kan misforstås, ser den Nå aner ikke jeg hvor flink hun er til småprat eller til å forstå at slike før- og etterspill (rød løper, vindrikking etc) knyttet til evenementer, kun eksisterer for å gi mat til tabloidene - slik at sponsorene (reklame på bakvegger etc) blir synlige, men det tyder på en viss sårhet over å ikke få oppmerksomhet nok når man legger ut en slik utblåsning i full offentlighet. Kjæresten og hun blir tatt i mot på rød løper, blir tatt bilde av og stilt noen intetsigende spørsmål, noe som gir adrenalinrush med tilhørende nedtur etterpå. At hun ikke klarer å skille mellom utsendte medarbeidere fra diverse sladremedier og seriøse musikkjournalister får hun kanskje tenke litt over selv. Tabloidene er interessert i privatlivet til kjente og semikjente folk, fordi de vet det gir klikk, men også fordi medarbeiderne deres er vant til å forholde seg til folk som er kjente fordi de er kjente, ikke fordi de faktisk er noe, og de har ikke kunnskap nok til å snakke om fag eller prestasjon. Endret 25. april 2022 av Pust 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havnefogden Skrevet 25. april 2022 #6 Del Skrevet 25. april 2022 Pust skrev (1 time siden): Jeg skrev at hun var der som gjest, men det kan misforstås, ser den Nå aner ikke jeg hvor flink hun er til småprat eller til å forstå at slike før- og etterspill (rød løper, vindrikking etc) knyttet til evenementer, kun eksisterer for å gi mat til tabloidene - slik at sponsorene (reklame på bakvegger etc) blir synlige, men det tyder på en viss sårhet over å ikke få oppmerksomhet nok når man legger ut en slik utblåsning i full offentlighet. Kjæresten og hun blir tatt i mot på rød løper, blir tatt bilde av og stilt noen intetsigende spørsmål, noe som gir adrenalinrush med tilhørende nedtur etterpå. At hun ikke klarer å skille mellom utsendte medarbeidere fra diverse sladremedier og seriøse musikkjournalister får hun kanskje tenke litt over selv. Tabloidene er interessert i privatlivet til kjente og semikjente folk, fordi de vet det gir klikk, men også fordi medarbeiderne deres er vant til å forholde seg til folk som er kjente fordi de er kjente, ikke fordi de faktisk er noe, og de har ikke kunnskap nok til å snakke om fag eller prestasjon. Jeg tror Ella Marie er godt istand til å vite forskjellen på musikkjournalister og sladrejournalistene. Hun er en svært dyktig og seriøs musiker som har stått opp for sin etniske arv i mange år nå. Jeg forstår godt at det må være frustrerende å ikke være samtalepartner i en sånn sammenheng med så tydelige avvisninger. Det har lite med henne personlig å gjøre. Det er noen som alltid streber etter mer, etter mer, etter mer. Hun var ikke nominert selv, men i kraft av hvem hun er, burde hun være attraktiv samtalepartner for hvem som helst, spør du meg. Dette sier mye om bransjen, og det er ikke hyggelig lesning. Nå tenker jeg på avisartikkelen, og ikke @Pust. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå