AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #1 Skrevet 25. april 2022 Jeg har funnet drømmeleiligheten, men 200 meter unna skal det startes et større byggeprosjekt. Er bygg skal rives og erstattet med et nytt. Utbygger sier prosessen vil ta ca 2 år. Kommer jeg til å bli veldig plaget av støy fra byggeplassen? Jeg er på jobb på dagtid i ukedagene, men vil gjerne nyte kveldssola på terrassen. Det bygges vel ofte i helgene også? Er det verdt det? Anonymkode: 97e9f...dd6
AprilLudgate Skrevet 25. april 2022 #2 Skrevet 25. april 2022 Det blir mye støy ja. Og de holder ofte på til kl 22-23 er min erfaring. Det gjøres ofte arbeid lørdager og, men da ikke så ofte spunting og liknende voldsomt støyende. Jeg skal ALDRI gjøre det igjen, presterte å flytte ved siden av et prosjekt. Boligblokk altså. Men, det skal ikke alltid så mye til for å få skjerming - men da må det være bygg mellom.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #3 Skrevet 25. april 2022 Byggestøy 6 dager i uken i perioden med riving og planering av tomten. Her holder de på med det andre prosjektet siden vi flyttet inn. Huset ristet da de sprengte på den første tomten. Men en ting er bråk, noe annet er mye trafikk av tungtransport. Anonymkode: d3209...6ec 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #4 Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har funnet drømmeleiligheten, men 200 meter unna skal det startes et større byggeprosjekt. Er bygg skal rives og erstattet med et nytt. Utbygger sier prosessen vil ta ca 2 år. Kommer jeg til å bli veldig plaget av støy fra byggeplassen? Jeg er på jobb på dagtid i ukedagene, men vil gjerne nyte kveldssola på terrassen. Det bygges vel ofte i helgene også? Er det verdt det? Anonymkode: 97e9f...dd6 Det blir nok litt urolig i den perioden, men er det mulig at du kan få en prisnedsettelse pga bråket? Da kan det fort bli lønnsomt siden verdien på leiligheten kanskje vil gå opp en del etter byggeperioden. Anonymkode: 39acf...2d0
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #5 Skrevet 25. april 2022 Byggearbeider foregår gjerne til langt på kveld. Jeg ville ha forhørt meg med utbygger om arbeidstidene til byggearbeiderne (det kan være fra 07-17, eller enda senere for å ha langhelg fri dersom arbeiderne pendler) Dersom du tenker at du kan tåle støyen i et par år så kan du jo by under takst og kanskje tjene på det ved salg. Anonymkode: 35c55...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #6 Skrevet 25. april 2022 Jeg har ikke noe i mot støy og slikt men å bosette seg ved siden av en byggeplass hadde jeg ikke gjort, det blir så mye lyd og trafikk. Anonymkode: 7647b...51f
newman01 Skrevet 25. april 2022 #7 Skrevet 25. april 2022 Du kan jo trøste deg med at mange vil være skeptiske til å kjøpe en leilighet med forventet støyproblematikk i to år, og at når den perioden er over vil boligen være MYE mer verdt (om ikke det nye byggeprosjektet tar all utsikt og sol). Tror det vil være mye dyrere å kjøpe den drømmeleiligheten om to år Byggeplasser er jo ganske interessant å se på da. Nesten så man har sin egen private Fantus og Maskinene utafor balkongen. Noen plages masse av støy, og takler ikke at naboen strikker i i naboblokka. Andre kan sove godt ved siden av en bulldoser. 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #8 Skrevet 25. april 2022 Dersom det er snakk om et område med blokkbebyggelse så kan det jo hende at byggearbeidene ikke skal foregå så sent på kvelden, fordi så mange blir påvirket av støyen? Dersom det hovedsakelig er snakk om mellom kl.07-17 på hverdager så kan du jo stå tidlig opp, dra på jobb og enten komme litt sent hjem eller lage middag med musikk på hodetelefoner. Og reise bort i ferien. Anonymkode: 35c55...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #9 Skrevet 25. april 2022 200 m unna er jo langt da. Jeg bor sentralt i en stor by og her er det veiarbeid eller bygging et eller annet sted hele tiden, så hvis man ikke ønsker byggebråk må man flytte på landet. I den forrige boligen hadde jeg en skole 20 m over veien fra huset, og akkurat da jeg flyttet inn skulle det rives og bygges ny skole Når jeg lå i sengen ristet den når de skjøt med dynamitt og gravemaskinene og lastebilene dundret utenfor. Jeg leide heldigvis, men utleier ga ikke beskjed til meg om byggingen av skolen-sleipt! Anonymkode: cd3fb...873
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #10 Skrevet 25. april 2022 Du kjøper vel leiligheten med tanke på å bo lengre enn i 2 år? I såfall ser jeg ikke noe problem - så lenge du vet hva som bygges og hvordan det evt. vil påvirke din bolig (utsikt, grøntområder, servicetilbud, solforhold, trafikk etc.) Flyttet selv inn i hus med planlagt byggeprosjekt (leilighetskompleks) kanskje 100 meter unna. Har ikke vært særlig plaget av støy egentlig. De har holdt på nå i kanskje 1,5 år og skal bli ferdige ila året tror jeg. Den verste tiden var egentlig da de kjørte inn lass på lass med fyllmasser - da var det mye trafikkstøy. Ref. det jeg sier over om påvirking når det er ferdig - vi hadde med i betraktningen da vi kjøpte den økte trafikken som vil følge av 25 nye leiligheter. Det er kanskje det jeg er mest skeptisk til, da veien går rett utenfor hos oss. Anonymkode: 9b772...e81
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #11 Skrevet 25. april 2022 Du kjøper vel boligen for å bo der i mer enn 2 år? Men pass på hvor høyt de har tenkt til å bygge før du kjøper! Anonymkode: 98f76...700
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå