Gå til innhold

Sminken legger seg ikke ( bilde ), hjelp? 😞

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 4/25/2022 at 9:27 PM, Fløff said:

..

Hvilken type kjemisk eksfoliering?  Og fuktighetskrem?

Skrevet
anonymLala skrev (1 time siden):

Hvilken type kjemisk eksfoliering?  Og fuktighetskrem?

Kommer an på hudtypen din og hva du sliter mest med :) 

Men milde typer er lactic acid og PHA.

Jeg synes også azealic acid er nokså mild på meg.

BHA er fin om du sliter med tette porer og trenger noe som går i dybden, mens AHA tar overflaten. Sistnevnte reagerer jeg litt på - den eksfolierer godt men skader litt fort hudbarrieren. 

En veldig effektiv er Emma S sin enzym peel, ellers hadde jeg gått for lavere konsentrasjoner. Maks 5% AHA eller 2% BHA.

Jeg tålte greit syrene til Paulas Choice, mens jeg måtte kutte ut Pixi Glow tonic og The Ordinary glycolic. 

Liker veldig godt retionatemasken til Skincity, den er på rabatt nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke noen ekspert men hvordan påfører du den? Med kost, med svamp eller med henda? Kan det være der problemet ligger? 

Anonymkode: 68a77...66d

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er ikke noen ekspert men hvordan påfører du den? Med kost, med svamp eller med henda? Kan det være der problemet ligger? 

Anonymkode: 68a77...66d

Min erfaring er at påføringsmetode har mindre å si enn "underlaget". Med en godt fuktet og velpleid hud, riktig underlag (primer) og en foundation eller BB/CC-cream tilpasset hudtypen, så burde man få et bra resultat uansett.

Skrevet

*har ikke lest alle svarene* 

Sminken min la seg også sånn da jeg hadde veldig tørr hud og sminken ikke var en god match med fuktighetskremen. Byttet til en foundation for tørr hud og byttet til CeraVe rens (for tørr hud) og fuktighetskrem i samme merke. Tok et par dager, så la sminken seg mye finere og huden ble mye finere generelt. 

Så skrubber jeg ansiktet 1-2 ganger i uka. 

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...