Gå til innhold

Kan noen i Oslo svare på dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye koster 15 minutter med taxi i Oslo sentrum? Om man drar fra Oslo S til Ullevaal feks. 

Hvor kjøper man billett for T bane?

Kjøper man fortsatt billett på flyplassen om skal ta flytog? 

Det er lenge siden jeg var i Oslo. 

Anonymkode: c745b...8b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye koster 15 minutter med taxi i Oslo sentrum? Om man drar fra Oslo S til Ullevaal feks. 

300kr ca på dagtid

på app eller Narvesen feks 

ja, eller nett /app

Anonymkode: f7f55...ac2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://ruter.no/kjop-billett/salgssteder/

Er ikke fra Oslo, men ville droppet flytog og tatt lokaltog istedet. Billigere men like rask som flytog.

Anonymkode: b8f35...9ca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om du skal til Ullevål , bør du heller hoppe av Nasjonalteateret enn Oslo S. Er nærmere  

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

https://ruter.no/kjop-billett/salgssteder/

Er ikke fra Oslo, men ville droppet flytog og tatt lokaltog istedet. Billigere men like rask som flytog.

Anonymkode: b8f35...9ca

Minuset er færre avganger

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

300kr ca på dagtid

på app eller Narvesen feks 

ja, eller nett /app

Hva er nummeret til den billigste eller beste taxien i oslo? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva er nummeret til den billigste eller beste taxien i oslo? 

Har best erfaring med Oslo taxi, men med så kort reise, hadde jeg bare tatt en som var ledig på stasjonen du står av ved. Trikken går forresten fra Oslo S og stopper ved Ullevål sykehus. Trikk 17 og 18. billig

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har best erfaring med Oslo taxi, men med så kort reise, hadde jeg bare tatt en som var ledig på stasjonen du står av ved. Trikken går forresten fra Oslo S og stopper ved Ullevål sykehus. Trikk 17 og 18. billig

02323 er nummeret til Oslo taxi

• Liker 1
Skrevet

Ville absolutt sett på drosjeselskapet. Det er enorm prisforskjell. Prøv å få tak i Oslo taxi, evt Norgestaxi. 
Anbefaler å laste ned ruter- appen for å betale kollektivt. 
Du kan kjøpe billett til flytoget ved inngangen på Gardermoen. 

god tur! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Minuset er færre avganger

Og komforten, samt at flytoget er en enklere løsning. Spesielt hvis man ikke er kjent i byen eller vant med å ta tog, da syns jeg Flytoget er kjekt for det vet man hvor går. Blir ikke forvirret av det :) 

Anonymkode: 0d4fa...a34

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Og komforten, samt at flytoget er en enklere løsning. Spesielt hvis man ikke er kjent i byen eller vant med å ta tog, da syns jeg Flytoget er kjekt for det vet man hvor går. Blir ikke forvirret av det :) 

Det er jo bare to plattformer på Gardermoen? Hvorfor skulle det være enklere med Flytoget? Alle togene som stopper der går til Oslo S.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, H06J88 said:

Det er jo bare to plattformer på Gardermoen? Hvorfor skulle det være enklere med Flytoget? Alle togene som stopper der går til Oslo S.

Enig. Det blir det samme å finne frem til

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så sant helsa tillater det har jeg alltid ruslet fra toget og bort til trikken. Siden både 17 og 18 går til Ullevål (sykehus) osv synes jeg dette er like enkelt som drosje. Midt i rushen og dårlig helse? Da velger jeg heller drosje. 

Anonymkode: b05fd...8ff

Gjest laPistola
Skrevet

Sjekk fastpris på taxi på Gardermoen først, det kan være du får et tilbud som er rimeligere enn flytog + taxi . Skal du ta flytog , ta det til Nationaltheatret . 

AnonymBruker
Skrevet

Er det Ullevål du skal til?

Når jeg skal til Riksen pleier jeg å ta toget fra Gardermoen til Oslo S, og trikk nr 17 eller 18 til Riksen. Trikken stopper også på Ullevål. 

Eventuelt så kan du ta Flybussen, som står rett utenfor på Gardermoen. Plattform 12 er det vel, står FB1 på bussen. 

Anonymkode: 52703...641

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Så sant helsa tillater det har jeg alltid ruslet fra toget og bort til trikken. Siden både 17 og 18 går til Ullevål (sykehus) osv synes jeg dette er like enkelt som drosje. Midt i rushen og dårlig helse? Da velger jeg heller drosje. 

Anonymkode: b05fd...8ff

Det er jo billigere å ta Flybussen. Koster vel 199 kr, og den frakter deg fra Gardermoen til Ullevål. 

Anonymkode: 52703...641

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist til Riksen et par ganger det siste året og da tar jeg alltid tog/flytog fra Gardermoen til Oslo S. Derfra går jeg til trikken og tar 17 eller 18 (stopper på Ullevåll før Riksen). Mye billigere enn taxi. Kjøper billett via app.

Anonymkode: ee305...e8d

Skrevet

Kjøp billett på Vy med ruter appen. Samme billett gjelder på trikk.

vy til Oslo s, ta trikk 17/18 til ullevol.

er du forvirret søk på reise i Google Maps og de forteller deg hele anbefalt rute.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dropp flytoget. Ta toget som kommer fra Lillehammer 

Anonymkode: e913d...679

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man trenger da virkelig ikke komfortabel for en så kort togtur,og det er like enkelt å sette seg på lokaltoget som det er å sette seg på Flytoget.

Anonymkode: e913d...679

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...