AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Del Skrevet 24. april 2022 Hva skjer om man blir sykemeldt i mai , og vikariat går ut i juli. Går man ned til 66 prosent lønn (opprinnelig dagpenge sats) eller fortsetter man med sykemelding satsen? Anonymkode: a1e6a...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Del Skrevet 24. april 2022 Sykepengene blir regnet ut i fra tidligere inntekt. Anonymkode: d26f0...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Del Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sykepengene blir regnet ut i fra tidligere inntekt. Anonymkode: d26f0...18a Men om jeg ikke hadde vært sykemeldt så hadde jeg jo hatt dagpenger på det tidspunktet. Om man blir sykemeldt når man har dagpenger får man jo 66 prosent, men dagpenge ukene settes på pause. Hjelp meg å forstå. Anonymkode: a1e6a...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Del Skrevet 24. april 2022 Hvis du blir sykmeldt nå beholder du samme inntekt frem til du blir friskmeldt uavhengig av om vikariatet har gått ut eller ikke. Makstiden er 12 mnd med sykepenger. Anonymkode: ef834...452 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #5 Del Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis du blir sykmeldt nå beholder du samme inntekt frem til du blir friskmeldt uavhengig av om vikariatet har gått ut eller ikke. Makstiden er 12 mnd med sykepenger. Anonymkode: ef834...452 Selv om man vet vikariat går ut ? Anonymkode: a1e6a...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 25. april 2022 #6 Del Skrevet 25. april 2022 (endret) Du kan ikke være sykemeldt og arbeidssøker/arbeidsledig hos nav samtidig. Er du sykemeldt og har vært det sammenhengende siden du hadde jobb, så er det det som gjelder. Når sykemeldingen går ut, dersom det ikke er relevant at den forlenges. Først da kan du melde deg som arbeidssøker og søke dagpenger. Det er da lavere sats blir beregnet. Endret 25. april 2022 av mereo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #7 Del Skrevet 25. april 2022 mereo skrev (20 minutter siden): Du kan ikke være sykemeldt og arbeidssøker/arbeidsledig hos nav samtidig. Er du sykemeldt og har vært det sammenhengende siden du hadde jobb, så er det det som gjelder. Når sykemeldingen går ut, dersom det ikke er relevant at den forlenges. Først du melde deg som arbeidssøker og søke dagpenger. Det er da lavere sats blir beregnet. Jeg forstår. Håper du har rett. Anonymkode: a1e6a...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 25. april 2022 #8 Del Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg forstår. Håper du har rett. Anonymkode: a1e6a...0d3 Jeg har rett, har vært i den situasjonen sjøl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #9 Del Skrevet 25. april 2022 mereo skrev (2 timer siden): Jeg har rett, har vært i den situasjonen sjøl. Hvordan stilte nav seg til det? Anonymkode: a1e6a...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 25. april 2022 #10 Del Skrevet 25. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan stilte nav seg til det? Anonymkode: a1e6a...0d3 Til hva da? Skjønner ikke helt hva du mener med hvordan nav stiller seg til det. Du kan ikke stå som arbeidssøker hos nav og være arbeidsledig, dersom du er i en aktiv sykemelding. Er du arbeidsledig og blir sykemeldt er saken annerledes. Endret 25. april 2022 av mereo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #11 Del Skrevet 25. april 2022 mereo skrev (12 minutter siden): Til hva da? Skjønner ikke helt hva du mener med hvordan nav stiller seg til det. Du kan ikke stå som arbeidssøker hos nav og være arbeidsledig, dersom du er i en aktiv sykemelding. Er du arbeidsledig og blir sykemeldt er saken annerledes. Man kan være sykemeldt fra dagpenger og.... Anonymkode: a1e6a...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 25. april 2022 #12 Del Skrevet 25. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man kan være sykemeldt fra dagpenger og.... Anonymkode: a1e6a...0d3 Ja, og da kan du lese setningen nederst som du siterer. «Dersom man er arbeidsledig og blir sykemeldt er saken annerledes». Da er får man sykepenger dersom man har rett på det basert på dagsatsen for dagpenger. Men du velger jo å ikke skjønne hva jeg skriver så det er greit. Foreslår at du ringer nav, så vil du få samme svar som jeg har gitt deg. Endret 25. april 2022 av mereo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #13 Del Skrevet 25. april 2022 mereo skrev (31 minutter siden): Ja, og da kan du lese setningen nederst som du siterer. «Dersom man er arbeidsledig og blir sykemeldt er saken annerledes». Da er får man sykepenger dersom man har rett på det basert på dagsatsen for dagpenger. Men du velger jo å ikke skjønne hva jeg skriver så det er greit. Foreslår at du ringer nav, så vil du få samme svar som jeg har gitt deg. Oi mente det ikke sånn. Anonymkode: a1e6a...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå