Gå til innhold

Tips til joggesko?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har kne-problemer og om jeg skal gå langt eller jogge, så må jeg ha sko med masse demping. Har hatt ett par fra asics og ett par fra mizuno, og selv om jeg ikke merket det under kjøpetidspunktet så er de litt smal ved helen. Jeg får blemmer/hard hud på særlig innsiden av helen, men også utsiden. Noen som har tips til en litt videre modell som likevel demper mye?

En annen ting som er urelatert til hva slags type joggesko jeg har på; jeg får innimellom så vondt på toppen av foten, mellom tærne og ankelen. Det hjelper at jeg snører den løsere, men helt borte blir det ikke. Kan jo ikke ha dem for løs heller, da blir det bare til at jeg sklir rundt og skaper friksjon. Noen som vet noe om dette?

Anonymkode: 14717...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har kne-problemer og om jeg skal gå langt eller jogge, så må jeg ha sko med masse demping. Har hatt ett par fra asics og ett par fra mizuno, og selv om jeg ikke merket det under kjøpetidspunktet så er de litt smal ved helen. Jeg får blemmer/hard hud på særlig innsiden av helen, men også utsiden. Noen som har tips til en litt videre modell som likevel demper mye?

En annen ting som er urelatert til hva slags type joggesko jeg har på; jeg får innimellom så vondt på toppen av foten, mellom tærne og ankelen. Det hjelper at jeg snører den løsere, men helt borte blir det ikke. Kan jo ikke ha dem for løs heller, da blir det bare til at jeg sklir rundt og skaper friksjon. Noen som vet noe om dette?

Kan du ikke dra til Fex xxl , Intersport eller en sportsbutikk å prøve sko sammen med ansatt?:) 

Anonymkode: eeec8...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan du ikke dra til Fex xxl , Intersport eller en sportsbutikk å prøve sko sammen med ansatt?:) 

Mulig det er fremtoningen min, men jeg bruker mye tid på å i det hele tatt får kontakt for hjelp(om de ikke har kølappsystem da), og så forsvinner de like fort igjen. Det gjentar seg gjerne med en annen ansatt, så det tar utrolig mye tid. Jeg fortalte om problemet mitt med asics, og ble da anbefalt mizuno som har samme problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke spørre om skoanbefalinger på et forum. Sko som passer meg perfekt kan tenkes ikke passer deg overhode, og omvendt. Jeg ville dratt til en spesialbutikk for joggesko, f.eks løplabbet hvor man får sko som passer akkurat deg.

Anonymkode: 33925...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Mulig det er fremtoningen min, men jeg bruker mye tid på å i det hele tatt får kontakt for hjelp(om de ikke har kølappsystem da), og så forsvinner de like fort igjen. Det gjentar seg gjerne med en annen ansatt, så det tar utrolig mye tid. Jeg fortalte om problemet mitt med asics, og ble da anbefalt mizuno som har samme problem.

Åhja okej så dummt. Har alltid fått hjelp… kanskje prøve igjen? 
Ellers eneste jeg kan anbefalle er asics , dom har svært mange forsjellige sko på zalando. Også hadde jeg funnet ut om jeg er plattfot, hatt supinasjion eller pronasion eller neutral fot. Du kan Sikkert også få hjelp fra fysioterapeut eller kiropraktor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad i Hoka så om du ikke har prøvd de så anbefaler jeg å gå innom en butikk, de koster litt men det er de verdt synes jeg. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hoka har god demping, og har egne modeller som er videre. For eksempel denne: https://sport1.no/varemerker/hoka-one-one/w-clifton-7-wide-1110535-bwht-black---white-76823/

Anonymkode: cadde...3f2

Denne har enda mer demping: https://sport1.no/varemerker/hoka-one-one/wbondi7wide-1110531-bwht-black---white-76823/

Anonymkode: cadde...3f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1080 v12 som nylig ble lansert skal visstnok være enda romsligere enn 11. New Balance Fresh Foam More V3 er kanskje også et godt alternativ, romsligste skoen jeg eier med god margin, i tillegg så er de veldig komfortable.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...