AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Jeg har vel egentlig aldri fungert økonomisk. Dette til tross for at min familie er svært ressurssterke, har aldri sett et eneste inkassobrev i oppveksten. Likevel var det mye «bak gardina». Far var psykisk syk. Kunne gå rundt og snakke med Gud, mens ting gikk veggimellom. Han var også voldelig med meg, men fungerte i sin respektable jobb. Mamma var svært mye borte i min oppvekst, og var egentlig ganske tydelig på at hun aldri ønsket seg barn. Farfar misbrukte meg seksuelt fra jeg var 12 år. Nå er jeg godt voksen. Har en god stilling. Fikk økonomisk forvalter da jeg var ung, og har hatt det gjennom barnas oppvekst. Har vært heldig! Nå ligger det i kortene at jeg skal styre økonomien selv. Jeg vet at jeg ikke er i stand til dette! I perioder fungerer jeg liksom ikke i hodet på den måten, alt flyter litt. Har blitt diagnostisert med emosjonell personlighetsforstyrrelse. Tror nok også jeg har noe mer, men har ikke gått inn for å finne ut av det. Jeg har selvinnsikt nok til å vite at jeg ikke klarer å styre egen økonomi. Disse periodene vil ødelegge. Eier hus og bil. Er det noen diagnoser som gir rett til forvalter for livsstid? Andre forslag? Anonymkode: 1cf99...929 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Har dessverre ingen forslag. Men kanskje du kan poste innlegget ditt her i kategorien som heter "Forbruker, jus og økonomi"? Der er det mange kloke hoder, som har svaret på det meste. Lykke til og kudos til deg hvor selvreflektert du er. Anonymkode: 12458...d04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå